Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Og hvorfor var det så ille der?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Et sted jeg har vært som jeg på mange måter er glad jeg har sett men som jeg aldri kommer til å reise tilbake til er Kairo. Så mye søppel og møkk på et sted har jeg aldri opplevd. Og en helt forferdelig lukt.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Jeg var i Bucharesti hovedstaden i Romania en gang ( vi tog til byen for å shoppe etc, vi var på ferie i en annen by da) Jeg ble ganske dårlig av å se alle gatebarna som bodde midt i slummen i byen. Mange av dem var totalt nedopa, gjerne barn ned i 3års alder. De sto å tigga penger mens "bakmennene/foreldrene" sto bak dem å garantert tok pengene fra dem. Husker jeg skulle inn i en butikk, og en liten gutt på ca 5år tigga penger av meg, en mann sto rett bak han (sikkert han som tok pengene hvis gutten fikk noe). Jeg gav derfor gutten ikke penger, og etterpå kunne jeg høre mannen snakke stygt til guttene før han slo han i hodet...Det var grusomt....jeg turde ikke gjøre noe, var 21 år gammel og reiste med en vennine...gutten så helt dopa ut... Ellers var det mange funksjonshemmede som satt i byen uten armer og bein, husker en dame som slepte seg oppover asfalten etter armene, hun hadde ikke bein...mye sånt..reiser aldri igjen dit!!! Dette var i 2004 da, men er mye gatebarn og barn som lider i Romania enda:(((
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Var på klassetur til Tsjekkiai 2001 og da havnet vi i en by like over grensa som het Most. Bodde i en stor mursteinsbygning fra kommunisttida hvor resepsjonen var full av horer. Vi skulle også på disko, og måtte gå i timesvis (føltes det ut som) for å komme til en luguber plass med nakne go go dansere, sleske tsjekkere, men billig øl. Tror ikke jeg skal tilbake dit med det første.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Karmøy! Så nitrist og dødt sted.Blåste hele tiden og var ingen ting å finne på der.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Er ikke så veldig imponert over London jeg.Gerenelt ikke så glad i storbyer.
HvittHus Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 Agadir i Marokko. Møkket og fælt sted, med utrolig innpåslitne selgere overalt man gikk, og verst var det på stranda hvor man ikke fikk mer enn to minutters fred mellom hver selger.
Sillylilly Skrevet 25. april 2012 #9 Skrevet 25. april 2012 Jeg har vært i den ene slummen i Nairobi, Kenya. Det er det verste jeg har sett. Fattige i skur, hjemmebrentsapparater over alt (lagde noe som heter changaa, et brennevin de lager av alt mulig, batterisyre, flydrivstoff og ellers hva de finner) og barn som sniffet farlige stoffer for å glemme hvordan de hadde det. Grusomt.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #10 Skrevet 25. april 2012 Brasil. Hjelp for et sexfiksert land. Sykt mange som selger seg og ikke minst barna. Ble helt kvalm. Synes moralen generelt var lav. Om de kunne drept deg for å få kloa i en vestlig mann hadde de glatt gjort det følte jeg. Men var der som singel.
kråkemamma Skrevet 25. april 2012 #11 Skrevet 25. april 2012 Afghanistan. Mye fattigdom, dårlig levestandard. Synd på alle de fattige barna uten skikkelige sko og klær, selvsagt de voksne også. Helt utrolig at de smiler og har det moro allikevel. De vet jo ikke om noe annet.
Von Hertelhofen Skrevet 25. april 2012 #13 Skrevet 25. april 2012 Tunisia!!! Værste hølet på denne jord. helt enig. drittplass, verste ferien noensinne. Men nå har jo ikke vært så altfor mange steder heller da...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #14 Skrevet 25. april 2012 Romsås! trenger vel ikke forklare det nærmere..
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #15 Skrevet 25. april 2012 På fjellet i bulgaria. Fæl mat og sinte mennesker.
