Gå til innhold

Kjøpe nytt eller brukt vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stiller meg spørsmål om hvorfor man på død og liv skal ha en kliss ny vogn. I vennegjengen er vi flere gravide og jeg merker at man blir sett rart på om man nevner at man vurderer å kjøpe brukt. Det blir nesten en konkurranse om hvem som investerer mest i sitt ufødte barn.

Med de prisene det er på en ny barnevogn synes jeg det er galskap når det finnes pent brukte som gjør akkurat det samme.

Noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. vurderer å kjøpe brukt vogn selv...mye fine vogner på finn.no

Skrevet

Jeg syns folk bør gjøre som de selv vil uten at andre skal bry seg.. :P Samme om det er ny eller brukt.

Jeg kjøpte ny, men det var førstemann, spesielt og vognen skal bli brukt til nestemann og. Så her var det en investering. Mange som kjøper brukt ender opp med å kjøpe ny vogn like etterpå, og da går vel vinninga opp i spinninga. Er i tillegg greit med ny vogn med tanke på garanti osv.

Men en brukt vogn sparer miljø og lommebok.

Skrevet

La vennegjengen ruinere seg selv så mye de vil på å leke beste mamma, og kjør på med det du mener er best selv.

Selv venter vi nr3 og har valgt å kjøpe en brukt vogn fra i fjor i samme merke som vi kjøpte vogna til de andre to.

Skrevet

Når jeg skulle ha nr.1 så kjøpte vi nytt, men på salg. Den brukte jeg til nr.2 også. Så var jeg ikke flink nok til "å ta vare på den" når vi skulle lagre den, så det kom litt mugg på den. Det oppdaget vi når nr.3 meldte sin ankomst. Da valgte jeg å kjøpe nytt igjen, fordi jeg visste at det muligens også blir et fjerde barn. Denne gangen var jeg flinkere til å lagre den bedre, og vognen skal brukes til nr.4 selv om den er åtte år gammel. Når en vet at en skal ha flere barn så kan det jo være smart å kjøpe nytt. Bare pass på å stelle pent med den :)

Jeg synes også det er greit å tenke på miljøet, og det er supert når folk kjøper brukt!

Skrevet

Her om dagen sa vogna til minsten takk for seg. Hele hjulstillinga knakk av mens jeg trillet den (uten barnet oppi). Har hatt vogna siden 2004, og dette er det tredje barnet den blir brukt til. Sånn sett er jeg godt fornøyd.

Men.... Nå har det seg sånn at jeg har en del kriterier for den nye vogna som må anskaffes, og jeg har landet på en spesiell type. På finn (i mitt nærområde), ligger disse vognene til salgs til over halv pris. Jeg har derfor bestemt meg for å kjøpe vogna ny, for deretter å selge den på finn når jeg er ferdig med den;)

Om du finner din drømmevogn på finn er det jo supert! =)

Skrevet

Siste vogna jeg kjøpte koster over 8000 ny. Fikk den til 1500 ,- på Finn, kunne ikke se at den var brukt engang. Så jeg heier på Finn!:)

Skrevet

Folk må få gjøre som dem vil. Personlig så kjøpte vi brukt til vårt barn og angrer ikke en dag på det ! Kjøpte en flott simo kombivogn og for det første, så er det begrenset med tid den lille babyen har i bagvogna, og da han begynte i barnehagen, så brukte han den vogna til å sove i. Nå, som neste mann kommer, så blir den å bruke samme vogna. I bagen som baby, og i barnehagen som sovevogn. Den har ikke fått så hard medfart i barnehagen, men, jeg tenker som så, at siden jeg kjøpte den brukt, så har jeg liksom "råd" til å bruke den, da jeg ikke har noen planer om å selge den videre. Så jeg bruker vogna mi godt !

Skrevet

Vi kommer til å kjøpe brukt. Vi venter barn nummer fire, og jeg kjenner jeg er svært lite opptatt av det matrielle. Men det må selvsagt være funksjonelt og godt ivaretatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...