Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Vi skal i konfirmasjon til helgen og jeg vet at de kommer til å ha leker hvor det er om å gjøre å drite ut de som deltar. Må si jeg kvier meg for hele selskapet.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Synes selskapsleker er noe forbanna tull. Som regel er det tilgjort krampeaktig "moro", et forsøk på å få folk bli kjent med hverandre og sosialisere dem. Hadde ikke deltatt i slik.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Grusomt! Jeg blir heller hjemme enn å gå i slike selskaper. Men nå har nok jeg snev av sosial angst og veldig dårlig selvtillit da, slike situasjoner hvor andre dikterer hva jeg skal gjøre, driter meg ut og får meg i fokus er helt forferdelig for meg.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Helt utrolig kjedelig og jeg kan ikke fatte at noen gidder å ha det etter barneskolealder. Har ei venninne som alltid ber inn til fest med leker og jeg gidder nesten aldri å gå pga det.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 Hater det jeg også! Det er derfor et paradoks at jeg jobber som lærer, for det finnes altfor mange lærere som absolutt ikke klarer å tilbringe hyggelig tid sammen med kollegaer utenfor arbeidstid uten å måtte sette i gang med et eller annet slikt tøys. Julebord og sommerfester og annet som absolutt må ødelegges. Nå er jeg heldigvis norsklærer på vgs, og heldigvis er de fleste andre norsklærere jeg jobber med også mer som meg, så det er på en måte tillat å være litt "snobbete" på det... vi er liksom litt for "kultiverte" til å bli med på slikt. Jeg tenker at for de med mer sosial angst så må slike leker være et mareritt, og jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke kan vokse fra seg sånt og la det forbli forbeholdt barnebursdager!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 Stort sett er det kjedelig og/eller flaut. De eneste gangene det fungerer sånn noenlunde, er når det er på en fest der alle kjenner hverandre veldig godt. Det å sitte ned, slappe av og bare prate sammen er undervurdert!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 Hater det jeg også! Det er derfor et paradoks at jeg jobber som lærer, for det finnes altfor mange lærere som absolutt ikke klarer å tilbringe hyggelig tid sammen med kollegaer utenfor arbeidstid uten å måtte sette i gang med et eller annet slikt tøys. Julebord og sommerfester og annet som absolutt må ødelegges. Nå er jeg heldigvis norsklærer på vgs, og heldigvis er de fleste andre norsklærere jeg jobber med også mer som meg, så det er på en måte tillat å være litt "snobbete" på det... vi er liksom litt for "kultiverte" til å bli med på slikt. Jeg tenker at for de med mer sosial angst så må slike leker være et mareritt, og jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke kan vokse fra seg sånt og la det forbli forbeholdt barnebursdager! Signerer denne. Sånn er det på våre julebord og personalfester og. Jeg jobber i barnehage, så det er jobben min, men jeg er ikke interessert i å gjøre det på fest. Enten skal vi synge, dikte sanger eller rim, lage nye danser, spille skuespill eller noe i samme duren Det er så kleint og jeg hater det
Gjest Mentha & Junior Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 (endret) Personlig har jeg aldri likt sånne leker, ikke engang da jeg var liten. Trekker meg stille og rolig unna, og lar de andre holde på. Det er alltid noe annet som kan gjøres, rydde bord, lage drinker, sette i oppvaskmaskinen.... Gidder ikke ødelegge stemningen, men jeg vrir meg alltid unna. Eneste gangen jeg så meg tvunget til å bli med på en lek var i min bestevenninnes utdrikningslag. Men det var heldigvis ganske uskyldig. Enig med Lilleva; vanlig sosial omgang og samtale rundt et bord er sterkt undervurdert! Man trenger ikke underholdning til enhver tid. Innimellom er det veldig godt å bare sitte med et glass vin og bli kjent med noen via "vanlige kanaler", altså prating. Endret 26. april 2012 av Mentha & Junior
Himmel og hav Skrevet 26. april 2012 #10 Skrevet 26. april 2012 Den eneste "selskapsleken" som er morsom er quiz.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #11 Skrevet 26. april 2012 Spørs hva slags selskapsleker det er. Jeg bruker å være på en fest hvert år, der selskapslekene er helt kanon. Da er vi godt på en snurr alle sammen og ler oss beint i hjel. Stolleiken og balansere egg med te-skje i munnen er ikke aktuelt. Her er det knall og fall og stor konkurranse:D
3 er nok! Skrevet 26. april 2012 #12 Skrevet 26. april 2012 Kommer an på settinga, det. Jeg har ikke noe i og det så lenge stemninga er riktig og alle er med på det og tør å drite seg litt ut og ikke str seg selv så høytidelig. Det er jo viktig at man kommer overens med de man leker med da. Jeg må innrømme at jeg til og med kan synes det er gøy med de rette folkene, man får det jo ikke mer moro enn man lager selv:) men dersom det er masse folk led som helt tydelig synes det er kjipt, ikke helt tør, blir flaue osv, så er det jo ikke noe gøy for oss andre heller. Stort sett omgås jeg ikke med selvhøytidelige stillinger, heldigvis. Folk er forskjellige, selv kan jeg ikke fordra selskaper med hjemmesnekra sanger uansett hvor mye tid og omtanke det er lagt ned i de. Tenk å ødelegge de fine sangene og melodiene til Alf Prøysen på den måten! Jeg grøsser når jeg ser et lyst rosa sammenrulla ark på tallerknen min i en konfirmasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå