Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Altså slik at morkaken ligger foran livmormunnen. Dere som har fått beskjed om dette på ultralyd, hva slags videre oppfølging har dere fått, og har morkaken flyttet seg før fødsel?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Ble sykmeldt en periode pga blødninger i tillegg. Ellers fikk jeg en ekstra ultralyd. I uke 25 var alt ok, den lå igjen der den skulle. Ble forresten oppdaget i uke 18.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Hadde det til ordinær ultralyd med eldste barnet vårt, fikk beskjed om å ta kontakt med en gang om det ble blødninger også fikk jeg en ny ul i uke 30. Da jeg kom tilbake til ny ul hadde morkaken fulgt med oppover når livmoren vokste, den lå fremdeles litt langt nede men ikke over åpningen. Så jeg kunne føde vaginalt. Fikk beskjed om at hvis den ikke flyttet seg oppover, men ble liggende foran åpningen ut måtte det bli keisersnitt. Ungen kan ikke fødes gjennom morkaken.
Hagla Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Hadde delvis foranliggende med første barnet, ble satt opp en ekstra ul for å sjekke. Da hadde den flyttet seg opp så jeg kunne føde vanlig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå