Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Jeg skal gifte meg om noen måneder, og må da velge forlover. Problemet er at vi skal gifte oss på samboers hjemsted, der jeg kjenner svært få (kun hans familie), og jeg har overhode ingen venninner. Har gode bekjente, går godt overens med søsknene til samboer, men har ingen VENNINNER som kjenner meg osv. Så jeg vet ikke hva man gjør i forhold til forlover! Samboer har allerede valgt bestevennen som forlover, og jeg må nesten bestemme meg snart, går ikke an å velge forlover 2 uker før bryllupet på en måte... Og så var det utdrikningslag. Har hørt om en god del "pinlige" aktiviteter forloverne fant for bruden, og er litt redd for å bli "utsatt" for det samme. Jeg er overhode ikke selvhøytidelig,men har slitt mye med mobbing både på skolen og i voksen alder, og takler ikke så godt at folk ler av meg... Samtidig er jeg litt redd for at eventuell forlover inviterer masse jenter jeg ikke kjenner, og jeg blir sittende der alene mens de andre skravler seg imellom. I tillegg er jeg avholds (eneste i omgangskretsen faktisk ), har overhode ingen problem med at andre drikker og går gjerne på fest med alkohol, men drikker ikke selv. Vet ikke om det kan være eventuell hinder i forhold til utdrikningslaget. Har dere noen tips?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Ang valg av forlover, så vet jeg ikke helt hva jeg ville gjort. Jeg gifta meg på mitt hjemsted, så min bestevenninne var forlover. Mannen derimot hadde ikke noen gode kompiser her, og valgte derfor mannen som er gift med hans søster. Jeg synes likevel du skal velge din beste venninne, selv om hun ikke bor der du bor. Hun hadde vel uansett blitt invitert? Altså, nå går jeg ut ifra at du HAR en god venninne på ditt hjemsted. Ang utdrikkningslag, så var mitt veldig velykket. Jeg ville ikke ha et utdritnings-lag. Dette spurte hun meg om på forhånd, og jeg var helt ærlig. Vi satt opp en liste i felleskap, over hvem jeg ville ha med. Alt dette tok hun hensyn til. Det ble likevel en overraskelse, jeg viste ingenting om når det skulle være. Vi gikk ut å spiste på restaurant hele gjengen, så dro vi til forloveren min hvor de hadde ordnet i stand champagne, og jordbær og masse frukt. Det var en tid på året hvor vi kunne sitte ute. Helt supert! Dersom du ikke kan velge en venninne fra ditt hjemsted, så prøv å kjenn litt på magefølelsen din, hvem som passer best, og gå for det. Si ifra at du ikke ønsker et utdritningslag hvis du ikke ønsker det. Man trenger ikke selge kyss for 5 kroner, osv.. Jeg hadde på meg en hvit kjole, og rosa krone/slør. Så ble ikke kledd opp i filler og rare sammensetninger heller..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Man må ikke ha utdrikningslag for å bli gift.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 hos meg var det søskenbarne mitt som har fulgt meg hele livet som var forlover. hun fikk god hjelp av søsteren min å arangere utdrikningslag. de kjenner meg og fikk meg ikke til å møtte gjøre noe dumt. har du en søster eller søskenbarn som kjenner deg og hjva du har opplevd. er kansje de den rette personen. du har jo liov å si fra at du ikke vil ha noe vågale ting eller at du skal dumme deg ut og slik. desverre i min manns utrikningslag var det gruppepress for å drikke. lell om de viste han ikke får eller vil drikke pga mye som har skjedd med na drikkinga som har såret meg og forholde. og da skal de sise at det var brudgommens bror som var den største idioten med gruppepresset. og mannen min følte han ikke skulle skuffe de me å ikke drikke og ga etter etter mange timer med press. og at min mans bror nektet meg å snakke med han. da hadde vi en sønn på 1,5 år. og mannen hadde vært sykemeldt med depresjon og gikk på tabletter som man ikke skal blande med alkohol.noe broren viste veldig godt siden depresjonen kom av at de hadde mistet faren sin. jeg drikker heller ikke og hadde ikke press idhele tatt for de respekterte meg. vi hadde det kjempekjet med dildoparty og alt.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Har dessverre ingen søsken eller søskenbarn, og ikke venninner, verken på hjemstedet eller på mannens hjemsted. Så det er derfor jeg synes det er vanskelig med valg av forlovet, både i forhold til utdrikningslag og andre ting som gjelder bryllupet. Når det gjelder drikkepress, så er det ikke så nøye siden jeg klarer å tenke selv og har enda ikke gitt etter for drikkepress Klarer å ha det morsomt uten inntak av alkohol selv om de andre drikker. For øvrig, tusen takk for mange tips og fine historier HI
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 Det er vel ikke noe som tilsier at forloveren må være fra det stedet der bryllupet avholdes? Forloveren bør være den du har tettest bånd med...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 Det er vel ikke noe som tilsier at forloveren må være fra det stedet der bryllupet avholdes? Forloveren bør være den du har tettest bånd med... Det er ganske naturlig ja. Problemet MITT er at jeg ikke har noe særlig nært bånd til noen andre enn barna, samboer, hans og mine foreldre og et par kompiser.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 Da tar du en kompis, hvis du har et nært forhold til han, det er helt lov å ha mannlig forlover.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #10 Skrevet 26. april 2012 Velg en av kompisene da! Ok. Trodde ikke at det var "akseptert" å ha mannlig forlover når man er dame selv. Skal tenke på det HI
najaden Skrevet 26. april 2012 #11 Skrevet 26. april 2012 Angående forlåver - velg den personer du regner som din beste venninne - uavhengig hvor hun bor. Min forlover bodde på motsatt kant av landet, og det var ikke noe problem! Snakk med din forlover om hvordan du ønsker ditt utdrikningslag - dersom din forlover er en person som kjenner deg og er en god venninne, så lytter hun jo på dine ønsker! I mitt utdrikningslag var vi på paintball og gocart - hadde det kjempemorsomt, uten alkohol (ennå - vi drakk senere, da). Poenget er: 1) Velg din beste venninne 2) Snakk med henne!
najaden Skrevet 26. april 2012 #12 Skrevet 26. april 2012 Så ikke at du skrev at du ikke hadde venninner - da holder jeg med innleggeren som sa at du skal velge en av kompisene dine. Det er vel ingenting som skulle tilsi at ikke det er lov?
LilleVilje Skrevet 26. april 2012 #13 Skrevet 26. april 2012 Klart du kan velge en kompis! Det viktige er at det er en person som kjenner deg, og som du har et godt forhold til - ikke hvilket kjønn denne personen har eller ikke har. Så velg en kompis, og så gir du ham klar beskjed om hva slags utdrikningslag du vil ha og hvem som skal komme. Det er helt vanlig at du skriver liste over hvem du vil ha i utdrikningslaget ditt, slik at du får de to-tre gode vennene du ønsker deg og bare det, eller hele fotballaget hvis det er ønskelig. Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for dette! Velg en kompis, så har dere en kveld der dere finner på noe gøy sammen med de andre du måtte velge. Bare ikke forvent at han skal gi deg så mange tips til farge på leppestiften på den store dagen
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #14 Skrevet 26. april 2012 En dame/jente jeg kjenner valgte en mannlig venn som sin forlover, så det går an:) Litt utradisjonelt, men jeg synes at man skal gjøre som man selv ønsker i sitt bryllup!!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #15 Skrevet 26. april 2012 Hva med å velge mamman din som forlover
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #16 Skrevet 26. april 2012 Hva med å velge mamman din som forlover Nope, da blir man fullstendig overkjørt og det ender opp som HENNES bryllup
2 hjertegull :) Skrevet 26. april 2012 #17 Skrevet 26. april 2012 Hehe, jeg har et veldig godt forhold til mamman min, men tror aldri jeg kunne hatt henne som forlover, så skjønner deg godt der HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå