Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Har en kollega som er blitt så fryktelig oppslukt av dekningen i terrorsaken. Hun er rett og slett ikke til å snakke med. Svarer bare enstavelsesord hvis hun blir spurt om noe, og er helt fjern. Jeg sa her en dag at jeg syntes hele mediedekningen minte meg om et sirkus. Min personlige oppfatning er at det bør finnes grenser for hvor detaljerte de skal gå til verks. Både overfor voksne mennesker, men ikke minst barn som også blir foret med rettsaken. Da blei hun rett og slett skikkelig sur, og mente at hvis man ikke tålte det, så fikk man la vær å lese.......Greit nok det, men jeg var ikke ute etter en diskusjon. Hun ble tydelig irritert, og sa omtrent ikke ett ord resten av dagen ( dvs halve arbeidsdagen..) Hun sitter og leser enhver kommentar mellom advokater og ABB på VG Nett direkte. Kan ikke la være å unngå å se det, da vi deler kontor. Synes hun blir mer og mer sur og grinete, og sier nesten ingenting lenger. Tror ikke jeg har sagt noe dumt, bare meningen min, og da på en saklig og grei måte. Ville dere kommentert dette noe videre til kollegaen deres? Jeg mener, hvis hun fortsetter å oppføre seg sånn? Spørre hva som gnager henne? Eller blir det fort feil?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Ha ha, ja innimellom. Men det samler seg opp på printeren;-)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Hun er ikke berørt selv da, eller står nær noen som er det?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Kjenner du henne godt da? At hun er ikke er berørt på noen måte? Jeg var selv veldig oppslukt av denne saken i sommer og husker at jeg på jobb leste nyheter innimellom. Blir som en slags "rus", Må ha siste nytt. Har vært sånn med andre saker også, ikke minst når MJ døde:( Så lenge det ikke går ut over deg syns jeg bare du skal la henne være. Virker nesten som du er ute etter å provosere henne. Forøvrig er jeg uenig med deg, og mener at åpenhet knyttet til dette er det eneste rette.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Jeg vet at hun ikke er direkte berørt. Åpenhet er greit, men synes ikke allmennheten trenger ALLE detaljer om saken. Tenker bare at hun er sÅ oppslukt at det nesten blir usunt..Jeg er ikke ute etter Å provosere henne, men kjenner jeg blir litt overrasket over at hun er sÅ pÅ hugget. Det er skikkelig ukoselig rett og slett. HI
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Tja, jeg er ganske oppslukt av rettsaken selv men jeg er ikke pårørende, eller har noe som helst kjennskap til noen av de involverte. Jeg syns det er int. men og så blir jeg blir jeg litt fascinert.. på en måte føler jeg empati med mannen. Stå alene mot hele verden. Jeg er helt imot alt han har gjort etc etc, og det er helt forferdelig! Men likevel så føler jeg med han..
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 Hvis ikke hun prøver å diskutere hver minste detalj med deg, så synes jeg at det er du som burde skjerpe deg HI. Det er mange som prøver å følge saken om dagen.
Lammelåret Skrevet 25. april 2012 #9 Skrevet 25. april 2012 Det viktigste er vel at hun gjør jobben sin?
eliona Skrevet 25. april 2012 #10 Skrevet 25. april 2012 Godt ikke du jobber sammen med meg. Jeg er i hvertfall "oppslukt" av saken. Leser også direkte på db og vg.
Tabitha Skrevet 25. april 2012 #11 Skrevet 25. april 2012 Sprø sammenligning, men for noen kan det nok bli like underholdende som Lillehammer-OL.. Media har dessuten lagt opp til det i lengre tid.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #12 Skrevet 25. april 2012 Det gjør hun vel sikkert. At hun akkurat nå under terrorsaken følger nyhetene ekstra, gjør henne til en av tusenvis andre.
Nikamo Skrevet 25. april 2012 #13 Skrevet 25. april 2012 Hvis hun klarer å gjøre jobben sin, og ellers ikke plager deg med konstante kommentarer og oppdateringer, så synes jeg da det får bli opp til henne hvor mye hun vil følge med! Hvis det fører til at hun ikke har tid til å prate med deg, så får du nok bare tåle det en 8-9 ukers tid til
Tabitha Skrevet 25. april 2012 #14 Skrevet 25. april 2012 Utrolig at de greiene skal vare i 8-9 uker til! Men har nå kommet oss igjennom 1 og 1/2 uke, så vi klarer vel resten også...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #15 Skrevet 25. april 2012 Utrolig at de greiene skal vare i 8-9 uker til! Men har nå kommet oss igjennom 1 og 1/2 uke, så vi klarer vel resten også... De der greiene? Er det det den rettsaken er for deg?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #16 Skrevet 25. april 2012 Jeg vet at hun ikke er direkte berørt. Åpenhet er greit, men synes ikke allmennheten trenger ALLE detaljer om saken. Tenker bare at hun er sÅ oppslukt at det nesten blir usunt..Jeg er ikke ute etter Å provosere henne, men kjenner jeg blir litt overrasket over at hun er sÅ pÅ hugget. Det er skikkelig ukoselig rett og slett. HI Allmennheten fÅr ikke alle detaljer. Pressen sensurerte bort detaljer bÅde fra eksplosjonen og fra Utøya.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå