Gå til innhold

Baby rullet ned fra sofaen! :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var helt idiot og la henne på magen i sofaen for å ta bilder av henne, og tenkte ikke at hun kom til å rulle, da hun bare har gjort det en gang før.. Så rullet hun helt ned fra sofaen! Er dette farlig? Sofaen er kanskje 40-50 cm høy..

Hun gråt, men ikke lenge. Hun virker helt fin..

Nå når jeg prøver å få henne til å rulle, blir hun livredd når hun lander på rygg fra siden eller halvveis mageleie.. Hun blir stor i øynene og begynner å gråte, så hun husker åpenbart at hun slo seg når hun skulle rulle.

Har jeg ødelagt all fremgang nå? Kommer hun til å nekte å rulle?

Hilsen håpløs mor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke ødelagt all fremgang. :) De tåler mer enn man tror.

Om hun er veldig redd, så legg henne heller på gulvet, med teppe under seg. Vis henne at det ikke er farlig, uten å presse henne.

Her så datt gutten vår ut av sprinkelsengen når han var 7mnd, faktisk fra det nederste hakket. Og han ble naturlig nok veldig redd og skeptisk etterpå. Vi måtte bruke masse tid på gulvet med han for å vise at det ikke er farlig å rulle rundt der, eller gjøre ting sm han før gjorde uten at det gjorde noe. Samtidig vise han hvordan han skulle gjøre ting uten at det ville gjøre vondt. Idag er en han gutt som hopper fra sofa og puff rett i gulvet og er ikke redd for noe. Men vi måtte bruke god tid på å lære han at det ikke var farlig eller vondt. Dette er nok noe du slipper, for dette var jo ekstremt tilfelle siden han ramlet mye høyere og var større.

Skrevet

La henne slippe nå.

Ikke rulle henne og skrem henne mer enn nødvendig.

Gi det et pardager, babyer glemmer fort...

Noen ganger gjør man idiotiske ting, sånn er det bare.

Det var dumt å legge henne der.

Jeg la ungen min på senga for å legge noen klær inn i skapet.

Snudde meg unna noen sekunder og da kravla hun seg over kanten og landa på nesa rett i tregulvet.

Blødde neseblod, ungen og jeg gråt om kapp.

Tok en tur på legevakta, men de var ikke bekymra i det hele tatt. Sånn skjer, sa de...

Det SKAL selvsagt ikke skje, men er ungen i godt humør og i fin form så er sikkert alt helt ok!

Hun kommer HELT sikkert til å rulle igjen, og du er IKKE en dårlig mor.

Skrevet

Vi er flere håpløse mødre... Gutten min har også trillet ut av sofaen, "skulle bare" ta på meg jakka når vi skulle på tur mens gutten lå på ryggen i sofaen ved siden av meg, og vips (og et lite bang) så lå gutten på gulvet og gråt. Jeg hadde flaks med at jeg er så utrolig sløv til å rydde, så teppet som skulle vært i sofaen lå på gulvet og han landet på det. Han var litt redd samme dag, men det varte ikke lengre enn det.

Nå som han reiser seg (og ikke har forstått at han ikke kan slippe med begge hender) har vi hatt mye knall og fall. Pratet med HS om dette og de overlever heldigvis mye. Jeg er veldig forsiktig på fliser og annet veldig hardt underlag (parkett gir faktisk ganske mye etter!), har feks stellematte på gulvet og ikke på stellebordet på badet, og går selvfølgelig ikke fra han i sofaen eller liknende steder.

Hun overlever helt sikkert, og tør nok å rulle snart igjen!

Hilsen en annen håpløs mor;-)

Skrevet

Vi er flere håpløse mødre... Gutten min har også trillet ut av sofaen, "skulle bare" ta på meg jakka når vi skulle på tur mens gutten lå på ryggen i sofaen ved siden av meg, og vips (og et lite bang) så lå gutten på gulvet og gråt. Jeg hadde flaks med at jeg er så utrolig sløv til å rydde, så teppet som skulle vært i sofaen lå på gulvet og han landet på det. Han var litt redd samme dag, men det varte ikke lengre enn det.

Nå som han reiser seg (og ikke har forstått at han ikke kan slippe med begge hender) har vi hatt mye knall og fall. Pratet med HS om dette og de overlever heldigvis mye. Jeg er veldig forsiktig på fliser og annet veldig hardt underlag (parkett gir faktisk ganske mye etter!), har feks stellematte på gulvet og ikke på stellebordet på badet, og går selvfølgelig ikke fra han i sofaen eller liknende steder.

Hun overlever helt sikkert, og tør nok å rulle snart igjen!

Hilsen en annen håpløs mor;-)

Gjest mela<3
Skrevet

Uffda, ekkel følelse når slikt skjer. Heldigvis er barna såpass sterke at de til vanlig ikke får skader av å falle fra små høyder. Dette kommer du mest sannsynlig til å oppleve flere ganger!

Men ring legevakten hvis du ikke slår deg til ro med at hun ikke kan ha tatt skade.

Min har falt ned fra sengen vår flere ganger fra 5-6 mnd, og den er minst 60 cm høy. Stupt fra sofaen i bordet et par ganger også:P Gikk tidlig - 8 mnd, og falt og slo seg hver dag. Det stoppet ikke utviklingen og han er like hel, selv om hodet har hatt 3-4 kuler samtidig! Det var verst mellom 7-12 mnd.

Skrevet

Fælt når slikt skjer, men det har nok gått veldig bra!!

Er du veldig usikker tar du turen til fastlegen, men tipper det vil være mest for å berolige deg :-)

Jenta blir selvsagt redd, og kjenner nok at hun falt, men egentlig er det et bra tegn at hun skriker. Hadde hun ikke skreket og oppført seg i overkant rolig ville jeg vært mer bekymret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...