PeppaPig Skrevet 25. april 2012 #16 Skrevet 25. april 2012 Jeg var i Bucharesti hovedstaden i Romania en gang ( vi tog til byen for å shoppe etc, vi var på ferie i en annen by da) Jeg ble ganske dårlig av å se alle gatebarna som bodde midt i slummen i byen. Mange av dem var totalt nedopa, gjerne barn ned i 3års alder. De sto å tigga penger mens "bakmennene/foreldrene" sto bak dem å garantert tok pengene fra dem. Husker jeg skulle inn i en butikk, og en liten gutt på ca 5år tigga penger av meg, en mann sto rett bak han (sikkert han som tok pengene hvis gutten fikk noe). Jeg gav derfor gutten ikke penger, og etterpå kunne jeg høre mannen snakke stygt til guttene før han slo han i hodet...Det var grusomt....jeg turde ikke gjøre noe, var 21 år gammel og reiste med en vennine...gutten så helt dopa ut... Ellers var det mange funksjonshemmede som satt i byen uten armer og bein, husker en dame som slepte seg oppover asfalten etter armene, hun hadde ikke bein...mye sånt..reiser aldri igjen dit!!! Dette var i 2004 da, men er mye gatebarn og barn som lider i Romania enda:((( Signerer denne. Romania er det verste stedet jeg har vært...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #17 Skrevet 25. april 2012 Romsås! trenger vel ikke forklare det nærmere.. Jeg har vokst opp på romsås, og har hatt en fantastisk barndom der. Romsås er jo faktisk ett ganske fint sted, spesielt orremyr. For å svare på hovedinnlegget så vet jeg faktisk ikke hva som er det verste stedet jeg har vært. Har vært i Marokko og kambodsja, og det var fælt å se de fattige barna der, men begge er land eg definitivt kunne reist tilbake til. Spesielt Kambodsja, helt fantastisk.
Light of my life Skrevet 25. april 2012 #18 Skrevet 25. april 2012 Bankok. Møkkete, varmt og klamt, forurenset, aaalt for mye folk og traffikk. Tilogmed flyplassen er et helvete....
Zana123 Skrevet 25. april 2012 #19 Skrevet 25. april 2012 Minsk i Hviterussland. Skumle menn i uniform med maskingevær, mye fattigdom og sure mennesker. Har også vært i en grenseby mellom Ungarn og Serbia som var veldig trist, men det var rett etter krigen så den kan ha blitt bedre nå. Bodde en stund i Malawi, hvor det er ekstremt fattig, men har aldri møtt koseligere mennesker!
Petetatismos Skrevet 25. april 2012 #20 Skrevet 25. april 2012 Egypt; sharm el sheik. Ble typ antastet både fysisk og psykisk selvom jeg var anstendig kledd og med min familie. Helt forferdelig sted!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #22 Skrevet 25. april 2012 I et skikkelig skittent område i Shanghai. Det var så mye folk der i ei gate at vi sto som sild i tønne nesten. Det stinket drit og søppel. Det var noen som solgte dyr der, gud bedre... Det var små kaninunger stabla oppå hverandre i små bur. Andunger også. Fikk helt vondt inni meg. Etterhvert så vi noen folk med aper i bånd som slo og rykka til i båndet med en gang apene ikke gjorde som de fikk beskjed om. Forferdelig å se på for en dyreelsker Det var også noen tiggere. Folk uten armer og bein som slepte seg bortover gata Jeg syns Sunny Beach i Bulgaria var et skikkelig stygt sted.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 25. april 2012 #23 Skrevet 25. april 2012 Tyrkia. Hater innpåslitne selgere! Det var en mann som stod å pustet venninnen min i nakken mens hun skulle se på noen klær. Hun ga beskjed om at hun sa ifra hvis hun trengte hjelp, men det godtok ikke han - dette var jobben hans. Det ble skikkelig ampert tilslutt, så vi måtte bare gå. En gang var det en eldre mann som nektet å slippe meg ut av butikken, han var veldig truende og jeg var skikkelig redd. Skulle absolutt selge meg en utvannet parfyme, men heldigvis slapp jeg unna!!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #24 Skrevet 25. april 2012 Estland, tidlig 90-tallet. Var på barnehjem (klassetur) og barna som var der var forlatt fordi de hadde forskjellige funksjonshemmelser. De som ikke kunne gå, lå i sengene sine hele døgnet. Sengene hadde høye vegger rundt, så barna lå og så opp i taket hele året. De var oftest funksjonsfriske i hodet, men hadde gjerne ryggmargsbrokk, så de kom aldri opp. Det var få folk på jobb, så ingen hadde tid til å ta vare på dem eller snakke med dem. De fikk bare møtt basisbehovene sine, og knapt nok det. 3 elendige måltider om dagen. De skrek etter oppmerksomhet, og gråt da vi dro. Tenker ofte på dem..
Gjest Miryks Skrevet 25. april 2012 #25 Skrevet 25. april 2012 Oslo. Altfor stort, altfor bråkete og altfor mange raringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå