Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Jeg og min eks flyttet fra hverandre for et år siden. Vi skiltes som gode venner og har hatt et veldig godt samarbeid om sønnen vår som er tre år. Vi har ringt hverandre jevnlig, og når sønnen vår lærer seg nye ting eller gjør noe morsomt pleier jeg å ringe til pappaen hans og fortelle det. Han har ny kjæreste som har flyttet inn, og hun takler dårlig at vi har god kontakt. Sist jeg ringte var han ikke hjemme og hun var spydig og ekkel og sa til meg "du trenger kanskje ikke ringe så ofte, kan du ikke heller spare opp de morsomme historiene til xxxxxx skal hente ham hos deg". Jeg ble så satt ut, og tenker å snakke med ham om det. Hvis han virkelig mener at han ikke vil høre om sønnen sin utenom når de er sammen så er det ok, men da får han si det selv. Til info, jeg ringer kanskje en gang i uka - maksimum.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Jeg og lurer på hvorfor du må ringe han å fortelle det? Ikke spydig ment altså, men kan skjønne kjæresten hans ikke liker det så godt.. du er trossalt en eks i hennes øyne ;-) In worst case scenario, om jeg Må fortelle barnefaren om noe ( og ja vi samarbeider greit vi) så sender jeg han en mld på facebookchat, så unngår man sure kjærester!
Gjest Heartbroken Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Jeg syns du bør ta der opp med han og hvis han ønsker at du fortsetter å ringe for å fortelle småglimt fra hverdagen, fortsetter du med det! Det må være en sorg å ikke få delta i hverdagslivet til barnet sitt, og om dere finner en god måte å bøte på det på, får faktisk nydama bare finne seg i det! Hun valgte å inngå et forhold til en mann med barn, og må godta at barnets beste kommer først.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 skjønner henne jeg å.. jeg hater når samboeren min snakker med eksen sin..
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Vær glad for at du har det forholdet med pappaen til sønnen din Dere har en relasjon som ingen andre kommer til å få, eller kan ta over. Sånn er det bare. Barnet trenger at dere er gode venner, og har god kommunikasjon. Det er vel likegyldig hva hun mener sånn sett. Snakk med han om det. Jammen glad jeg har en eks som setter ungene før, og vil ha et godt samarbeid meg.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 Enig med Heartbroken her. Og for å snu det rundt så vet jeg at jeg hadde blitt både trist og forbanna om min nye kjæreste hadde lagt ned et slikt "forbud" slik at dersom jeg var samværsmamma ikke skulle kunne få telefoner om morsomme hverdagsting som min datter har gjort eller sagt.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #9 Skrevet 25. april 2012 Er det virkelig å sette ungen først når mor ringer far om hverdagshistorier. Er det barnet det er kos for, eller er det kos for mor (muligens far)?
håperpåvinterbarn Skrevet 25. april 2012 #10 Skrevet 25. april 2012 Er veldig enig med heartbroken her altså. Dersom jeg måtte være deltidsmamma, så villle jeg ha satt kjempestor pris på om exen fortalte meg om små hverdagsting ang vårt barn. Og til dere andre: Er dere så usikkre på dere selv og deres partnere at dere lar det gå ut over relasjonen mellom foreldre og barn??????? Det har da vel ingensomhelst ting med dere å gjøre?? makan!
Gjest Heartbroken Skrevet 25. april 2012 #11 Skrevet 25. april 2012 Er det virkelig å sette ungen først når mor ringer far om hverdagshistorier. Er det barnet det er kos for, eller er det kos for mor (muligens far)? I første omgang er det nok mor og far det er kos for. Men så får barnet godene av at foreldrene kan snakke sammen og dele sorger og gleder, så da blir det jammen kos for barnet også. Skremmende hvor liten aksept det er blant steforeldre at barnet kommer først! Eller er det bare her inne det virker sånn?
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. april 2012 #12 Skrevet 25. april 2012 Jeg skulle virkelig ønske at eksen og jeg kunne gjøre det sånn... Nå er det nøyaktig 2 år siden jeg brukte stemmen min for å kommunisere med han... Kjempetrist! Skjønner at det kan være vanskelig for henne nå i starten, for all del. Så kanskje du kan sende sms, sånn for å ta litt hensyn? Til hun er komfortabel med rollen hun har?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #13 Skrevet 25. april 2012 Altså, helt ærlig så skjønner jeg nydama litt, for hun anser deg som en trussel, selv om du er en eks. MEN det burde være slik at du kan kontakte barnefar for å informere om ting og tang og gjennombrudd som småtten deres får til. JEG selv hadde syns det var kjempehyggelig. Og det er jo kun for å fortelle om ungen deres, så jeg skjønner ikke hvorfor det er en evnt sjalusi her. Men det er vel slik det er med de fleste kjerringer. Samboeren min sitt synspunkt; det hadde sikkert vært bedre å fått dette på melding på mobilen, melding på facebook, infoskriv ved levering eller lignende. For da hadde ikke nydama sett på eksen som like stor trussel. (muntlig kontakt er visst verre..)
Tøssa Skrevet 25. april 2012 #14 Skrevet 25. april 2012 jeg og bf skiltes og for ett år siden, samarbeidet er bra og jeg har endel kontakt med ham, jeg ringer ikke så mye, men ringer innimellom og så sender jeg meldinger på tlf , mail og fb med ting poden gjør, hva som skjer i bhg osv...ikke alt jeg husker på ved overlevering heller da. Av og til finner vi på ting med poden også, noe poden setter veldig pris på. Xn min har ny samboer, men hun har vært topp og skjønner at poden har godt av at mor og far er venner, og jeg på min side har akseptert at han valgte henne over meg. og resultatet er at vi alle tre har et greit forhold noe som kommer poden til gode. Poden er jo like glad i pappan og pappan like glad i poden som da vi bodde sammen, og så klart er pappan glad for å høre hva som skjer mellom besøkene også, utvikling og artige situasjoner. Og den dagen det skulle vandre en ny mann inn i mitt liv, må han pent finne seg i at slik er det og slik skal det være.
Utrulig Skrevet 25. april 2012 #15 Skrevet 25. april 2012 Vær glad for at du har det forholdet med pappaen til sønnen din Dere har en relasjon som ingen andre kommer til å få, eller kan ta over. Sånn er det bare. Barnet trenger at dere er gode venner, og har god kommunikasjon. Det er vel likegyldig hva hun mener sånn sett. Snakk med han om det. Jammen glad jeg har en eks som setter ungene før, og vil ha et godt samarbeid meg. Tulle svar !! Dette er en ralsjon hvem som helst kan få med fyren om dei får barn sammen !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå