MammaTilNick Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Satt på fly fra GC igår og det satt 2 unger i sete bak og hylte... Jeg ble egentlig ikke frustrert eller noe sånt, plugga i musikk som tok det værste Jeg reiser mye, men har enda ikke tatt med guttongen (blir 5 i mai) utenlands. Tenker han er stor nåkk til å være med til Paris i år på eurodisney Men det må jeg si, at vær gang jeg har vært utenlands så har jeg sett foreldre som kjefter, onger som hyler og alt er bare hel*** Og jeg tenker vær gang: GLAD DET IKKE ER MEG!!!!
It's all about me Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Her har ungene reist med fly mange ganger og med litt forbredelser har det gått smertefritt hver gang. Mye bedre å legge litt innsats i flyturen og gi ungene en fin ferieopplevelse, enn å stenge de ute i årevis for å slippe jobben.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Bare et tips til Eurodisney i Paris...Jeg var det i fjor uten barn sammens med noen kjenninger, og anbefaler IKKE å reise i turistsesongen (juli var jeg), da man må stå i lange køer uansett hva man vil gjøre...som spise, gå på do, ta en aktivitet/severdighet...ALT. Det var veldig fint der for unger, men fryktelig slitsomt. Håper du har en tålmodig unge:) Paraden på kvelden var flott:)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Reiser du til Grand Canaria uten femåringen din? Tror du ikke h*n hadde kost seg i varmen?
mrsrogaland. Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Ser ingenting galt i å ta ferieturer uten barna sine om det er det som er ønskelig av foreldrene. Det trenger man og det fortjener man! Alenetid, og gode opplevelser. Men jeg syntes også barna kan få være med en gang i blandt, slik at de også kose seg.
MammaTilNick Skrevet 25. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2012 Reiser du til Grand Canaria uten femåringen din? Tror du ikke h*n hadde kost seg i varmen? denne turen var "kjærestetur" selvfølgelig kunne jeg tenkt meg å hatt han med, men da er det mye man ikke kan gjøre...jeg har reist såppass mye at jeg har sett hvordan mange foreldre har det på tur, men heldigvis har man "flinke" foreldre som gjør at barna koser seg...men regner med at jeg tar han med neste gang siden han er så rolig og snill
lille sprelle Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Jøss - jeg har en motsatt opplevelse. Har vært på fly med mange barn og har stort sett hørt lite til dem. Har også hatt mitt eget barn med utenlands noen ganger. Første gang ved 8 mnd. Har aldri vært noe særlig lyd. Det spørs jo på den underholdningen man sørger for å bringe med seg og barnet selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 vi har flydd innmari mye, sammen med gutten vår. Alti gått bra, det er bare å ha nok å finne på og seff passe på at de ikke har vondt. Så har vi kost oss og bada i varmen. Kunne ikke reist på kjærestetur nå når gutten er så liten (snart 6), det gjorde vi før vi fikk barn, og det kan vi gjøre når han er blitt større.. Men det er nå min mening. En helg i paris/amsterdam/stockholm ja, men ikke til syden eller andre steder der han hadde kost seg. Har ikke råd til så mange turer og da skal han selvfølgelig få være med.
magpie Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 jeg synes heller ikke det er så ofte man ser/hører unger som har slått seg vrang på flyet. Vi har reist en del med fly med gutten vårres sia han var to mnd. Riktig nok er han bare 12 mnd no, men foreløpig har det gått smertefritt. Litt spent på turen no til sommer, siden han har fått "maur i buksa" i det siste, men satser på at det går greit allikavel
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 26. april 2012 #10 Skrevet 26. april 2012 Har flydd noen ganger med hun som nettopp fylte 2 år og det har gått veldig bra, men å fly med barn OG katt er ikke helt det store og det ble "litt" mer støy. Vi fikk nesten stående applaus da vi gikk av flyet
Gjest Siklerotte Skrevet 26. april 2012 #11 Skrevet 26. april 2012 (endret) Det blir vel mye hva man gjør det til selv - går man på flyet med innstillingen: dette blir helt jævlig, så blir det helt sikkert det også. Vi har flydd mye - også lange distanser - og noen ganger blir det litt sutring, men ikke nok til at alle rundt meg bør tenke at de er glad for at det ikke er dem og så holde ungene borte fra flyreiser til de fyller seks. Endret 26. april 2012 av Siklerotte
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #12 Skrevet 27. april 2012 var du på flyet som gikk fra Gando kl 14.35, på tirsdag? det var jeg også....og enda så irriterer jeg meg over en mamma som hadde med seg 2 små barn, satt bak meg, og en mere uengasjert mor er det lenge siden jeg har sett ( hørt) der var det ingen aktivitet, ingen mat til de før 1 time før landing, og det var nei nei nei......i 5 timer...... vil ikke nevne navn på barna, men det vet jeg veldig godt......
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #13 Skrevet 27. april 2012 Jeg jobber som flyvertinne og kan ikke si jeg deler din mening. Jeg syns de aller fleste barn oppfører seg eksemplarisk ombord jeg. Selvfølgelig kan det bli litt gråting av og til, men fulle, sure og fisefine voksne mennesker er verre ;-) Så lenge man planlegger flyreisen og har med litt mat, snakcs og underholding så går det som oftest supert =)
Giss Skrevet 27. april 2012 #14 Skrevet 27. april 2012 Har reist noen ganger med fly med ungene pga familie i utlandet. Det eneste tidspunktet som har gitt problemer er når reisetiden nermer seg barnas vanlige leggetid. Da er de slitne og trøtte og trenger ikke flere inntryk. Da kan det fort bikke over så de ikke takler selv små ting og det kan bli trøbbel når man forsøker å forklare to-åringen at han må bli i setet sitt f eks. Jeg skal reise igjen til sommeren og forsøker etter best evne å tilrettelegge reisen så det skal gå ok - men jeg kan ikke gi mine medreisende noen garantier for at ikke de kommer til å høre mine unger på et tidspunkt. Det eneste jeg kan love er at jeg gjør mit beste for at vi ikke skal forstyrre andre - og at jeg gleder meg til reisen er overstått.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #15 Skrevet 27. april 2012 Jeg er glad det ikke var meg som reiste på sydentur uten barnet mitt, vi drar dit for hennes del, egentlig. Er jo barna som er mest opptatt av bading og slikt. Hadde vi skullet på kjærestetur, hadde det ikke blitt charter i hvert fall. Men vi har hittil bare vært på kombinert kjæreste- og familieferie. Synes det er for tidlig å reise fra femåringen min en hel uke. Er også glad det ikke er meg som er så dårlig til å stave, men det er jo en annen sak ...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. april 2012 #16 Skrevet 27. april 2012 Jeg har flydd mye med med barna mine og det har aldri vært noe problem. For 3 mnd siden fløy jeg alene med 5 åringen og babyen på 7 mnd til NY med mellomlanding. Gikk kjempefint det. Det jeg ikke helt skjønner er at alle syns jeg er så tøff som gjorde dette alene.? Det er barna mine og for meg er det helt naturlig å ta de med. Kan ikke bare være hjemme fordi man har barn. Jeg tar med ungene på alt jeg..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #17 Skrevet 27. april 2012 Har hatt med ungen på flytur hvert år fra han var baby til nå (seks år) og det har aldri vært noe problem! Kan med hånden på hjertet si at han ikke har grått eller vært trassig en eneste gang på flytur! Sist var vi i Florida, og pga forsinkelser så endte flytypen opp med å ta ett døgn! Ikke en eneste sur mine fra min gutt! Men nå er jeg velsignet med ett veldig tålmodig barn også da..
Bustehue Skrevet 28. april 2012 #18 Skrevet 28. april 2012 (endret) Ja, barn kan gråte på fly. Barn kan lage mye styr på fly. Foreldrene kan virke uengasjerte. Ja, det kan være frustrerende å høre på for andre også. What else is new? Så lenge du ikke vet noe om verken barnet, moren eller deres situasjon så har du egentlig ingen rett til å uttale deg. Jeg fløy hjem fra GC med barnet mitt på ti mnd. Vi hadde matforgiftning og hadde akkurat kommet over oppkast og diare fasen i tide til å rekke flyet hjem. Jeg var alene på tur med han, og hadde hatt noen strie dager som dere kanskje skjønner. "Heldigvis" var gutten min såpass sliten han også at han ikke gjorde noe utav seg på flyturen, i tillegg ammet jeg fremdeles slik at jeg fikk brukt det for det det var verdt. Ellers hadde jeg kanskje virket som en dårlig og uengasjert mor på den flyturen.. Edit: Dette var ikke en direkte kommentar til HI, men bare en generell kommentar i barnsomgråterpåfly-debatten.. Endret 28. april 2012 av Bustehue
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #19 Skrevet 4. mai 2012 Det der kommer jo helt an på hvordan barnet er og hva man gjør ut av det! Jeg tenker ærlig talt at du har vært litt egoistisk som har ett snilt barn og aldri tatt han med på tur på 5 år! vi har ei jente på 4 år som er snill og rolig-stort sett. Siden hun ble født har vi reist annenhver tur på kjærestetur og familieferie. Hadde aldri hatt samvittighet til å reise alene hele tiden. Og barna skjønner jo helt klart hva de går glipp av når de er så gamle. Vårt barn var med på cruise i Middelhavet når hun var 1,5 år, Egypt når hun var 2 år 3 mnd, bilferie i Danmark når hun var 2,5 år og Egypt igjen når hun var 4 år. I mellom tiden har vi vært i New York,Cruise i Karibien og Weekendtur i London,Krakow og Tallinn alene på kjæreste tur. Vi elsker å reise så reiser ofte. Ferier med barn er helt anderledes enn alene,men man ofrer jo en del for barnas skyld. Og de storkoser seg jo Hvorfor har dere ikke tatt med gutten deres på tur? Holder ikke å si at det er slitsomt å ha med barn på fly... Pakker man med tegnesaker,ds, dvd spiller bøker osv så går turen bra den. Det er hva man gjør det til. Og gleden man har ved å se barna oppleve så mye som når man reiser er ubetalelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå