Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 også flyktet fra Irak når Saddam Hussein styrte landet?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Jeg er selv en iraker, mannen min er også iraker. Jeg kom til Norge som 9 åring i 1995 sammen med familien min. Mannen min kom 2000 som flyktning fra Saddam. Men hvorfor spørr du egentlig?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Jeg lurte på om du har hørt om det er sant at hvis man flyktet fra Irak pga Saddam så kan må få erstatning av Irak. ? Faren til barna mine er fra Irak og kom som flyktning til Norge i 2001. Han fortalte meg at han kunne få erstatning fra Irak så lenge han kan bevise at han kom til Norge mens Saddam styrte. Han var i Irak nå nylig og sa at erstatningen går ut på ett pengebeløp, husker ikke hvor mye + at man får en tomt i Irak, som man kan selge hvis man vil. Han sier at flere av vennene hans som flyktet fra Saddam har fått denne "erstatningen" Jeg lurer bare på om det er sant. Han er ikke en fyr som pleier å lyge heller. Takker for svar:)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Ja, det er sant. Faren min har søkt og fått erstatning, men vi venter til vi får registret barna i irakisk system slik at vi kan få større tomt. Den kan faktisk selges dyrt. Opptil 1 million kr, spørs hvor det ligger hen. Hvor i Irak kommer mannen din fra?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Han er fra nasreya. Så det er sant ja. han er innvilget 2 tomter i nasreya, han får papirene på hvor det er osv i løpet av 2 mnd. Han skal selge en, og han regnet med å få minimum 120 000 dollar for den. Men vet du om man må betale skatt til Norge for de? Hvordan får han de over på sin norske konto? Tusen takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Han har også registrert barna våre i Irak derfor fikk han 2 Tomter:)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Beklager for sent svar. Gratulerer for at dere har fått det. Det er sant at man kan få mye for det, selv om man alltid tenker, Irak? Hæ? Dyret? Men hvordan skal Norge få vite at han har fått tomter i Irak når de ikke har noe system? Hvorfor skal han overføre det til en kontonummer? Det finnes mange andre måter å overføre penger med og Norge har ikke noe med saken å gjøre. Penger han får fra Irak skal han skatte til Irak for, ikke Norge.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 ... en ting til, mannen din har allerede betalt mye i skatt! Han har betalt mye av sitt eget liv på å vandre rundt for å komme seg ut av den vanskelig livet i Irak i Saddams tid. Han har betalt sitt land, familie, venner og sikkert mye annet. Seriøst jeg blir oppgitt av alt dette med skatt! Tro meg ingen trenger å vite at dere har fått erstatning, ingen kommer til å vite det noen gang fordi Irak og Norge har ikke samme system. De finnes ikke noe register. De skriver det i slags store bøker å aldri åpner det igjen, kun dersom det blir missforsåelser mellom selger og kjøper. Irak har ikke leveringsavtale med Norge når det gjelder kriminelle, så hvordan skal Norge da vite at mannen din har fått tomter i Irak?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #9 Skrevet 25. april 2012 ... en ting til, mannen din har allerede betalt mye i skatt! Han har betalt mye av sitt eget liv på å vandre rundt for å komme seg ut av den vanskelig livet i Irak i Saddams tid. Han har betalt sitt land, familie, venner og sikkert mye annet. Seriøst jeg blir oppgitt av alt dette med skatt! Tro meg ingen trenger å vite at dere har fått erstatning, ingen kommer til å vite det noen gang fordi Irak og Norge har ikke samme system. De finnes ikke noe register. De skriver det i slags store bøker å aldri åpner det igjen, kun dersom det blir missforsåelser mellom selger og kjøper. Irak har ikke leveringsavtale med Norge når det gjelder kriminelle, så hvordan skal Norge da vite at mannen din har fått tomter i Irak? Selvfølgelig burde han oppgi dette til norske mydigheter! Er du fjern eller? Nå bor han i Norge og må følge NORSKE lover og regler!!! Ikke Irakiske!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #10 Skrevet 26. april 2012 Vet jo det går ann å få de gjennom حوالة, men er jo snakk om endel penger. Kontaktet Skatteetaten nettopp ang dette og det er ikke skattepliktig da det er snakk om erstatning. Så da trenger vi ikke å opplysende om det, tomtene er hans men kommer til å stå i farens navn da han har fått fullmakt siden han bor der nede og da ordner han det som skal ordnes. Dermed trenger han heller ikke å opplyse om tomtene siden de ikke står i hans navn( dette er i følge skatteetaten)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå