Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 det heter ikke apselutt og prevansjon!! Disse ordene forflytter seg fra tråd til tråd, får frysninger hver gang jeg leser dem. Det heter ABSOLUTT og PREVENSJON. På samme måte som AV OG TIL ikke heter ahvertil.
Appelsindyret Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 hahaha, ja det er utrolig vittig Jeg har ei venninne som pleide å si at typen hennes var P-menstruell! Hahaha ler fortsatt av det:P Men det verste av alt var læreren min på bil-teorikurset som var godt opp i årene men som likevel ofte klarte å si at man måtte ha med seg LEGIMITASJON når man skulle ta oppkjøring... Klarte aldri å ta ham seriøst etter det
Gjest Miryks Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 En ting er det jo hva man skriver, noe helt annet hvordan en uttaler det. I såfall ville ingen tatt noen seriøst, for ingen uttaler alt av ord ordrett
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Lenge siden jeg har sett noen sitvasjoner hvor noen har skrevet apselutt nå, men det er en av mine favoritter. Sammen med sitvasjon og t-skje.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 Hvem i alt verden er det som skriver sånn? Lurer på hvor gamle de er. Til og med min sønn på 9 år er flinkere i rettskriving....
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 Hvorfor gidder dere å bry dere om andres skrivefeil. er det bare på bim/dib dere kommenterer alt mulig, eller gjør dere det i det virkelige liv og?
☆☆☆ Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 Hvorfor gidder dere å bry dere om andres skrivefeil. er det bare på bim/dib dere kommenterer alt mulig, eller gjør dere det i det virkelige liv og? Kommenterer sjelden her inne, men på en tråd om skrivefeil er det relevant. Og ja, jeg bryr meg i det virkelige liv. Synes ikke det gir et godt inntrykk å ikke bry seg med å gjøre teksten man skriver lett å lese. Men jeg kaster stein i glasshus, pølsefingrene mine treffer feil tast til stadighet. Nå har jeg i tillegg en telefon som bytter ut ord for meg og gjør innleggene mine uleselige med mindre jeg passer på. Men det er langt mer graverende med grammatikkfeil enn stavefeil synes jeg, orddelingsfeil og feilbruk av og/å er verstingene. Jeg er gift med en dyslektiker som i tillegg har store problemer med å skille bokmål og nynorsk, så jeg får min daglige dose skrivefeil på SMS Men som sagt, kommenterer sjelden. Gidder ikke ta meg bryet med å lese innleggene med mindre temaet er kjempeinteressant eller innlegget kjempekort, så da slipper jeg å forholde meg til latskapen. For så mange dyslektikere finnes ikke at det ikke i de fleste tilfeller handler om å ikke gidde. PS: jeg mener dialektskriving ikke hører hjemme på annet enn private beskjeder og facebook o.l. Det irriterer hundre ganger mer enn skrivefeil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå