Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Tulla på 11 uker gråter hele dagen! Ingenting hjelper! Har prøvd alt fra kiropraktor til minifom! Er helt utslitt! Så nå griner vi begge to! Hun hr vondt stakkar, men ingenting gjør det bedre. Mannen er på jobb hele dagen og når han er hjemme krangler vi bare! Jeg har så vondt i armer bein og rygg etter å konstant bære litla, bæresele og sjal vil hun ikke sitte i. Jeg orker snart ikke mer!! Er helt utslitt!
Ikkesåallerværst Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Å nei, stakkars dere! Har du noe familie eller venner som kan avlaste? Som kan bære litt? Har du prøvd sukkervann? Ikke rart du gråter, du må jo være utslitt. Spør om en samtale med helsesøster sammen med mannen, dere trenger litt støtte nå. Dette er kjempetøft for forholdet og man klarer ikke være overbærende og nære for hverandre med en baby som bare skriker. Si det høyt til hverandre nå, så kan dere tilgi og forstå hverandre når det kommer bedre tider -for det gjør det!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Tulla på 11 uker gråter hele dagen! Ingenting hjelper! Har prøvd alt fra kiropraktor til minifom! Er helt utslitt! Så nå griner vi begge to! Hun hr vondt stakkar, men ingenting gjør det bedre. Mannen er på jobb hele dagen og når han er hjemme krangler vi bare! Jeg har så vondt i armer bein og rygg etter å konstant bære litla, bæresele og sjal vil hun ikke sitte i. Jeg orker snart ikke mer!! Er helt utslitt! Har du prøvd å presse lårene hennes forsiktig opp mot magen, på en måte? Kan hjelpe det, for å få ut luft.. Skjønner du er utslitt, huff!! God bedring til småen
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Huff hørtes slitsomt ut. Om du bruker mme ville jeg byttet merke. Om du ammer ville jeg tenkt nøye over hva jeg spiste. Min reagerte på veldig mye matvarer. Kan være melkeprodukter, krydder (gjerne de sterke), kål/blomkål/brokkoli/løk og andre grønnsaker, salat, druer, kaffe, hvetemel, gjærbakst ++ Deprimerende tanke, men om du mistenker magevondt ville jeg prøvd å kutte på matvarene som kan gi magevondt, og før man vet akkurat hva det er så kan det jo nesten være "alt"... Akupunktur kan også være verdt å prøve.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 Har hun kolikk?? da MÅ du prøve kamille-te med sukker! gi den pÅ flaske lunken. Dette brukes i Danmark mot kolikk og var det eneste som hjalp sønnen min.Garantert verdt Å prøve. Kjøp kamille-te(poser,ikke løsvekt)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 Huff, stakkars dere Jeg ville prøvd osteopat! Vi fikk et helt annet liv etter at babyen hadde fått to-tre behandlinger. Masse lykke til, håper det går fort over!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #10 Skrevet 26. april 2012 Ammer du? Jeg fikk en helt ny jente da jeg sluttet med melkeprodukter i kosten min, det var det virkelig verdt altså. Da hun var ca fire mnd kunne jeg langsomt innføre melkeprodukter i kosten igjen uten at hun reagerte med gråt og magesmerter.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #12 Skrevet 26. april 2012 Huff, synes så synd på deg.. Jenta mi var akkurat likedan, og jeg trodde faktisk det hadde rabla for meg.. Jeg ringte moren min og sa at hun måtte hjelpe meg for nå klarte jeg ikke mer.. Var redd jeg kom til å kaste ungen ut vinduet i et svakt øyeblikk.. Det var grusomt - og man er så irrasjonell og ute av seg at man ikke er seg selv på noen måte.. Ring og be om hjelp. Det som kunne fungere her var å kle av henne og legge henne uten bleie på golvet, slik hun fikk bevege seg litt mer, og fikk ut litt luft..
m*78 Skrevet 26. april 2012 #13 Skrevet 26. april 2012 Tulla på 11 uker gråter hele dagen! Ingenting hjelper! Har prøvd alt fra kiropraktor til minifom! Er helt utslitt! Så nå griner vi begge to! Hun hr vondt stakkar, men ingenting gjør det bedre. Mannen er på jobb hele dagen og når han er hjemme krangler vi bare! Jeg har så vondt i armer bein og rygg etter å konstant bære litla, bæresele og sjal vil hun ikke sitte i. Jeg orker snart ikke mer!! Er helt utslitt! Hei. stakkars dere og stakkars lille jenta. Mitt andre barn hadde kolikk, å var slitsomt å bære rundt på henne, pluss at det var fryktelig å se at hun hadde det så vondt. Jeg tok henne med til fotsoneterapi. Etter en behandling kunne vi sitte ned med henne litt om kvelden. Etter 3. behandling var det som å få en ny unge. Soneterapauten viste meg i tillegg hvor jeg kunne trykke/ masere forsiktig når jeg merket at hun fikk litt vondt, for å forebygge. Så det kan jeg anbefale på det varmeste. I tillegg så tenk over hva du spiser hvis du ammer. Er så mye forskjellig de kan reagere på, så må nesten bare prøve deg frem. Hos meg har det vært løk og kål spesielt, mens nr. 3 reagerte på eple. Lykke til, håper dere finner en løsning på dette snart!
2 hjertegull :) Skrevet 26. april 2012 #14 Skrevet 26. april 2012 De fleste barn liker veldig godt å ligge naken/uten bleie på gulvet å kose seg Også kan du prøve å kle av deg på overkroppen, og gjøre det samme med henne. Hold henne tett inntil deg, så får hun kroppsvarme, hudkontakt og kos. Går jo ikke å gjøre dette hele dagen og hele natta da selvfølgelig, men det kan hjelpe i perioder. Mitt siste råd er at bruker du mme, bytt merke som en annen sa, eller hvis du ammer, kjøp fenikkel kapsler på apoteket i morgen den dag! De var helt uvurderlig for oss, og jeg anbefaler de sterkt. Du får ut endel luft du åsså altså, vær bare forberedt på det
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #15 Skrevet 26. april 2012 Huff, det og ha et kolikk barn må være det værste:( 1. soneterapi 2. Gå igjen til kiropraktor 3. Søk på nett etter spessielle som er flinke på å hjelpe barn med kolikk, vet om eg i rogaland på jæren som sto frem på lokal tv, alle damene der kalte han bare for "guden"...mødre med kolikk barn sto i kø for å få hjelp, og han hjalp ALLE til å få det mye bedre! 4. Ergoterapeut/fysioterapeut/ Og si at mannen Må ta barnet etter jobb frem til han legger seg!!!!
sisseljenta Skrevet 26. april 2012 #16 Skrevet 26. april 2012 Mange varme tanker herfra, jeg vet akkurat hvordan du har det. Vi prøvde absolutt alt - noe hjalp litt- men mest av alt fikk det tiden til å gå tror jeg. Husker jeg hadde mest lyst til å klappe til dem som sa "å du kooooser deg vel hjemme med bebissen i permisjon", og "du må nyte babytiden, den er helt maaaagisk". Det var hverken kos eller magi her i gården, kun snakk om å komme seg gjennom det med vettet (og parforholdet) intakt. For det går over, og det er det du må si til deg selv. Gutten min ble gradvis bedre fra ca 3 mnd, og 4 mnd gammel var det bare smil å få : ) Masse lykke til : )
mille260 Skrevet 26. april 2012 #17 Skrevet 26. april 2012 Lyst til å sende deg en stor klem!!Snuppa vår er nå 10 mnd og hun var like dan.Anbefaler deg å gå til ostopat!!Det gjorde underverke.Kiropraktor hjalp ingenting... Vanskelig å tenke nå men du tror meg nok ikke men det går over.Få noen til å hjelpe deg.her sendte jeg snuppa på overnatting hos mormora da hun var 9 uker.Da orket jeg ikke mere... Lykke til..stor klem
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #18 Skrevet 27. april 2012 Ja, jeg ammer, men gir en flaske mme daglig med malt anbefalt av helsesøster. Vi har prøvd kiropraktor, fysioterapeut, ammete, minifom, massasje, sukkervann, Bæresjal, forskjellige måter å bære hu på. Føler vi har prøvd ALT! Kjenner meg helt mislykket.. Vil jo ikke bare overlevere henne til familien- føler at jeg ikke er en god mor da:(
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #19 Skrevet 27. april 2012 Ja, jeg ammer, men gir en flaske mme daglig med malt anbefalt av helsesøster. Vi har prøvd kiropraktor, fysioterapeut, ammete, minifom, massasje, sukkervann, Bæresjal, forskjellige måter å bære hu på. Føler vi har prøvd ALT! Kjenner meg helt mislykket.. Vil jo ikke bare overlevere henne til familien- føler at jeg ikke er en god mor da:( Jeg vil heller si at om du leveren ungen til familien slik at du får hvilt deg litt, da er du god mor. Barnet har behov for en mamma som er uthvilt, og ikke en som holder på å knekke sammen. De merker om du har det bra eller dårlig.
C.L.H85 Skrevet 27. april 2012 #20 Skrevet 27. april 2012 Ja, jeg ammer, men gir en flaske mme daglig med malt anbefalt av helsesøster. Vi har prøvd kiropraktor, fysioterapeut, ammete, minifom, massasje, sukkervann, Bæresjal, forskjellige måter å bære hu på. Føler vi har prøvd ALT! Kjenner meg helt mislykket.. Vil jo ikke bare overlevere henne til familien- føler at jeg ikke er en god mor da:( Sånn må du ikke tenke Det er vel egentlig bare i vår kultur vi skal klare absolutt alt selv, om det går på helsa løs eller ikke. I mange andre land bor man hos foreldra sine den første tiden med baby, nettopp for å få avlastning- Jeg sier ikke at du skal flytte hjem, men få noen timer hvor en annen kan overta litt.... Spør moren eller svigermoren din om hjelp, de er gull verdt når det kommer til slike ting. Skjønner godt hvordan du har det... Min hadde overstrekk i nakken, noe som ligner på kolikk. Blæææææh. Det går over, men i mellomtiden så spør om HJELP! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå