Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Ferdig med permisjon i midten av juli, og tenkte da jeg skulle ta ut fire uker ferie etter dette. MEN har jeg ikke krav på lønnet ferie da kanskje? shit shit shit shit
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Du får jo feriepenger som det er meningen du skal leve av under årets ferie. Går du rett i ferie etter permisjonen får du ikke lønn i ferien din, men må leve av feriepengene dine. Har du foreldrepenger rett fra nav får du mindre feriepenger enn du er vant med for de betaler bare ut feriepenger for de første tre månedene med permisjon, men om du har fått foreldrepenger direkte fra arbeidsgiver får du gjerne alle feriepengene du er vant med også.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Takk for svar.Så med andre ord en av utbetalingene før endt permisjon vil også inneholde feriepenger, så når jeg da etter permisjonen tar en mnd ferie vil jeg ikke få utbetaling. hmmm at det går ann å ikke tenke seg til det på forhånd da:(
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Det høres riktig ut ja. Jeg fikk penger både fra arbeidsgiver og fra nav i løpet av fjoråret, så jeg får litt feriepenger fra nav i slutten av mai og litt feriepenger fra arbeidsgiver i slutten av juni. Disse pengene må jeg leve av når jeg tar ferie i juli siden jeg ikke får lønn i ferien min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå