Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Eller luksusproblem, vet jo ikke om jeg får jobben selv om jeg skal til intervju. Jeg er ferdig utdannet til sommeren og har søkt på en del jobber, noen jeg virkelig har lyst på og noen som ikke engasjerer meg særlig men helt greie å begynne med. Saken er at nå har jeg blitt innkalt til intervju på to av de jobbene som er helt greie, skal på det første i morgen. Jeg kan uansett ikke begynne å jobbe før etter 10.juni og noen av de jobbene jeg har søkt som jeg har mer lyst på er ikke frist før 15.05, noe som betyr at det kan gå tid før jeg evt hører noe der. Men dersom jeg nå får tilbud om jobb etter intervjuet og takker ja, kan jeg da trekke meg om jeg skulle få positiv tilbakemelding fra drømmejobben?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Nei, med mindre du tar forbehold når du skriver kontrakten kan du egentlig ikke det, men arbeidsgiver har i praksiss ikke store muligheter til å tvinge deg til å begynne. De kan bli sure og de kan eventuelt advare andre om at du ikke er til å stole på. men deter stort sett det.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Skriver du under en kontrakt, forplikter du deg jo til å begynne. Men selvsagt kan du jo bare si opp jobben, ofte er den gjensidige oppsigelsestiden kort i prøvetiden. Det er ikke sikkert arbeidsgiver liker det så godt, men det er jo selvsagt fullt lovlig, og hvis du egentlig heller vil ha en annen jobb, er du vel ikke den personen arbeidsgiver er på jakt etter uansett? Uansett ville jeg takket ja til det første tilbudet jeg fikk, det kan være risikabelt å gå og vente på en jobb man kanskje får senere. Mye bedre å takke ja, og heller si opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå