Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 I min oppvekst ble alltid tannen lagt i et glass med vann på kvelden og når jeg sto opp morgenen etterpå så var tannen borte og det lå mynter i glasset. En dag her kommer min sønn hjem og forteller at han har løs tann, vi snakker litt rundt dette og når han hører om glasset blir han helt fra seg...man skal jo ikke legge tannen i et glass mamma, den skal ligge i en konvolutt (altså slik at de kan få papirpenger!!) Hvordan er det dere gjør det? Jeg tror jeg er alt for sta til å legge tannen i en konvolutt og stappe oppi sedler....mulig jeg er gammeldags men....
Moden mamma til 3 :) Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Konvolutt? Papirpenger??? Altså, de skal få minimum 50 kroner når de mister en tann?? Galskap, spør du meg... Nei, jeg kommer til å holde meg til det gode gammeldagse glasset når det kommer til tannfelling her i gården
b_a_b_y_ Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Godt å se at det eksisterer i alle fall 2 stk som deler mitt syn. Når han kom hjem og fortalte dette datt jeg nesten av stolen. Det er ikke slik at dette kom fra hans eget hode altså, for han er ikke opptatt enda av at pairpenger er verdt mer enn mynter, det var bare det at det hadde vært flere som hadde mistet tenner før ham og da var det nok vanlig med disse konvoluttene. Men han fikk klar beskjed rimelig med en gang fra sin mamma om at det ikke ville bli aktuelt, her i gården kjører vi glass Gutten mistet tann og heldigvis ingen protester. Hadde virkelig blitt lei meg om han hadde blitt skuffet og sint for at vi ikke brukte konvolutt!
Dahleramp1981 Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Er en stund til vi er der, men det blir definitivt glass...
Izabella07 Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Her blir det tann i glass og så bytter tannfeen ut tanna med 10-20 kr
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Her går det også i glass. Mange småpenger er mye mer verdt enn få store penger...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 He he, husk at de søte små raskt blir store, og de feller tenner fram til 12-års alderen! De slutter å tro på tannfeen lenge før den tid, for å si det sånn! Det varer ikke lenge før de ser på det hele som en god anledning til å få litt ekstra penger, så uromantisk og "u-mystisk" er det. Vi begynte med glass og mynter, men nå har eldstemann på 9 mast på konvolutt og papirpenger ganske lenge! Det er visst helt normalt blant de eldre vennene hans. Han er en liten tøffing som fikser den løse tanna raskt og brutalt helt på egen hånd (i motsetning til seigpininga som lillesøster driver med når hun har løse tenner), så jeg synes nesten han fortjener litt belønning for det, jeg!
b_a_b_y_ Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 He he, husk at de søte små raskt blir store, og de feller tenner fram til 12-års alderen! De slutter å tro på tannfeen lenge før den tid, for å si det sånn! Det varer ikke lenge før de ser på det hele som en god anledning til å få litt ekstra penger, så uromantisk og "u-mystisk" er det. Vi begynte med glass og mynter, men nå har eldstemann på 9 mast på konvolutt og papirpenger ganske lenge! Det er visst helt normalt blant de eldre vennene hans. Han er en liten tøffing som fikser den løse tanna raskt og brutalt helt på egen hånd (i motsetning til seigpininga som lillesøster driver med når hun har løse tenner), så jeg synes nesten han fortjener litt belønning for det, jeg! Skjønner litt av poenget, men gutten min og de andre rundt ham det var snakk om er kun 5 og 6 år, syns det er tidlig å begynne å tenke slik da jeg ja. å så finnes det så mye annen "belønning" enn penger tenker også jeg da Syns det er så viktig å ta vare på slike ting jeg Men som sagt, mulig jeg er litt gammeldags av meg
Gjest mangebarnsmamma Skrevet 26. april 2012 #10 Skrevet 26. april 2012 Tann i glass. Tannfeen kommer med 20kr. Desverre har tannfeeen ofte stramt program, så det kan ta noen dager før hun kommer, her i huset:) I går nevnte for eksempel tiåringen at tannen hadde fått nytt vann, igjen, etter å ha ligget i glasset et par uker;) Heldigvis kom feen i natt:D
Moggi Skrevet 26. april 2012 #12 Skrevet 26. april 2012 Ikke lenge siden det var en artikkel i avisen akkurat ang dette, http://www.dagbladet.no/2012/03/27/tema/klikk/helse/20863056/ Synes det er reelt ennå med glass og 20,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå