Gå til innhold

abortere hjemme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er I uke 15 og har følt meg dårlig lenge.. vondt I kroppen og generell sykdomsfølelse. Dro på legevakta igår, der ble det tatt ultralyd hvor det ble konstatert ett dødt foster på rundt 7 uker.. fikk time på gyn pol idag hvor jeg ble fortalt at jeg skulle ta medisinsk abort hjemme. Fikk første tabletten før jeg Dro derfra. Også fikk jeg med 4 tabletter jeg skal sette fredags morgen. Saken er at jeg er livredd nå:( har virkelig ikke lyst til å abortere hjemme. Kan jeg velge å gjøre dette på sykehuset? Jeh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hjelpes, ga de deg ikke noe valg?! Her oppdaget vi dødt foster i uke 14, fosteret var ikke mer enn ca 6-7 uker. Jeg fikk spm om dette var noe jeg ville gjøre hjemme eller på sykehuset. Jeg valgte sykehuset, føltes tryggere.

Ring føden og hør med de, de har lettere for å sette seg inn i situasjonen din, og kan hjelpe så du får gjøre dette på sykehuset!

Skrevet

Nei:( jeg spurte om det var mulighet til å gjøre dette på sykehuset. Og da babla legen om at det var mye bedre og gjøre det hjemme.de hadde så god erfaring med det. Der og da var jeg fremdeles I sjokk så jeg godtok det. Huff dette er så leit.. hadde liksom forventa å se en sprellende baby. Selvom jeg har følt meg dårlig I de siste ukene så har jeg følt meg gravid. Magen har vokst :( huff er så lei meg

Skrevet

Oi oi det var leit... Jeg synes det er helt bak mål at du må gjøre dette hjemme. Aldri i livet om jeg hadde godtatt det. Men sånn er det jo når man er i sjokk, da tenker man ikke alltid klart. Selv om fosteret bare ble sju uker, så har jo du på en måte vært gravid i femten uker. Du kan kanskje gå tilbake til legevakten å få de til å skrive deg inn på sykehus? Sender deg en klem.

Skrevet

Stakkars deg! Jeg opplevde det samme ved min siste MÅ, men den ble avslørt litt tidligere i svangerskapet. Jeg ble anbefalt "hjemmeabort" og gjennomførte dette. Hadde heldigvis mannen min hjemme. Det gikk greit, men det er nok viktig at du har noen hos deg på fredag, hvis du ikke får komme inn på sykehuset. Tenker på deg og sender deg en klem

Skrevet

Uff så trist å høre :( Det er ikke bare bare å abortere på sykehus. Jeg oppdaget en MA i uke 10, fosteret tilsvarte 9+3. Legen anbefalte sykehusinnleggelse etter uke 9, jeg ble først lagt inn på 5 mannsrom, og det var jammen ikke gøy å løpe over ganger for å gå på do. Heldigvis ble jeg flyttet på enmannsrom i løpet av natten. Men det var bare flaks for meg at en annen pasient ble overflyttet. Så hadde jeg hatt valget nå så hadde jeg passet på å få med meg smertestillende fra sykehuset og heller fullført aborten hjemme. Husk at et embryo på 7 uker er ca 1 cm stort, så fysisk sett er det ikke noe i veien for å gjøre det hjemme. Lykke til uansett, stor klem!

Skrevet

Det skal gå fint å gjøre dette hjemme, men du må ikke være alene, få noen til å komme og være hos deg i tilfelle du blør endel.

Klem

Skrevet

Da er hjemmeaborten utført. Det gikk ikke så bra, endte med at jeg måttw haste til sykehuset pga meget store blødninger. Endte med utskrapning og blodoverføring. Ikke en trivelig opplevelse

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Huff og huff og huff :-( :-(

Stor klem!

Skrevet

Uff.. Du endte opp slik jeg gjorde da jeg mistet i høst, selv om jeg var på sykehus..

Håper alt er bra med deg nå! Klem

Skrevet

Sender deg en varm klem og håper det går bra med deg :)

Skrevet

Off dette var en veldig traumatisk opplevelse. Tror faktisk ikke jeg tør å prøve og bli gravid igjen:(

Gjest Miryks
Skrevet

Først; kondolerer :( Sender en storstorSTOR klem <3

Håper det går bra med deg.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Så forferderlig :( Håper det går bra med deg til tross for dette, og det ikke skremmer deg fra å prøve å bli gravid igjen senere.

Ta deg tid til å fordøye det hele, noen skikkerlige "meg-dager" <3

Sender over en stor klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...