Gå til innhold

Dere som har migrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fikk dere diagnosen, gjorde legen noen undersøkelser?

Min fastlege sa jeg hadde migrene bare ved å snakke med meg, testet ingenting.Jeg fikk migrenemedisin.

En kollega av meg ble sendt til sykehus for ct (tror jeg det var) og diverse andre undersøkelser for å utelukke at det ikke var noe annet galt først. Når de ikke fant noe, så fikk hun migrenemedisin. Vi er like gamle.

Så da lurer jeg på hva som er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen gjorde ingen undersøkelser her, det holdt lenge med en samtale for å gi en diagnose. Ingenting hos meg som skulle tilsi noen videre undersøkelser, heller - jeg har de fleste klassiske symptomene, har hatt det slik i flere år, og har flere tilfeller av migrene i familien.

Nå er jeg imidlertid blitt henvist videre til nevrolog for å se om vi kan komme frem til noen medisiner som virker bedre enn de jeg har gått på til nå. Men har mine tvil om det er noe som hjelper, egentlig...;-)

Skrevet

Jeg var igjennom hele regla med undersøkelser før jeg fikk migrenemedisin. Og da var jeg igjennom hele felleskatalogen før vi fant en som tok anfallene.

Skrevet

Fastlegen baserte kun diagnosen utifra en samtale med meg. Ingen tester. Anbefaler Imigrantabletter, hjelper for de fleste virker det som.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg var såpass liten da jeg fikk diagnosen at jeg ikke husker helt, men jeg har tatt flere tester, inkludert CT og Eeg (for å utelukke epilepsi) flere ganger, så det er vel ikke helt uvanlig. Men det har ikke vært for å vite om jeg skal få medisiner eller ikke, testene var vel mer for å utelukke at det ikke var annet også.

Skrevet

Gikk til fastlege, forklarte symptom og fikk Maxalt med en gang, med beskjed om og komme tilbake om de ikke funker. Migrene er forskjellig fra person til person, og ulike medisiner finnes for dette. Tror symptomene man kommer med har mye og si for hvordan man blir behandlet..Jeg har typisk milde migrenesymptom. Ensidig smerte, bak øynene, som ikke forsvinner med annen smertestillende medisin. Uansett styrke. Ikke aura, ikke oppkas (kun to gang, pga intens smerte) ikke lysskyi eller noe, og ikke alltid, men som regel i tiden rundt menstruasjon.

Andre, med "tyngre" symptom og verre ubehag tror jeg man tar større kontroller av, for og utelukke verre ting enn migrene...ELler med andre, milde symptom som OGSÅ kan forveksles med mer alvorlig sykdom...

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg tok ingen tester for å få diagnosen, men jeg var barn da. Har derimot tatt mengder av tester i ettertid siden jeg har Så sterk migrene som dukker opp 3-4 ganger i uken og det er visst ikke vanlig å ha det så ofte.

Men om du beskriver smertene dine og de er veldige typiske for migrene er det ikke vanskelig å sette diagnose for legen. Kan være venninnen din ikke hadde typiske migrene symptomer, men bare sterk hodepine..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...