Gå til innhold

Hmm..eksen min sa:

Anbefalte innlegg

Skrevet

At han skulle ønske vi kunne snakke mere sammen når han leverer vesla?! Og at det er synd det bare er: "Jaja, her har du henne da. Hadet"! Er det virkelig vanlig å snakke om løst og fast med eksen, eller? Vi har jo barn sammen og samarbeider greit om henne. Meeen, så føler jeg egentlig ikke at jeg har lyst å snakke om løst og fast med han, når det ikke dreier seg om datteren vår. Ser ikke helt nødvendigheten heller, men kanskje noen av dere gjør det?:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og min eksmann snakker på telefonen rett som det er vi. Han bor et annet sted da. Men når han er på besøk bor han hos oss, vi er veldig gode venner, kan prate om alt; eneste forskjellen er vel at vi ikke er sammen/ikke bor sammen og ikke har sex lenger ;)

Bra for barnet vårt og det som er på vei også :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hvorfor ikke? Jeg synes han har en sunn innstilling. Mine foreldre gikk fra hverandre når jeg var rundt seks år, og har alltid hatt en vennskapelig tone, pappa har til og med vært en selvskreven gjest på julaften ettersom han ikke hadde så mange andre i byen vår. Det har betydd umåtelig mye for meg.

Gjest Miryks
Skrevet

Herlighet, hva er det med deg? Her har du faktisk en som VIL ha litt mer kontakt enn bare "Her har du ungen, sees neste gang", også synes du det er rart?

De fleste skillsmissebarn jeg vet om (som nå er voksne..) kunne drept for at foreldrene hadde mer kontakt enn som så.

Tenk på ungen din, og ikke bare hva du synes er rart. Kanskje hun synes det er koselig å se at foreldrene fremdeles snakker sammen skikkelig. Kanskje ikke ennå, men senere, når hun skjønner mer.

Skrevet

har ett rævhål av en ex selv da, føler ikkje får og prate med han uten at det gjelder vår felles datter, uten om det så kan han fint la ver og si noe.

men hadde han hvert en grei mann kunne eg godt tenkt meg at vi kunne hatt en greit "vennskaps forhold"

vi har begge nye partnere i livet og er lenge siden brudd, så hadde jo hvert ok om vi kunne tatt en kopp kaffe sammen når jenta skulle hentes/leveres.

hadde vert kjekkt for ho og å sett at mamma og pappa har et ok forhold til hverandre.

men ser ikkje ut som det vil skje her nei..sjønner godt du ikkje vil prate med han...

Skrevet

Snakker om løst og fast. Det tror jeg er bra. Han har behov for å få høre hvordan hun har hatt det, eller hvilke rampestreker hun har funnet på i det siste.. (Emil-jente), jeg har behov for å vite hva de har gjort på i helgen, når hun sto opp og når hun spiste sist, osv. Vi tar det over en kaffekopp som regel.

Skrevet

Skulle ønske det var min eks som sa sånt! Vi gikk fra hverandre for 10 år siden, så har nå store barn sammen... Men det har alltid vært slik at vi ikke har har snakket særlig sammen ved henting og levering. Vi har "barn" som trenger mye ekstra oppfølging (ADHD), og han har aldri vært interessert i å høre hvordan det går med dem i barnehage, skole osv... Vi lagde til og med en gang i tiden en skriftlig avtale om at han skulle komme inn til oss ved levering for å fortelle hvordan helgen hadde vært osv, men det har så og si aldri skjedd! Så vær glad du har en eks som er interessert i å samarbeide! :)

Skrevet

Som jeg skrev nederst i innlegget, så mente han ting som IKKE angår dattern vår (Slik som jeg oppfatter det). Herlighet, forteller masse om barnehagen jeg, om hva hun har lært, hvem hun leker med, hvilke sprell hun finner på, hva vi gjorde forrige helg når jeg og hun var sammen +++.

Nevnte ikke det i innlegget, men vi har hatt et turbulent år bak oss etter det ble slutt. Han har kalt meg masse stygge ting underveis! Men det har jeg tilgitt. Ser ikke helt hvorfor jeg skal fortelle om mitt liv og hva jeg gjør og blablabla, til en person jeg eeegentlig ikke liker så godt. Var til og med så snill i jula at jeg kjøpte julegaver til han og kjæresten. Hørte ingenting fra de, ikke et takk engang. Men for all del, han er en flink pappa og jeg setter stor pris på at han gjør en god jobb med vår felles datter. HI

Gjest Mamma til 1+spire2012<3
Skrevet

Foreldrene mine gikk fra hverandre da jeg var 3 år, og de har aldri kunnet snakke sammen etter bruddet. Jeg er nå 21 år, har samboer og ei tulle på 13 mnd og venter en til, så for barna sin skyld skulle jeg ønske at foreldrene mine kunne være i samme rom uten at det ble rar stemning av det. Skulle også ønske at de kunne vært i samme rom da jeg selv var yngre og trengte to foreldre som kunne snakke sammen og si annet enn bare 'Hei' og 'Hadet'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...