Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Vi har dårlig plass og vurderer å gjøre det slik nå. De må uansett dele rom. De er snart 2 og 4 gamle. Jeg vurderer å ha dem i 2. etasje, mens vi har soverom i 1. etasje. Er dette dumt? Tenker på brann osv jeg da.. Om vi ikke gjør det sånn blir det en hel etasje vi nesten ikke får brukt, så det blir så dårlig utnytting av huset. Vil heller ikke ha dem nede alene da det er rett ved ytterdøren. Noen som har gjort det slik? Minste våkne ofte på natta enda da, men...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Jeg vil heller hatt sikkerhetslenke på ytterdøra døra og hatt barna nede. Ved bran hvor det er umulig å bruke trappa er det letter å nå barna fra utsiden om de er i første etasje fremfor å stå i en høy stige når vindu må knuses ol.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Vi har det slik pga planløsningen i huset. (Veldig teit, for det et er 1soverom oppe og 1nede) Han sover oppe, og vi sover nede. Det blir en del trappeløping om nettene i perioder der han sover dårlig. men ser på det som litt trim. Hadde aldri hatt han alene nede, for han er så liten at han ikke kan stå opp alene, men han får opp ytterdør, kjøkkenskap, badedør, Kan bli ganske farlig. Hadde heller ikke klart å slappe av. Ja, vi vet at det kan brenne, men vi prøver å gjøre forebyggende ting. Vi har seriekoblede røykvarslere, brannstige på utsiden, branntepper og slukiningsapparat både oppe og nede som blir gjevnig snudd og sjekket.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Vi har barnerom i 2.etasje og vårt soverom i 1. Planlagt ved bygging grunnet mitt "råtne" bekken, som trolig blir verre med årene - godt med alt vi trenger (bortsett fra barnerom) i hovedetasjen. Det fungerer helt fint, vi bruker babycall og siden jeg sliter med å sovne står mannen opp om (når) frøkna skal ha hjelp på do i løpet av natta. Vi skal ha brannstige utenfor soveromsvinduene - barnerommene har vinduer ved siden av hverandre, og det står et lite skumapparat utenfor døra deres, samt et stort på vårt soverom. vi har også seriekoblede røykvarslere i hele huset.
EHG Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Vi skal flytte tulla på 22mnd ned nå da vi venter nr 2, blir da en oppe i samme etasje som oss og hun nede. Babycall og sikkerhetslenke så går det sikkert fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå