Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Lurer på om jeg har det. Er så sliten og trett for tiden. Har også cøliaki og vet det øker sjansen litt for å få en annen autoimmun sykdom. Ellers har både min mor og min bror lavt stoffskifte + søsteren min diabetes. Vi har alså alle autoimmune sykdommer. Uansett, jeg har alle symptomene på lavt stoffskifte ifølge det som står skrevet, sliten, trett, sliter med å konsentrere meg, nesten så det blir slitsomt å holde en samtale til tider, for jeg faller bare ut av hele samtalen og over i andre tanker. Føler jeg har det samme humøret hele tiden, føler meg liksom verken glad eller lei meg for noe lenger.. I tillegg null sexlyst, noe som alltid har vært på topp. Har også begynt å trene og spise veldig sunt for 1,5 år siden, men likevel gått opp i vekt i stedet for ned. Dette henger nok sammen med cøliakien også da, siden jeg ikke tok til meg næring i tarmen før jeg begynte på glutenfri kost.. Noen som kan si noe om det som har lavt stoffskifte?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Jeg hadde mange av de samme symptomene, men jeg hadde ikke lavt stoffskifte som jeg trodde, jeg hadde for lite B12 så jeg måtte ha sprøyter også hadde jeg for lite D-vitamin så jeg måtte ta et tilskudd som var veldig "sterkt". Kom deg til lege og ta noen blodprøver, både lavt stoffskifte og mange andre ting vises greit på prøvene.
verdens heldigste mamma Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Jeg har lavt stoffskifte og hadde det som du har det. Det skal bare en blodprøve til for å finne det ut, så bestill time hos legen din. Så flink du har vært med å endre kosthold og kommet i gang med trening. Det er uansett bra :-)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Jeg hadde alvorlig anemi for 1,5 år siden, pga ubehandlet cøliaki, under 40% blod i kroppen. Så jeg tar b12 sprøyte hver 3. mnd. Målte blodprosenter min for et par mnd siden også, så den regner jeg med er ok. Håper bare ikke legen fnyser av meg når jeg kommer å nesten har stilt min egen diagnose..
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Jeg hadde alvorlig anemi for 1,5 år siden, pga ubehandlet cøliaki, under 40% blod i kroppen. Så jeg tar b12 sprøyte hver 3. mnd. Målte blodprosenter min for et par mnd siden også, så den regner jeg med er ok. Håper bare ikke legen fnyser av meg når jeg kommer å nesten har stilt min egen diagnose.. Jeg har også cøliaki, fikk diagnosen i voksen alder. Har i den forbindelse hatt anemi, vært i underskudd på folat og b12 og har måtte ta tilskudd av disse Alle disse manglene har gitt symptomer som tretthet m.m Har også lavt stoffskifte, men får ikke medisiner for dette, da det på en eller annen pussig måte regulerer seg selv.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Jeg hadde alvorlig anemi for 1,5 år siden, pga ubehandlet cøliaki, under 40% blod i kroppen. Så jeg tar b12 sprøyte hver 3. mnd. Målte blodprosenter min for et par mnd siden også, så den regner jeg med er ok. Håper bare ikke legen fnyser av meg når jeg kommer å nesten har stilt min egen diagnose.. Jeg har også cøliaki, fikk diagnosen i voksen alder. Har i den forbindelse hatt anemi, vært i underskudd på folat og b12 og har måtte ta tilskudd av disse Alle disse manglene har gitt symptomer som tretthet m.m Har også lavt stoffskifte, men får ikke medisiner for dette, da det på en eller annen pussig måte regulerer seg selv. Jeg var også i underskudd av jern og folat, og fikk dette intravenøst og i tablettform etter diagnosen. Men var hos ernæringsfysiolog noen uker etter jeg ble utskrevet og hun sa jeg skulle slutte å ta tilskudd? Så sa gjorde jeg det, og legen har sagt jeg må gi beskjed om jeg f.eks skal bli gravid så jeg må sjekke om jeg mangler evt. folat og andre ting.
Fruen i huset Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 Til svar Nr 5: det opplevde jeg også, trengte ikke medisiner.. Helt til jeg ble EKSTREMT dårlig.. Mistenker at jeg burde hatt medisiner hele veien. Var jeg deg hadde jeg spurt legen masse ut om dette, evt hørt med spesialist. Mange leger vet lite om stoffskiftet og vet ikke at "normale verdier" kan være unormalt for DEG..
Fruen i huset Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 Til HI: Kan jo høres ut som LS. Ofte vanskelig å få en diagnose.. Ikke alle leger er gode på LS, desverre Ville tatt blodprøver og evt spurt om å komme til spesialist. Legen din bør jo finne ut hva som feiler deg, om det er LS eller noe annet.
Tira Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 Hei:) Gå til legen din og forklar at du føler deg råtten. Si at det er ekstremt mange med stoffskifteproblemer i familien din og be ha om å ta blodprøver av deg. Det er eneste gode måten å få stilt diagnosen på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå