Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Er det noe jeg kan plante i hagen nå? Av blomster. Helst noe som holder seg en stund.
Himmel og hav Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Tenker du på noe som blomstrer nå? Stemorsblomster/fioler blomstrer jo nå, og om du er flink til å knipe av de visne blomstene så kan du ha glede av de langt ut over sommeren. De tåler også en frostnatt eller to, men ikke for mye av det. Ranunkler er også en vårblomst, men de blomstrer ikke så lenge utover. Om du vil ha noe som blomstrer på denne tida hver vår, så ville jeg heller ha gått for å sette en del løk til høsten (tulipaner, scilla, perleblomst, snøstjerne) eller plante gullkorg ( staude) på en lun plass. Mine gullkorger har blomstret i snart 2 uker og lyser opp på denne tiden av året.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Vi bor ikke her til neste år, så tenkte egentlig bare på noe fargerikt og fint som kan blomstre til sommeren kanskje. Pleier en ikke å plante løker på denne tiden også? HI
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Vi bor ikke her til neste år, så tenkte egentlig bare på noe fargerikt og fint som kan blomstre til sommeren kanskje. Pleier en ikke å plante løker på denne tiden også? HI Løker plantes på høsten, for så å ligge å godgjøre seg hele vinteren. Hva med lyng da? Det er vel det eneste som tåler frost. Stemor m.m. tåler jo noe, men det er vel endel minusgrader fremdeles om natten de fleste steder.. Vent noen uker så kan du gå amok ;-) Det er leit å plante masse greier som dauer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå