Gå til innhold

Røykeslutt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil, jeg vil, men jeg får det ikke til... :( Jeg vet at det er helt idiotisk å si at en ønsker barn, men samtidig røyke, men jeg syns oppriktig talt at det er veldig vanskelig å la være... Har aldri vært storrøyker (max 10-15 pr dag og nå for tiden max 5 pr dag) Slutter annenhver dag for tiden, men begynner igjen like fort... Noen som vet hvilke produkter en kan avhjelpe seg med når en prøver?? Ser ikke helt poenget med å slutte om jeg tilfører kroppen like mye skadelige stoffer gjennom hjelpemidler, men ser at jeg ikke klarer det uten heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet ikke å røyka mens jeg prøvde å bli gravid, men jeg har alltid sagt at jeg skal slutte når jeg ble gravid. Vet at det er lettere sagt enn gjort, men jeg klarte det. Ikke tatt en røyk siden jeg fant det ut. Men det som kanskje hjalp meg litt var at jeg ble så dårlig av svangerskapet og ikke av å ikke røyke. Kvalm og kastet opp hele døgnet. Så dagen etterpå kunne røykpakken ligge på stuebordet og det fristet ikke en gang. Fikk litt abstinenser i form av svettetokter, mest på natta i noen dager, så gikk det over.

Skrevet

"Godt" å høre at det er andre som sliter litt også!! Har hørt at om en sliter med å bli gravid så kan de ofte skyldes røyken, derfor jeg prøver å slutte... Har jo så inderlig lyst å lykkes, men er så masse å forsake! Har allerede kastet sukkeret på bålet så sliter med å gjøre det samme med røyken også...

Skrevet

min graviditet var ikke planlagt.. så jeg røykte helt frem til positiv test i uke 4. Da var det siste røyk der og da. Har ikke noe spesiell tro vaner og avhengighet. Jeg har alltid sagt at hvis jeg vil slutte jeg slutter. har aldri følt for å slutte. intill jeg ble gravid. da var det slutt. nå er jeg i 7+4 og har ikke røykt en eneste gang. men å få sambo til å gjøre det samme er mission impossible. så jeg har boikottet sex... haha.. intill han slutter... :) lykke til med sluttingen. <3 <3

Skrevet

Jeg sluttet å røyke i det jeg var ferdig med boken "endelig røykfri" med Allan Carr. Den hjalp meg å få bort den psykiske trangen på røyken. Det fysiske suget er jo borte etter 14.dager.. Da er det bare viljen og psyken det står på.

Og erstatte røyk med nikotinprodukter utsette bare det fysiske suget, og i tillegg hjelper det ikke på det psykiske, som er det som får en til å røyke igjen.. ;)

Anbefaler den boken.

Skrevet

Vet ikke om det hjelper deg, men jeg tenkte at jeg skulle ha en røyke pause, bare 9 måneder uten, så kunne jeg heller røyke igjen, det var litt lettere enn å tenke at jeg skulle slutte helt, nå er jeg 36 uker på veg, og tror faktisk jeg fint skal klare å la være å begynne på igjen etterpå også ;) Håper du finner din måte, og du klarer å slutte! Lykke til :)

Skrevet

"Godt" å høre at det er andre som sliter litt også!! Har hørt at om en sliter med å bli gravid så kan de ofte skyldes røyken, derfor jeg prøver å slutte... Har jo så inderlig lyst å lykkes, men er så masse å forsake! Har allerede kastet sukkeret på bålet så sliter med å gjøre det samme med røyken også...

Jeg hadde ingen problem med å bli gravid og røyke. Det tok 3 måneder fra jeg sluttet på ppilla til jeg var gravid. :P Så jeg var kanskje heldig. :)

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve med en pause på 1 mnd først da! Når den måneden er gått så er det kanskje lettere å fortsette?? Jeg er snart 34 år så derfor tror jeg kanskje ikke røykingen er til noen fordel iallfall.. Har prøvd bli røykfri boken, men det funket ikke på meg... :(

Skrevet

Tror kanskje det som funker best er å tenke på barnet ditt, jeg. Så prøv en måned uten røyk, tenkt hvor mye bedre den lille i magen har det, og hvilke sykdommer og plager du skåner han for. Så klarer du nok fint resten også. Er ikke noe gøy å leve med barn med astma, og andre plager, fordi en er egoistisk og forgifter kroppen sin fordi en tror/føler en må ha det...

Hilsen X-røyker som fint klarte og slutte for sin egen del etter 15 år med kjederøyking og ikke kan fatte hvordan noen kan syns det er vanskelig å slutte for et barns del...

Skrevet

Jada, hadde jeg vært gravid, så hadde jeg klart å slutte på dagen, men problemet er at jeg ikke blir gravid og dermed prøver jeg å slutte for om mulig å klare det, men syns samtidig at det ikke er så lett..

Skrevet

Håper indelig at du klarer det! Både for din egen del og babyens! Selv sluttet jeg før jeg ble gravid etter å ha røyka i over 10 år. Det var etter moren min døde av lungekreft, uten tvil pga røyking! *Savner masse*

Spar pengene og unn deg en skikkelig belønning for hver mnd du klarer... Enten det er spa eller nye klær eller hva enn du har lyst på! Lykke til, dette klarer du!!!

Skrevet

Takk for oppmuntring!! :)

Hadde vært veldig greit om det var flere som skulle slutte samtidig slik at jeg hadde noen å preike med... Men får bare prøve i vei og ta det mnd for mnd, så går de seg vel til!! Spa er jo absolutt ikke å forakte som premie!! :)

Skrevet

Jeg røyket til jeg fant ut jeg var gravid (uke4).

Aldri vært storrøyker-røyka 5 om dagen ca.

Men de 5 var jeg til gjengjeld veldig avhengig av i f.hold til stressende jobb.

Men så fort testen var positiv,kvittet jeg meg med all røyken i huset. Ute av syn-ute av sinn...

Uansett helt uaktuelt å røyke med baby i magen.

Hadde aldri tilgitt meg selv om hun fikk skader pga det.

Nå er jeg i uke 30 og vet jeg kommer til å ta meg ett glass hvitvin og en røyk etter fødsel. Jeg kan ikke amme så da har jeg mulighet.

Men har ikke tenkt å gjenoppta hverdags røyking...

Man klarer det man vil klare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...