Gå til innhold

Hva hjelper mot lavt blodtrykk?


BABY-JENTE

Anbefalte innlegg

Jeg har vært mye slapp, og ser til stadig "stjerner" foran øynene mine, uavhengig om jeg sitter stille eller er i bevegelse.

Var hos legen og målte blotrykk, urin og tok noen blodprøver.

Urinen var helt fin, ingen glucose eller lignende, men blodtrykket var lavt.

Dette er veldig plagsomt, for jeg orker nesten ingenting :( Sover masse, og må planlegge nøye hva jeg skal prioritere å gjøre i løpet av dagen for i det hele tatt å orke noen ting.

Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Har hatt samme problemet i starten av svangerskapene. Legen min er en smule alternativ og anbefalte å drikke kaffe og cola. :-) hehe... Orka ikke kaffe, men drakk litt cola, som jeg heller ikke er så fan av. Men det hjalp litt. Få i deg nok mat.

Sannsynligvis vil blodtrykket stige litt etter hvert. I mens må du bare ta det med ro, reise deg sakte og hvile mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har hatt samme problemet i starten av svangerskapene. Legen min er en smule alternativ og anbefalte å drikke kaffe og cola. :-) hehe... Orka ikke kaffe, men drakk litt cola, som jeg heller ikke er så fan av. Men det hjalp litt. Få i deg nok mat.

Sannsynligvis vil blodtrykket stige litt etter hvert. I mens må du bare ta det med ro, reise deg sakte og hvile mye.

 

Takk for rådet :) Drikker 1-2 kopper kaffe hver dag:) Kjøpte meg lakris i stad også, flere sier at det får blodtrykket til å stige midlertidig. Hvordan jeg reiser meg, har ikke noe å si, prikkene kommer når som helst. Føler meg aldri svimmel, blir bare veldig fort slapp og sliten. Og tugnpusten :) Mend et kan jo komme av mange andre ting enn lavt blotrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet og tror ikke det finnes noen god løsning egentlig. Men jeg synes det hjelper å drikke mye vann og spie jevnlig. Men noen dager er det bare veldig lavt og da må jeg bare ta det med ro. Men det ser ut til at det stiger litt nå når det nærmer seg slutten :) Eller, det vil si, de kommer opp der andre er på normalen.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har variert mellom 90/60 og 80/40 de siste månedene. Blir svimmel hvis jeg sitter eller står rett opp og ned uten å bevege meg. Det svimler også hvis jeg reiser meg raskt. Har brukt støttestrømper med noe effekt, men innser at jeg bare må ta det med og vente på bedre tider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sier at det også hjelper på blodtrykket ta litt salt i hånda og i munnen.

 

Lakris er og kjent som virkemiddel. Spise nok og drikk vann som flere oppfordrer her!

 

Har det som deg, men ikke så verst enda, pleier bli verre etterhvert for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drikk masse vann og pass på at ikkje du får lavt blodtrykk itillegg, det gjør det verre.

legen min sa bare at eg burde ta alt i slowmotion til det blei bedre, men merker god vis eg har hatt en "sofa dag" der eg har sittet i ro lenge blir det verre en om eg er oppe og gå med gjevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg inn i rekken! Drikk masse!! Klare drikker uten koffein (vann, saft, brus, melk, juice). Reis deg sakte og kjenn at du er i "balanse" før du begynner å gå. Hvil så ofte du kan (sitt med bena hevet eller ta en strekk på sofaen). Poenget er å få nok blod til hjernen når en har lavt blodtrykk, for det er dette som gjør en svimmel (ser stjerner). Derfor kan det hjelpe å heve bein og få resten av kroppen på "linje" med hodet innimellom ;) Ellers må man vel bare ta det med ro, så en ikke faller i bakken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shanti ♥

Koffein er litt som å tisse i buksa - det gir midlertidig blodtrykksøkning, men er vanndrivende og du vil bli uttørket og få lavere blodtrykk på sikt.. Drikk godt med væske, få i deg ekstra salt. Unngå å bli for varm... God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fikk beskjed om å spise potetgull, ja faktisk ;) og drikke masse vann..

 

Ingen som tror på meg når jeg sier at legen ba meg spise potetgull :P Men jeg sleit med matlysta å, å måtte få opp blodtrykket :) Gikk også rundt med lakrisbåter i veska sånn for å få det opp fort. har like lavt blodtrykk denne gangen, men har ikke mærka noe til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk masse vann og spis masse lakris. Jeg lærte meg å alltid ha en pose lakris i lommen med førstemann, siden jeg støtt fikk blodtrykksfall og besvimte. med stadig påfyll av lakris og vann gikk det bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakris, salt chips, masse drikke, minimalt med koffein, jevnlig med mat og nok hvile. Det er i alle fall min oppskrift. Men tror det er noe idividuelt hva som hjelper også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

jeg er helt matt !!! måtte gå hjem fra jobben i dag. Hadde 82/50 på mandag, til legen i morgen for å snakke om sykemelding. Mange gode råd her, skulle bare ønske at det kunne kureres....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...