Gå til innhold

Noen som ikke går/skal til jordmor?


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke ordnet med noen avtale hos jordmor denne gangen, gikk annenhver gang hos jm og lege i forrige sv.skap...

 

Blir fulgt opp nøye av lege og av privat gyn(ul) så føler liksom ikke behovet så veldig for å sitte og skravle hos jm i tillegg...

Avtalt med legen at jeg skal ha en(kanskje fler) samtaler med jm på føden på slutten, men da mer fødselsforberedende og avtale med dem hvordan vi gjør det når den tid kommer (dette pga noen "traumer" fra forrige fødsel og dårlig erfaring med oppfølgingen på sykehuset)

 

Noen andre som ikke skal til JM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ikke til jordmor.

Dette er pga at jeg er meget fornøyd med min fastlege og de JM jeg har vært hos tidligere har bare gulpet opp anbefalinger fra staten.... og de kan jeg før..:-)

Har heller ikke planer om å snakke med de på føden før overtidskontrollen som jeg regner med jeg kommer til denne gangen også...Hvis ikke så blir det når fødselen starter..de er hærlige på A-hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen min har ikke spurt om jeg vil til jordmor, men har satt meg opp på kontroller hos ham. Det er greit det, men når det nærmer seg så tror jeg at jeg vil en tur til JM også. Får sikkert flere og flere spm fremover (er førstegangs) og legen min er litt surrete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke til jordmor denne gangen. Må til kontroll hos legen hver mnd pga blødninger, så da blir det litt voldsomt med jm i tillegg. Men jeg gikk til jm på helsestasjonen forrige gang, og syns det var veldig greit. Fint å være kjent på helsestasjonen når babyen var kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei treg, er nok fint for deg å få gå til jm også, iallefall om fastlegen er litt surrete ;) Jeg var veldig fornøyd med å gå til jm da jeg var førstegangs! ville absolutt ikke vært foruten den erfaringen :) Jm tar seg god tid og (hvis du får en fin/bra jm) er hyggelig å snakke med :)

 

takk for svar fra dere andre som ikke skal til jm! begynte å lure på om jeg var den eneste som ikke følte behov for jm-timer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå har jeg bare gått til kontroller hos lege, og er strålende fornøyd med. Har en veldig engasjert og dyktig lege som jeg føler meg godt ivaretatt hos! Men nærmere fødsel kunne det kanskje vært greit med en samtale eller to som var fødselsforberedende. men jeg syntes dette er vanskelig altså, jeg er førstegangs og litt redd jeg ikke gjør det "riktige". Men som sagt så føler jeg ikke til nå at jeg mangler noe ved å bare ha lege, føler at det fungerer godt for meg selv, og det må vel være det viktigste!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke ordnet med noen avtale hos jordmor denne gangen, gikk annenhver gang hos jm og lege i forrige sv.skap...

 

Blir fulgt opp nøye av lege og av privat gyn(ul) så føler liksom ikke behovet så veldig for å sitte og skravle hos jm i tillegg...

Avtalt med legen at jeg skal ha en(kanskje fler) samtaler med jm på føden på slutten, men da mer fødselsforberedende og avtale med dem hvordan vi gjør det når den tid kommer (dette pga noen "traumer" fra forrige fødsel og dårlig erfaring med oppfølgingen på sykehuset)

 

Noen andre som ikke skal til JM?

Jeg går kun til lege :)

 

Hun jm som jeg skulle hatt er ei møkkakjerring! Så da blir det kun min fantastiske lege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei treg, er nok fint for deg å få gå til jm også, iallefall om fastlegen er litt surrete ;) Jeg var veldig fornøyd med å gå til jm da jeg var førstegangs! ville absolutt ikke vært foruten den erfaringen :) Jm tar seg god tid og (hvis du får en fin/bra jm) er hyggelig å snakke med :)

 

takk for svar fra dere andre som ikke skal til jm! begynte å lure på om jeg var den eneste som ikke følte behov for jm-timer ;)

I dag dro jeg til jordmor. Legen min er surrete og jordmor hadde definitivt bedre tid! Hun tok seg tid til å forklare alt jeg lute på nøye. Fikk høre fosterlyden også og det var jo kjempestas!

 

Reagerte litt på kostholdveiledningen jeg fikk. Hun sa ingenting om godteri, chips, ferdigmat og junkfood, men understreket at jeg ikke burde spise mer enn to frukt hver dag og være forsiktig med pasta, poteter og ris. Da kjenner jeg at karbohysteriet har gått for langt altså. Når jeg lager meg en god fiskemiddag med poteter eller pasta (fullkornpasta for øvrig) til, skal ingen komme og si at det ikke er ok for blodsukkeret mitt (og fosteret sitt). Jeg protesterte da også og sa at det jo er SAMMENSETNINGEN av kostholdet som betyr noe (og at jeg ikke spiser KUN pasta når jeg spiser det). Litt trist dersom de som går ut fra time hos jordmor husker best at de må være forsiktig med frukt. Hallo! Men ellers var det altså en positiv opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

himmel og hav da! skal jm komme med sånne kostholdsråd også nå??? nei, gir meg ende over jeg, for noe tull! enig med deg at godteri, brus osv er ok å snakke om, men pasta og poteter!??? hehe, nei, følg dine egne lyster og tanker når det gjelder det der du ;)

Bra du fikk høre babyen da, alltid like stas det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nei, dessverre! Her i kommunen er det kun 1 jordmor, og hun er ikke helt god.. Så da har alle kontrollene blitt hos lege..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...