Gå til innhold

6 uker gammel baby syk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Min seks uker gammel gutt har blitt syk, han er veldig forkjølet og har masse slim, både i nese og svelg. Han har ikke feber og han spiser godt, er veldig mye slappere enn hva han bruker å være... dette har nå vart i 1 uke, helsesøster sa jeg ikke trengte å kontakte lege dersom han ikke har feber, men han plages jo veldig av dette og brekker seg av alt slimet i svelget, burde jeg kontakte lege likevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han har vært slik en uke så ville jeg kontaktet lege. Hna er jo bare 6uker.

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet (endret)

Jeg hadde kontaktet legen ihvertfall..

Men om babyen har masse slim i nesa og svelg, kjøp noe som heter "jordmor-sug" på apoteket. En merkelig liten sak med to slanger. Lurer på om jeg betalte en femtilapp for den. Den ene slangen putter du rett innenfor nesa til babyen, den andre delen (med munnstykke) putter du inn i munnen din og rett og slett suger ut snørr og slim (slapp av, du får det ikke inn i din egen munn ;) )

Vesla mi fikk RSviruset da hun var 7 uker, og hun var full av slim, surklet og hadde det ikke veldig bra. Etter å ha fått ut slimet med dette jordmorsuget så var det som å få en ny baby :D

God bedring til babyen din :)

Endret av sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Babyer bør ikke være syke før de er 3mnd. Kontakt legen!

Skrevet

Babyer bør ikke være syke før de er 3mnd. Kontakt legen!

Fikk beskjed på legevakta at babyer ikke bør ha feber før de er 3 mnd, ikke at de ikke kan være snørrete.

Bare litt flisespikkeri fra meg ;)

Men som sagt, kontakt legen, du..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...