Gå til innhold

Arna : )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle litt om livet i Arna? Ulike deler av bygden, butikker, gode barnehager, treningssentre, kommunikasjon til Bergen osv? Vurderer å flytte til Bergen fra Oslo og vil gjerne bo litt landlig : )

På forhånd takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg bur i Arna og trives veldig godt, kom sjølv flyttande hit for 2 år sidan og opplever at det er lett å bli kjent med folk. Med toget tek det 8 minutter til Bergen sentrum og det går stort sett buss til toget dersom de bur lenger unna. Det er mange landlege stader i Arna og uansett nært til fint turterreng. Prisnivået er også foreløpig lågare enn mange andre stader i Bergen. Har ungar i bhg og skule som trivst godt.

På minussida er at det er dårleg busstilbod. og enkelte stader dårlege solforhold.

Skrevet

Nå bor vi ikke der lenger og bodde der heller ikke så lenge. Men de 2 årene vi bodde der trivdes vi godt. Havnet der fordi boligprisene var lavere enn andre steder, bl a åsane som vi først hadde tenkt å bosette oss pga at mannens jobb var der.

Vi bodde på Arnatveit, nærmere bestemt Stuajordet, som er et ganske populært boligområde. Ligger oppe i fjellsiden og kan virke noe avsides. Men jeg fikk aldri følelsen av det.

Og som nevnt over, ikke de beste solforhold.

Nå rakk ikke vårt barn å begynne i barnehage før vi måtte flytte igjen, men vi hadde fått plass i Arnatveit barnehage, en barnehage jeg fikk godt inntrykk av. Kunne egentlig tenkt meg plass i Garnes Gårdsbarnehage, men den er det vanskelig å få plass i.

En annen jeg vurderte var Bogane. Vollane hadde jeg hørt så ymse om så den valgte jeg å ikke søke på.

Butikkutvalget er greit nok. øyrane torg har de fleste typer butikker, men ikke så mange. Men det er kort vei til sentrum, åsane og forsåvidt Nesttun og Lagunen også. Matbutikker har man i gangavstand fra de fleste boligområder.

Treningssenter åpnet for et par år siden, men jeg har ikke erfaring med det, ligger på Arnatveit(på området til tidl. Arna bruk).

Mange turmuligheter, men ikke noe vi rakk å benytte oss så mye av.

Skrevet

Men Tertnes da, hvordan er det der?

Skrevet

Tusen takk for svar om Arna! : ) Jeg synes også at prisnivået virker litt bedre der. Dere skriver om at det er dårlige solforhold enkelte steder. Kan dere si hvilke steder/byggefelt/området man bør holde seg unna eller som er å anbefale? Jeg eeeeelsker sol.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...