Gå til innhold

Bekymringsmelding på underernært hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier dette bli fulgt skikkelig opp av mattilsynet?

Vi var på besøk i går, og nabohunden som vi har sett mye av tidligere, er en boxer som har vært en skikkelig "bolehund". Til vår store forskrekkelse så hunden forferdelig ut i går. Ribbebeina stakk ut, og den var skikkelig spinkel. Veldig tydelig at den ikke får nok mat. Eventuelt kan det jo være den har fått orm eller noe...

Jeg sendte i alle fall en bekymringsmeldning til mattilsynet i dag.

Tidligere stod denne hunden i et bånd på ca.2 meter på terrassen hele dagen i all slags vær, hadde ikke vann og ikke mat, og stod i sin egen drit. Mener dette har forandret seg nå i følge de som bor der men.. Visstnok var dette en som passet hunden når eieren var i fengsel... Eieren skal visstnok ha tatt seg sammen.

Huff.. får vondt av hunden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sendte for noen år siden bekymringsmelding om noen hester. Fant ut at jeg var nr 14 som sendte inn, men det ble ikke gjort noe før jeg fikk en veterinær til å sniksjekke ene hesten så vi hadde veterinærrapport og bilder. Latet som om jeg skulle ri den på tur og møtte en veterinær i skogen... Eieren (som drev ridesenter!!) ble dømt og mistet retten til å eie hest.

Så det kan være du må snike deg til å ta noen bilder av hunden også. Min erfaring er at det ikke er så lett å gjøre noe. Noen ganger hadde det vært greit med dyrepoliti i norge også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...