Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Hei! Jeg har nå blitt innkalt til møte med barnevernet da en mann som har vært ute etter å gjøre livet mitt surt har sendt inn en bekymringsmelding på meg som er helt bak mål.. Er det noen som vet hvordan dette foregår? Jeg har blitt beskyldt for å sitte på en chat, full med barneskrik i bakgrunnen (det ironiske her er at jeg ikke har mic engang..) Han har også sagt til barnevernet at politiet har vært hos meg flere ganger... (Sier hva?!) Ingen av disse beskyldningene har funnet sted. Jeg har ingenting å skjule, jeg kommer til å være 100%samarbeidsvillig med barnevernet og dønn ærlig. Men alikevel så blir man jo engstelig i en sånn situasjon...Har jeg noe å frykte her!? Hva må jeg forberede meg på? De kommer til å komme på hjemmebesøk, å de kommer til å besøke barna i barnehagen. Jeg skal på foreldresamtale idag, å da tenkte jeg å si ifra om dette (jeg og avd.leder har ett veldig bra forhold) sånn at det kommer fra meg først, å ikke barnevernet. Er dere enige at det er lurt? Mvh. litt fortvilet mor...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Hei! Jeg har nå blitt innkalt til møte med barnevernet da en mann som har vært ute etter å gjøre livet mitt surt har sendt inn en bekymringsmelding på meg som er helt bak mål.. Er det noen som vet hvordan dette foregår? Jeg har blitt beskyldt for å sitte på en chat, full med barneskrik i bakgrunnen (det ironiske her er at jeg ikke har mic engang..) Han har også sagt til barnevernet at politiet har vært hos meg flere ganger... (Sier hva?!) Ingen av disse beskyldningene har funnet sted. Jeg har ingenting å skjule, jeg kommer til å være 100%samarbeidsvillig med barnevernet og dønn ærlig. Men alikevel så blir man jo engstelig i en sånn situasjon...Har jeg noe å frykte her!? Hva må jeg forberede meg på? De kommer til å komme på hjemmebesøk, å de kommer til å besøke barna i barnehagen. Jeg skal på foreldresamtale idag, å da tenkte jeg å si ifra om dette (jeg og avd.leder har ett veldig bra forhold) sånn at det kommer fra meg først, å ikke barnevernet. Er dere enige at det er lurt? Mvh. litt fortvilet mor... hold barnehagen utenfor om du kan. lønner seg for deg å ikke gjøre så mye ut av dette. følg opp hva barnevernet ber deg om. vis at det ikke stemmer. men vis du lager styr ut av det så viser det at du er usikker på dette,.. og personen som har sendt inn bekymring på deg ser at du blir usikker å da har han på mange måter vunnet. ta det helt rolig. barnevernet er ikke så skummle som mange tror.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Okei, tusen takk for svar.. Men siden barnevernet sa i tlf at de kom til å komme på hjemmebesøk OG besøke barna i barnehagen, så vil jo barneagen få vite dette snart uansett? Men du mener fortsatt at jeg ikke skal nevne det idag?
~ §oL ~ Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Du skal selvfølgelig si fra til barnehagen! Ikke legg ut om alt som har skjedd, men fortell rolig og saklig at det har blitt sendt en bekymringsmelding til barnevernet om deg, og at barneverrnet kommer til å ta kontakt med barnehagen. For det sier du jo at de kommer til å gjøre uansett. Da er du jo tjent med å være åpen og ærlig! Barnehagen har også en bedre mulighet til å forberede seg på hva de skal svare når barnevernet kommer, og slipper å stå der å stotre og ikke skjønne sammenhengen. Det gir et mye dårligere inntrykk enn om de har tenkt igjennom saken! Vis barnevernet at du bryr deg om barna dine, og tar godt vare på dem. Det er det barnevernet er ute etter å se, ikke ett nyvasket hjem og en opparbeidet fasade. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Okei, tusen takk for svar.. Men siden barnevernet sa i tlf at de kom til å komme på hjemmebesøk OG besøke barna i barnehagen, så vil jo barneagen få vite dette snart uansett? Men du mener fortsatt at jeg ikke skal nevne det idag? du kan nevne at barnevernet ringte deg å vil se barna i barnehagen også. tror det er viktig at du virker trygg på deg selv når du sier det. vis du har rent mel i posen, så ikke tenkt så mye på det. tips barnevernet ser veldig etter hvordan barna bor., ryddig,rotete, så husk å rydd unna rot
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Hei! Jeg har nå blitt innkalt til møte med barnevernet da en mann som har vært ute etter å gjøre livet mitt surt har sendt inn en bekymringsmelding på meg som er helt bak mål.. Er det noen som vet hvordan dette foregår? Jeg har blitt beskyldt for å sitte på en chat, full med barneskrik i bakgrunnen (det ironiske her er at jeg ikke har mic engang..) Han har også sagt til barnevernet at politiet har vært hos meg flere ganger... (Sier hva?!) Ingen av disse beskyldningene har funnet sted. Jeg har ingenting å skjule, jeg kommer til å være 100%samarbeidsvillig med barnevernet og dønn ærlig. Men alikevel så blir man jo engstelig i en sånn situasjon...Har jeg noe å frykte her!? Hva må jeg forberede meg på? De kommer til å komme på hjemmebesøk, å de kommer til å besøke barna i barnehagen. Jeg skal på foreldresamtale idag, å da tenkte jeg å si ifra om dette (jeg og avd.leder har ett veldig bra forhold) sånn at det kommer fra meg først, å ikke barnevernet. Er dere enige at det er lurt? Mvh. litt fortvilet mor... Sto det i brevet at de skulle komme på hjemmebesøk/se barn ai bhg? Jeg ville ventet med å fortelle bhg dette til etter du har vært hos barnevernet på møtet. Om beskyldningene er hinsides kan det være saken henlegges. Om politiet har vært hos deg kan jo f.eks barnevernet enkelt finne ut av. Finner de ut at dette ikke er sant kan det være de sår tvil om resten av bekyldningene også. Uansett har du nok ingenting å frykte om det melderen sier er usant.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 Da har jeg vært i møte med barnehagen. Sa bare at jeg har fått en bekymringsmelding, slik at de var forberedt på at barnevernet kunne komme til å ta kontakt. Hun var veldig glad jeg sa ifra, å sa jeg ikke hadde noe å være redd for. Jeg fikk info om at de kunne komme til å besøke oss hjemme og i barnehagen over telefon, da jeg ringte saksbehandleren for nærmere info. Tvi tvi!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #9 Skrevet 25. april 2012 Da har jeg vært i møte med barnehagen. Sa bare at jeg har fått en bekymringsmelding, slik at de var forberedt på at barnevernet kunne komme til å ta kontakt. Hun var veldig glad jeg sa ifra, å sa jeg ikke hadde noe å være redd for. Jeg fikk info om at de kunne komme til å besøke oss hjemme og i barnehagen over telefon, da jeg ringte saksbehandleren for nærmere info. Tvi tvi! Tror nok dette går bra. Om meldingen virkelig er så mye usannheter i henlegges den nok. Om ikke annet så får du bevist overfor melderen at du ikke gjør noe feil og skulle han/hun melde flere ganger vil meldingen stille svakere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå