Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Altså, det er ikke frekt ment. Lurer bare på om folk som ikke trener hver dag vet hvor deilig det er å svette, alle endorfinene, energien man får, det at man kan spise mye mat uten å legge på seg, i det hele tatt..det er så utrolig positivt at jeg uten å mukke velger bort en time tv og nett for trening.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Som alenemor uten barnepass utover barnehage, så er det ikke slik at jeg får trent hver dag.. skulle gjerne fått til, men må sette andre ting foran.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Altså, det er ikke frekt ment. Lurer bare på om folk som ikke trener hver dag vet hvor deilig det er å svette, alle endorfinene, energien man får, det at man kan spise mye mat uten å legge på seg, i det hele tatt..det er så utrolig positivt at jeg uten å mukke velger bort en time tv og nett for trening. jeg trener ikke hver dag. jeg prøver å trene 3-4 ganger i uka. grunnen til at jeg ikke trener hver dag er rett å slett pga tid. med barn, hus, henting her og der. matlaging. ikke alle kvelder mannen er hjemme. men trener de kveldene han er hjemme.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Jeg har 3 barn på 1 år, 2 år og 3 år + jeg er gravid i 8ende uke. Ingen av ungene er i barnehagen, og tro meg, de ungene er nok trening for meg Når kvelden kommer så vil jeg bare slappe av i sofaen med mannen min
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Jeg har trent mye før. Nå har jeg sykdom som gjør at jeg kan havne på sykehuset hvis jeg trener, i tillegg til null barnevakt (samboer jobber mye kveld). Så kanskje derfor?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Brødhue Eh? Jeg spør oppriktig! Har du dårlig samvittighet for at du ikke trener kanskje? HI
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 Enkelt! 3 unger, full jobb og aktiviteter etter jobb for hele gjengen, hus som skal holdes...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #9 Skrevet 25. april 2012 Går helt fint det. Prøv det en gang du å
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 25. april 2012 #10 Skrevet 25. april 2012 Hvordan? Jeg er lat. Enkelt og greit. Ingen unnskyldning, bortsett fra at jeg er lat
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #11 Skrevet 25. april 2012 Jeg har trent mye før. Nå har jeg sykdom som gjør at jeg kan havne på sykehuset hvis jeg trener, i tillegg til null barnevakt (samboer jobber mye kveld). Så kanskje derfor? har aldri hørt om en sykdom som kan gjøre deg syk av å trene...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #12 Skrevet 25. april 2012 Brødhue Eh? Jeg spør oppriktig! Har du dårlig samvittighet for at du ikke trener kanskje? HI Javel, så spør du oppriktig, men du er ikke så rent lite arrogant. for å oversette for deg så viser du en helt usedvanlig dårlig forståelse for at folk er forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #13 Skrevet 25. april 2012 Brødhue Eh? Jeg spør oppriktig! Har du dårlig samvittighet for at du ikke trener kanskje? HI Jeg over med sykdom som ikke lar meg trene. Nei, ingen dårlig samvittighet. Bedre for barna å ha levende og noe slapp mor, enn topptrent og dau.
Tauriel Skrevet 25. april 2012 #14 Skrevet 25. april 2012 Alenemor i permisjon og veldig begrenset for hvor mye barnevakt jeg har... Prøver og trene hjemme, men alene med en unge er slitsomt og når ungen sover må man gjøre andre ting....
Edelweis Skrevet 25. april 2012 #15 Skrevet 25. april 2012 Har ikke tid. 3 barn, jobb hvor jeg må kjøre en halv time hver vei, et stykke til treningssenter og jeg har aldri barnevakt da mannen min er mye borte pga nyoppstartet firma. pluss fritidsaktiviteter for barna i ukedagene. sier vel seg selv. og for ikke å snakke om klesvasken. herregud... eneste som hindrer meg i å få barn nr 4 er tanken på enda mer klesvask!
Hocapontas Skrevet 25. april 2012 #16 Skrevet 25. april 2012 IKKE vanskelig! Jeg liker bedre å sitte hjemme sammen med familien min ;P
Tigerpote Skrevet 25. april 2012 #17 Skrevet 25. april 2012 Jeg har aldri vært glad i å trene. Men har faktisk vært avhengig av å trene iallefall to ganger, så det er jo avhengighetsskapende. For mange år siden ble jeg hekta på spinning, men det ble slutt da jeg var ferdig studert og flyttet hjem igjen. Før jeg ble gravid så gikk jeg en rask tur på 30 min hver dag el trente Zumba i min egen stue, pluss styrke. Da reiste mannen min fra meg, og alt kollapset. Jeg og jenta mi flyttet så og si inn i bilen, og vi kjører overalt uansett hva/hvor vi skal Men, skal da begynne å gå turene mine igjen og trene styrke når babyen kommer Er så priviligert at vi bor på et lite sted med gangavstand til alt. Noen vil kanskje hevde at å gå ikke er skikkelig trim, men om man går fort, og spesielt i oppoverbakke MED barnevogn, skal jeg love at det tar!
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 25. april 2012 #18 Skrevet 25. april 2012 Jeg klarer det veldig fint... Å ikke trene altsÅ Neida, jeg skulle ønske jeg hadde vært sÅ strukturert. Jeg har lyst, men finner liksom ikke motivasjonen til Å starte. Gjemmer meg liksom litt bak at jeg ikke veier mer enn 57 kg, er alenemor uten mulighet til Å trene osv.. Men jeg vet det bare er unnskyldningene oppi hodet mitt som snakker. Jeg har forsÅvidt begynt med litt sirkeltrening her hjemme 2-3 kvelder i uka etter barna er i seng.
Loglady Skrevet 25. april 2012 #19 Skrevet 25. april 2012 Spørsmålet ditt er i beste fall dumt. Alle er ikke glade i å trene, men har det helt fint likevel. Og noen har fysisk aktive hverdager som kompenserer.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #20 Skrevet 25. april 2012 Fordi at de er svake, og de som trener er sååå mye bedre mennesker enn de svake sveklingene som ikke klarer å røre seg......
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #21 Skrevet 25. april 2012 Det går så fint, så;-) Sofaen frister bare såååå mye mer enn joggeskoene når ungene omsider er i seng på kvelden. Og om jeg først skal svette litt, foretrekker jeg mye heller en tur på fjellet enn på treningsstudio. Betraktelig triveligere;-)
valkyrien Skrevet 25. april 2012 #22 Skrevet 25. april 2012 Med ryggskade som gir kroniske smerter, passe barn, holde styr på huset, handling osv så blir det lite overskudd igjen. I tillegg så er økonomien trang, og trening er dyrt... For ikke å snakke om en drøy times kjøring for å komme til et sted å trene.
Gjest Heartbroken Skrevet 25. april 2012 #23 Skrevet 25. april 2012 Hvordan klarer folk å IKKE skjønne at man er forskjellige? Selvsagt bør man trene, alle vet jo det! Om man trenger å trene hver dag, er en annen diskusjon. Jeg lever med en mann som alltid har trent mye og holdt seg i god form, men han trener ikke hver dag fordi han mener at kroppen trenger å ta seg igjen etter en tung økt. Så lenge man ikke er aktiv idrettsutøver og følger et opplegg laget av kvalifiserte folk, tror jeg at det kan være ganske bortkastet å trene hardt hver dag. Men å trene mer enn meg tror jeg nok er ganske bra
*bolla pinnsvin* Skrevet 25. april 2012 #24 Skrevet 25. april 2012 Jeg tror at de aller fleste som MÅ trene hver dag faktisk har et lite problem med Å kunne klare Å la være. Dette er jo et fenomen som kommer mer og mer nÅ, at folk blir avhengig av trening, dessverre ikke pÅ en god mÅte. SÅ nÅr jeg hører folk som sier at de trener hver eneste dag, i tillegg til Å ha full jobb og familie, sÅ mistenker jeg at det ofte ikke er treningsglede som ligger bak, men tvangstanker. NÅ er det jo ikke sikkert dette gjelder deg, HI.
Gjest Heartbroken Skrevet 25. april 2012 #25 Skrevet 25. april 2012 Med ryggskade som gir kroniske smerter, passe barn, holde styr på huset, handling osv så blir det lite overskudd igjen. I tillegg så er økonomien trang, og trening er dyrt... For ikke å snakke om en drøy times kjøring for å komme til et sted å trene. å gå/løpe en tur koster ingenting! Så akkurat det argumentet faller på stengrunn De fleste ryggsmerter/skader har jo også godt av bevegelse... Men det med overskudd og vilje kjenner jeg til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå