Gå til innhold

Hvor kjøpe god BH? trenger sårt mange gode tips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen kg for ekstra. veier 84 kg og er 172cm. Syntes alle bher gjør vondt og gnager, uansett str. Puppene mine er litt slappe og hengete. Aner ikke hvilken cup jeg bruker. Har mange forskjellige. Har i noen år slitt med å funnet en bh som passer, sitter bra, er fin, og ikke gjør vondt.

Sluttet faktisk å bruke bh en del i svangerskapet med min første og har ikke klart og venne meg til det igjenn, men nå skal jeg begynne å bruke bh fast igjen! Innser nå at jeg høres veldig merkelig ut, haha... :)

Uansett så setter jeg pris på alt av råd og tips når det kommer til bh. Trenger en ordentlig BH!

Har ikke så alt for mye å rutte med så kan ikke koste veldig mye.. Hva er fint på pupper som mine med den vekten? Pris? Hvilke merke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

change har veldig gode bh`er å der får du den hjelpa du trenger, de har alt fra prisklasse 200-1000 men finner du først en så er det bare å jakte når de har salg og %

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Reimers har også gode bher og flinke ansatte.

Skrevet

Gå i en skikkelig undertøysforretning og be om hjelp. De ansatte er vant til å hjelpe kvinner med å tilpasse bh-størrelser. Det er veldig vanlig å bruke feil cup-størrelse.

Skrevet

Hvis du er i nærheten av Oslo noen gang så stikk innom "Det lille under" på Paleet. De er fantastisk flinke der. Jeg hadde aldri hatt en eneste bh som var behagelig å bruke før de hjalp meg å finne riktig størrelse (jeg har en størrelse jeg ikke får i vanlige butikker). De gir kjempegod service, og de sender også bh'er til kunder andre steder i landet, hvis du først har funnet noe som passer. Bh'ene koster litt, men de holder utrolig bra, så det er bedre med en eneste som passer enn 2-3 som bare passer deg halvveis!!

Altså, neste gang du er i Oslo - stikk innom "Det lille under"!!

(nei, jeg får ikke betalt for å reklamere for dem ;) men har vært fantastisk fornøyd kunde der i 13 år nå!!! :D )

Skrevet

Kanskje Lindex har noen som passer til deg? Syns de har ok utvalg der og mange forskjellige typer.

Først og frems: mål med målebånd rett under puppene, da finner du omkretsen, f.eks. 75, 80, 85, osv.

Bh en skal sitte stramt, på ytterste hakk, sånn at når bh -en blir brukt og mer slarkete, stiller du den inn på de innerste hakkene.

Velg en Bh med brede stropper.

Skrevet

Lindex har garantert ikke noe som passer hvis du sliter. Som de andre sier: gå til undertøysforretning og få målt hva slags str du skal ha. Deretter må du sanns vis finne deg i å bruke endel penger på bh. Evt hamstre hvis du f eks er i London. Følge med på tilbud på nettbutikker etc

Skrevet

Takk for svar. Flere tips?

hvordan finner man egentlig helt riktig cup?

Kjenner jeg vil brenne opp de bhene jeg har og få noen som sitter som de skal!

Skrevet

Det finnes mange bh-guider på nettet hvor du legger inn antall cm under bysten og på bysten så den kan regne ut størrelsen. Her f.eks

http://www.underverker.no/extra1.php

http://www.beinggirl...in/bh-guide.php

Her er også noen tips

http://www.klikk.no/...ticle464433.ece

Men den eneste måten å finne den perfekte bh på er å gå i en undertøysbutikk og få hjelp av ansatte som virkelig kan dette.

Jeg vet Triumph-butikkene har satset på dette i det siste, å utdanne sine ansatte, men det beste er å spørre folk rundt deg om anbefalinger.

Jeg bor i Arendal og i hele distriktet her reiser folk til Grimstad for å handle bh, siden hun som driver den undertøysbutikken som ligger der er fantastisk dyktig. De som har vært der og kjøpt bh en gang, handler aldri noe annet sted igjen.

Skrevet

Jeg fikk fantastisk god hjelp i en triumph butikk i Oslo! Jeg hadde ingen bh som passet ordentlig, og det var kke rart, da jeg brukte HELT feil størrelse. Da jeg ble målt fant jeg ut at riktig størrelse var 75e. Det er et stykke fra 80c... Jeg ville garantert bedt om hjelp, og så kan du ut å lete selv senere!

Skrevet

Lindex har ikke garantert riktig str ;) Jeg bruker 70DD/F (jada, det stemmer), og det er faktisk ikke veldig lett å finne. Anbefaler å gå til en skikkelig undertøysbutikk å betal det det koster for den første gode BH'en. Så kan du heller gå i billigbutikkene når du har fått riktig størrelse:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...