Gå til innhold

Vi har gjort noe dumt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 2 har vært veldig mye syk det siste året. Hun er et ørebarn og har hatt kronisk ørebetennelse og sovet veldig dårlig. Når hun våkner på natten, tar vi henne alltid inn til oss. Da sover vi mye bedre alle sammen siden hun da sover hele natten. I den siste mnd har hun hatt noen ganske heftige runder med feber og ørebetennelse og hun har sovet inne hos oss hele natten (at vi legger henne i vår seng). Vi sover bra alle sammen. Nå er hun frisk og veldig vant til å sovne inne hos oss og helt umulig å få til å sovne i egen seng. Hun blir helt hysterisk og løper inn i vår seng med en gang. Det går ikke an å roe henne i det hele tatt, da må vi holde på hele kvelden, så dumme meg gir opp og lar henne sove i vår seng.

Jeg vet vi må være strenge og konsekvente, men jeg har ikke hjerte til det.

Hun gråter og skriker og nekter å sove i sengen sin. Jeg prøver å forklare, men ingenting blir tatt imot når hun er så hysterisk, hun havnet i sin egen verden. Jeg føler jeg bør gi det litt mer tid, hun har akkurat blitt frisk og skal operere neste uke og at vi tar kampen etter hun har operert.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere prøve og sove på madrass på rommet hennes?

Skrevet

Hadde nok tatt den kampen etter hun er operert jeg..

Lykke til :)

Skrevet

Jeg hadde tatt kampen når hun har kommet seg etter operasjonen :) En uke fra eller til har ikke så mye å si i denne situasjonen tror jeg :)

Skrevet

Jo, lurer på om ikke vi skal vente til etter hun har operert. Vi trenger heldigvis ikke å ligge sammen henne til hun har sovnet på rommet vårt da. Det er et pluss. Vi sover godt alle sammen i samme seng, men det kan bli litt mye innimellom. Så det er på tide å komme seg tilbake i sengen sin :)

HI

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Jeg hadde tatt kampen når hun har kommet seg etter operasjonen smile.png En uke fra eller til har ikke så mye å si i denne situasjonen tror jeg smile.png

Signerer den. Men dere kan kanskje begynne å forberede henne på hva som kommer til å skje allerede nå. Prate med henne og si at "etter operasjonen, og når du blir bra, så skal du få sove i din egen seng igjen. Være stor jente og ha en hel seng for deg selv. :) "

Skrevet

Her har barna fått sove på vårt rom så lenge de har ønsket, men ikke i vår seng da.

Hva med å legge en madrass på gulvet og la henne ligge på den.

Vi har latt ungene ha egen seng på vårt soverom så lenge de har følt behov for det. Alle fire har flyttet på eget rom når de har vært mellom 2 og 3 år helt frivillig.

Jeg sover ekstremt dårlig med en sprellende unge i dobbeltsengen da, men tryggheten ved å ha oss i nærheten synes jeg ungene skal få ha så lenge de trenger det. Derfor egen seng på vårt rom.

Skrevet

Hadde latt henne sovne i senga, og så bært henne inn i sin egen seng. Det har jeg gjort med flere av mine, og når de blir litt større er det null problem å få de til å legge seg i egen seng.

Skrevet

For det første så er det jo litt selvfølgelig at dere har hatt henne oppi senga deres, da hun tross alt har vært mye syk ;) Trenger mye trøst og kos da;)

For det andre... Hvis det ikke er et problem for noen av dere, så hvorfor stresse med det ?? Vent til hun er operert også kan dere tenke på den kampen ;)

Skrevet

Ja, kanskje vi skal begynne å legge henne tilbake i sengen sin, så hun blir vant til å sovne der igjen. Vi har ikke plass til sengen hennes på rommet vårt, ellers så hadde vi hatt den der.

Jeg har aldri avvist henne når hun vil opp i sengen vår på natten, hun drømmer veldig mye og sliter med natteskrekk (det er helt grusomt) så hun har alltid fått lov til å komme inn til oss.

Hun har ALDRI slitt med å sovne i sin egen seng før, i hele sitt liv har hun sovnet på under 5 minutter, så det er en ganske stor overgang. Jeg er ikke vant til å ha en jente som ikke sovner fort :)

HI

Skrevet

Har dere prøvd å bære henne inn i egen seng når hun har sovnet?

Skrevet

Jeg hadde ventet med å legge henne over i egen seng til hun er frisk. Synes ikke dere har gjort noe dumt: Man gjør hva man må for å "overleve" syke barn. Vi har gjort det samme selv men vi ser ikke på det som noe dumt.

Skrevet

Nei, det er kanskje ikke dumt. Føler litt på det bare, siden "alle" sier at man gjør seg selv en bjørnetjeneste og man må være konsekvent og streng.

Men for oss har det føltes rett å ha henne i sengen. Vi samsov også i de første seks mnd, det er et av de beste valgene jeg har tatt.

HI

Skrevet

Ja, kanskje vi skal begynne å legge henne tilbake i sengen sin, så hun blir vant til å sovne der igjen. Vi har ikke plass til sengen hennes på rommet vårt, ellers så hadde vi hatt den der.

Jeg har aldri avvist henne når hun vil opp i sengen vår på natten, hun drømmer veldig mye og sliter med natteskrekk (det er helt grusomt) så hun har alltid fått lov til å komme inn til oss.

Hun har ALDRI slitt med å sovne i sin egen seng før, i hele sitt liv har hun sovnet på under 5 minutter, så det er en ganske stor overgang. Jeg er ikke vant til å ha en jente som ikke sovner fort smile.png

HI

Tja,-vi har en 3-åring som sovner i vår seng hver kveld. Så bærer vi han inn i senga si når vi legger oss. Broren på 5 legger seg i sin egen seng og sover der hele natta. Regner med det går seg til med han på 3 også. Han på 1 sovner i sprinkelsenga og sover der hele natta. å ha barn er vel å på mange måter være fleksibel i forhold til barnas behov:)

Skrevet

forbred henne nå,om at når hun blir frisk etter opprasjon,skal hun sove i egen stor seng,og det går feks ann og lage ett belønningsystem,heng opp ett fint farget ark,legger hun seg greit i egen seng ..ett klistremerke,sover hele natten også,2 klistremerker.har hun 5 stykker,ett ekstra eventyr på senga feks,og det går ann og la henne høre på lydbok på senga.

og ta henne med å la henne plukke ut ett sett sengetøy hun liker.

Skrevet

Så lenge dere sover godt i samme seng alle sammen ser jeg ingen grunn til å stresse med dette. Det viktigste er vel at ale får en god natts søvn og ikke at hun må ligge på eget rom.

Skrevet

Enig med Tipp topp. Dersom dere faktisk sover godt når hun sover sammen med dere ser jeg ikke problemet. Synes det er koselig å ha jenta vår på 3 år i samme seng som oss. Hun elsker å sove i egen seng også da, men kommer noen ganger inn til oss om natten. Jeg liker derimot IKKE å ha jenta på 1,5 år i vår seng, for hun ligger absolutt ikke stille. Men ville ikke tatt kampen før hun er operert som du sier selv også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...