Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Vet man trenger klær til de første dagene, bilsete, bleier, babyteppe, lue og noe å sove på men er det noe mer man Må ha? Noe renseprodukt til navelen? Salve bleiekrem? Som man trenger de første dagene?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Tja... Jeg brukte klorhexidin til navlen. Det er greit å ha i hus. Ellers ville jeg gjort klar en stelleplass, med myke kluter, håndkler, bleier, og alt innen rekkevidde. Gulpekluter er også greit å ha i fall den lille er en storgulper.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Ammeinnlegg om du har planer om å amme.
Lille- MO Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 ja, sinksalve eller bepanthen til bleieområdet og evnt mme, dersom det skulle bli nødvendig. Jeg kjøpte inn 3 av de små ferdigblandede kartongene med nan1, sånn i tilfelle jeg trengte det de første dagene til ammingen gikk greit, og små beger til å gi det med fikk jeg med fra sykehuset.. litt baby olje er også kjekt å ha jeg renset navlestumpen med vann.. den lille neglsaksen til babyer brukte jeg også tidlig. for han klorte seg så fælt i ansiktet..
L-8 Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Navlen skal du bare la gro i fred, og morsmelksbæsj blir en ikke sår av... Brystvortekrem til deg er et must! Og hvis ammingen går knirkefritt men baby har voldsomt sugebehov er smokk gull verdt! (de anbefaler det IKKE på sykehuset, men dag 5 kunne jeg ikke være smokk døgnet rundt lenger, så det "reddet" oss) Vogn er jo kjekt, men det har du jo sikkert koll på. Gulpekluter er supert til så mangt, og gode ammeinnlegg (både ull og engangs) er vel også et must, for man lekker gjerne mye i begynnelsen før det stabiliserer seg... Vaskekluter eller kompresser til rumpevask, og Evt bittelitt olje... Ellers....? Hmm, nei, kommer ikke på noe mer!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 Kan være greit med noen flasker og mme i skapet tilfelle du ikke får til ammingen. Bleier og babyolje er greit å ha. Ellers er butikkene åpne etter fødsel og.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 Morsmelkbæsj blir en ikke sår av? Hahaaa, morsom du...!
BareMas Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 Av slike rens- og pleieprodukter, hadde jeg zinksalve og babyolje, og i ettertid har jeg skaffet bodylotion til babyen, samt slike myke engangsservietter. Nå 2mnd senere er det alt jeg har hatt behov for. Renseprodukter til navlen var det ikke behov for, på sykehuset fikk jeg beskjed om å stelle den med bare rent vann og sånn gaspads som jeg fikk der. Er du usikker på hvordan du skal stelle den, så får du bare en barnepleier på sykehuset til å vise deg. Er du like heldig som meg, så faller den av i løpe av den første uka Ellers trenger man litt klær til babyen, og bleier, så klart:) ett sted å sove, her ble løsningen vognbagen, den fine vogga jeg hadde kjøpt står nærmest ubrukt.. Etterhvert har det blitt en vippestol, en babygym, litt mer klær og noen bamser, men slikt trenger du ikke å stresse med Ellers er det vel greit med bind, ammeinnlegg(både ull og engangs) og noen amme-bh'er til deg selv.
L-8 Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 Morsmelkbæsj blir en ikke sår av? Hahaaa, morsom du...! Nei, jeg trodde virkelig ikke det? Aldri opplevd at babyer som kun får mm er blitt såre.. Trodde tilogmed at mm-bæsj hadde smørende egenskaper jeg... Jaja...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #10 Skrevet 26. april 2012 Morsmelkbæsj blir en ikke sår av? Hahaaa, morsom du...! Nei, jeg trodde virkelig ikke det? Aldri opplevd at babyer som kun får mm er blitt såre.. Trodde tilogmed at mm-bæsj hadde smørende egenskaper jeg... Jaja... Du tuller nå sant??
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #11 Skrevet 26. april 2012 Morsmelkbæsj blir en ikke sår av? Hahaaa, morsom du...! Nei, jeg trodde virkelig ikke det? Aldri opplevd at babyer som kun får mm er blitt såre.. Trodde tilogmed at mm-bæsj hadde smørende egenskaper jeg... Jaja... Var ikke jeg som skrev kommentaren her, men jo, de kan bli såre av det ja... hvorfor tror du ellers man må skifte på de hele tiden? Min bæsja nesten non stopp og her gikk det i bleieskift opptil hver time. Spurte helsesøster om jeg kunne la henne ligge med bæsj i bleia litt, men nei, det kunne de fort bli såre i stompen av, det var såpass sterkt (og ja hun visste at jeg bare ammet), så det kunne jeg ikke. Hun var også litt sår innimellom til tross for hyppige bleieskift.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #13 Skrevet 26. april 2012 holder det med bleiekrem som forhindrer sår/utslett?
L-8 Skrevet 26. april 2012 #14 Skrevet 26. april 2012 (endret) Tuller faktisk ikke i det hele tatt, trodde virkelig det var sånn... Eller, det var sånn her, og leste også i brosjyre fra HS at man ikke trengte å skifte mm-bæsj med en gang, både fordi det var stor sjanse for at det raskt kom en ny ladning, og at mm-bæsj virket smørende... Men da vet jeg jo at det ikke trenger å være tilfelle til en annen gang! Men når han først ble sår (etter noen mnd) var calendulasalven til Weleda en redning! Endret 26. april 2012 av L-83
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #15 Skrevet 26. april 2012 hva om babyen bæsjer for lite da? Får man kjøpt mmbæsj på krukke??
L-8 Skrevet 26. april 2012 #16 Skrevet 26. april 2012 hva om babyen bæsjer for lite da? Får man kjøpt mmbæsj på krukke?? :-P
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. april 2012 #17 Skrevet 26. april 2012 hva du MÅ ha klart? Overhodet ingenting! Men mye av det som blir nevnt her er jo praktisk Å ha gjort klart, selv om ikke det er noen krise om ikke. NÅr det gjelder mm-bæsj sÅ har jeg ogsÅ hørt at man ikke blir sÅ fort sÅr, og at man ikke trenger Å skifte bleia umiddelbart. Mine ble ikke sÅre før de ble endel eldre, og potetmel funker veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå