Gå til innhold

Noen tannleger her... ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos tannlegen i dag, dvs tannpleieren, i dag med minstemann. Hun mente hun fant et begynnende hull i en helt ny 6 års jeksel og mente den måtte fylles. Tannen er visst veldig ruglete og har dype groper og hun mente det var lurt å fylle den for å forhindre hull senere. Som mor synes jeg det her er litt ille... Hvorfor borre i en tann det ikke er hull i? Med bedre og mer bevisst tannpuss på denne tannen og huske å ta flourtabletter, kan man ikke forhindre at det dannes et hull? Det er jo ikke dermed sagt det noen gang blir hull? Det var nesten så jeg fikk følelsen av at skoletannleger fremdeles betales per hull...

Er det virkelig meningen å borre i nye 6-års jeksler uten hull i? Jeg vet ikke hvordan et begynnende hull ser ut, men leste på nettet at det kan se ut som en hvit flekk på tannen. Kan ikke en hvit flekk på en barnetann skyldes så mangt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være fissurforsegling hun mente? Det gjør de for å forhindre hull. Som du sier så er det mye groper, å vanskelig å holde rent. Hun vet nok hva hun snakker om. Finner ikke tannlegen det samme som hu, så ghør han eller hun nok ikke noe heller. De borer ikke i friske tenner. Men fissurforsegling gjør de for å forhindre hull.

Ikke tannlege, men jobber på tannlegekontor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...