Gå til innhold

Herregud som jeg ELSKER å gå gravid! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, den tar jeg i dag!

Nå har det gått en tråd her en stund om hvor ille noen synes det er, men jeg synes det er på tide å se på det som er deilig og positivt også mellom all denne bekkenløsningen, dårlige plassen i kroppen og vanvittige halsbrannen!

Jeg begynner...

Jeg elsker virkelig å få lov til å gå gravid, bære frem eget barn, få lov til å føde eget barn!

Jeg synes klærne sitter så pent på meg for tiden, det vises ikke at jeg hadde noen kilo for mye før graviditeten, de sitter alltid på magen og nå er den bare stram og fin. :)

Jeg elsker å kjenne barnet bevege seg der inne selv om det til tider er skikkelig ubehagelig.

Jeg elsker å være gravid selv om søvnen er redusert til dogåing og det å finne halsbrannlindrende stillinger og drikker...

Hva med deg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, når du sier det så.........

er jeg fortsatt like møkka lei ;)

Skrevet

Jeg elsker å våkne opp til spark i magen, selv om det er klokka fem om morgenen <3

Skrevet

Heldiggris. Hadde det sånn sist men nå har jeg bare vært dårlig så finner ikke gleden. Håper siste trimester blir bedre. Gleder meg sinnsykt til å få lillegutt ut slik at jeg blir kvitt alle disse gravidplagene. (og der var det negative tanker i denne tråden og...)

Skrevet

Haha, der kom den tråden ja :) Det ER jo flotte sider ved graviditeten også. Blant annet synes jeg det er superkoselig at mini våkner når jeg våkner om morgenen, og begynner å dure rundt der inne. Akkurat som om han synes det er på tide å stå opp ;) Da blir jeg liggende en stund til bare for å kjenne på bevegelsene <3

Skrevet

Heldiggris. Hadde det sånn sist men nå har jeg bare vært dårlig så finner ikke gleden. Håper siste trimester blir bedre. Gleder meg sinnsykt til å få lillegutt ut slik at jeg blir kvitt alle disse gravidplagene. (og der var det negative tanker i denne tråden og...)

Jeg hadde et helt problemfritt svangerskap sist gang, denne gangen har jeg hatt det meste.

Jeg spydde til jeg var i uke 15, det ble avløst av migrene som ikke gav seg før i uke 20-22, jeg har hatt bekkenløsning fra uke 5, jeg har halsbrann og sitter å "sover"....

Men, jeg velger å se på det positive heller enn det negative, det er faktisk et valg man tar. (Selv om det ikke alltid er enkelt)

Skrevet

Må det være så svart-hvitt da? Kan man ikke elske å være gravid samtidig som man avskyr alle plagene/vondtene som følger med?

Sånn har i hvert fall jeg det :)

Synes det er fantastisk å følge med magens vekst der den stikker ut som en fotball midt på. Helt utrolig å kjenne på alle bevegelsene og den søte hikkingen. Gleder meg stort over alle innkjøp som må gjøres; redebygging! Og mannens ekstra kjærlige blikk på meg og magen min om dagen er upriselig <3

Samtidig kan jeg nesten ikke vente til det er over. Til jeg kan puste ordentlig. Gråte mindre fordi smertene blir borte. Bli meg selv igjen. Og ikke minst - hilse på lillegutt! Finne ut hvem han er!:)

Skrevet

Har ikke sagt at det er svart på hvitt, men det må da gå ann å fokusere på det positive midt opp det som er tungt?

kanskje er det noen her som kan få seg en opptur og kanskje få tankene litt snudd ved at andre minner dem på det som er fint ikke bare en eneste lang tråd om hvor ille det er å være gravide.

Men det gikk ikke.. Synd...

Skrevet

Synes det var en god idé jeg :-) :-) jeg er bare 23 uker på vei,men jeg ELSKER DET <3 stolt av magen min,koser meg med den lille som kravler rundt. Kan hende jeg får bekkenløsning å alt annet dritt på veien. Men det får så være :-) jeg er gravid og har en liten gutt i magen min, beste gaven i verden <3

Skrevet

Har ikke sagt at det er svart på hvitt, men det må da gå ann å fokusere på det positive midt opp det som er tungt?

kanskje er det noen her som kan få seg en opptur og kanskje få tankene litt snudd ved at andre minner dem på det som er fint ikke bare en eneste lang tråd om hvor ille det er å være gravide.

Synes både HATE og ELSKE er ganske svart-hvite ord;)

Tror nok mange av de mest negative i den andre tråden i virkeligheten tenker mer positivt, men noen ganger har man bare behov for å klage litt skikkelig sammen med andre! Det i seg selv kan gjøre en mer positiv fordi man ikke er alene om å føle det sånn :)

Håper det kommer masse innlegg her videre om de positive sidene ved å være gravid!! Kom igjen, jenter!!

Skrevet

Synes både HATE og ELSKE er ganske svart-hvite ord;)

Tror nok mange av de mest negative i den andre tråden i virkeligheten tenker mer positivt, men noen ganger har man bare behov for å klage litt skikkelig sammen med andre! Det i seg selv kan gjøre en mer positiv fordi man ikke er alene om å føle det sånn :)

Håper det kommer masse innlegg her videre om de positive sidene ved å være gravid!! Kom igjen, jenter!!

Jeg kopierte overskriften i det andre innlegget med vilje og byttet ut det negative med det motsatte ordet.

Jeg forstår at det kan være greit å få luftet slike tanker av og til, men det kan også få andre med i en tankegang og spiral som ikke er bra.

Men det er visst slik her at hvis du prøver å være positiv så må du forsvare det, mens hvis man drar andre ned i en negativ tankegang så er det bare å kjøre på!!

Woop, woop, Go girls!

Skrevet

Elsker at storesøster skal bli lillesøster og at storesøster klapper meg kjærlig på magen!

Hater bekkenløsning, kvalme, ubevegelighet, mm!

:)

Skrevet

Jeg elsker kroppen min nå!!!! Mye større pupper, fint hud og mye lettere å bli brunt i solen.

Elsker å slappe av og spiser kaker når jeg vil of gleder meg til å amme bort alle extra fett jeg har lagt på meg ;)

Skrevet
Jeg forstår at det kan være greit å få luftet slike tanker av og til, men det kan også få andre med i en tankegang og spiral som ikke er bra.

Men det er visst slik her at hvis du prøver å være positiv så må du forsvare det, mens hvis man drar andre ned i en negativ tankegang så er det bare å kjøre på!!

Da tror jeg vi bare får være enige om å være uenige ;) Jeg mener nemlig tråden var en humoristisk oppramsing av kjipe symptomer og først ble negativ når man fikk beskjed om at man var utakknemlig eller ikke burde føle det sånn.

Men sånn er det vel på disse forumene...

Skrevet

Spise for 2 ja! Det er en flott ting med å være gravid! Og at flere holder dører oppe :D

Skrevet

Haha, der kom den tråden ja :) Det ER jo flotte sider ved graviditeten også. Blant annet synes jeg det er superkoselig at mini våkner når jeg våkner om morgenen, og begynner å dure rundt der inne. Akkurat som om han synes det er på tide å stå opp ;) Da blir jeg liggende en stund til bare for å kjenne på bevegelsene <3

åååh blir rørt <3 Det elsker jeg også. Jeg pleier også å ligge litt ekstra og kjenne på bevegelsene hennes.

Skrevet

Jeg synes egentlig at de første innleggene i "Hat-tråden" var ganske "snille". De fleste skriver "Jeg synes at... " , eller "for meg er det slik". Det må være lov å ha ulike meninger, og skrive om det på en "grei måte". Problemene starter jo når noen ikke tåler at man er uenig, og tar det personlig, ofte mistolker eller legger en mening i andres innlegg som ikke stemmer. Da blir det personangrep og lite hyggelige, kyniske innlegg. JEG PERSONLIG synes det er unødvendig, og det blir lite hyggelig lesing. Det må gå an å være uenig, men beholde en grei tone...

Når det er sagt så synes jeg det er HELT UTROLIG at et lite MENNESKE vokser inni oss!!!! Jeg ville aldri vært foruten denne opplevelsen i livet mitt!! Jeg elsker å kjenne på bevegelsene, sparkingen, hikkingen. Gå på 3D ultralyd var HELT fantastisk!!! Se et lite menneske inni seg selv! Det er jo helt sprøtt!!! Så ja, jeg elsker faktisk å oppleve det å være gravid, selv om jeg nå etterhvert føler meg tung, sover dårlig og har en del vondt i ryggen! Også premien da jenter!!! Lykke til alle sammen!! Vi ER snart i mål !!! :)

Skrevet

Dette er en veldig kort tid av livene våre! Gravidtilstanden går over, så selv om det mange ganger er tungt å være gravid, så er det vel best for oss alle om vi fokuserer MEST på det som er positivt? Siden det bare er 9 måneder, mener jeg ;)

De fleste her inne får bare to barn også :)

Skrevet

jeg elsket så mye å gå gravid at jeg savner det nå som jeg har født sønnen min!

jeg var skikkelig plaget med bekkenløsning, mye kynnere, søvnløse netter osv osv..

men jeg elsket å vite at jeg hadde en baby inni meg som var bare min, og mitt kjøtt og blod. At jeg var den personen som gjorde at babyen vokste seg stor osv..

utrolig mange kvinner kan ikke få barn, og derfor må man takke gud vi som får den gaven.

Skrevet

Dette er mitt 4.barn, og syns d er herlig å gå gravid, selv med litt plager men skal absolutt ikke klage...

vemodig at det er siste gangen jeg går gravid, så jeg nyter bare den siste tiden nå :)(for 4 barn er nok altså ;))

Skrevet

Ok da, får dra på med noe positivt ;)

Jeg synes faktisk at det er vedmodig å tenke at det kan være siste gangen jeg er gravid. Det vet jeg jo ikke da ;) Men om det er slik, så burde jeg nyte svangerskapet.

Det er såklart magisk at jeg har et lite menneske inni meg, som startet som en celleklump og som nå så og si er en ferdig baby:) Det er meg og min kropp som sørger for at et menneske skal få et liv. Jeg er livgivende :D Og å kjenne bevegelsene er også veldig koselig. Jeg er dessuten glad for at jenta mi skal få en liten bror, og vi skal bli en liten familie.

OG jeg er glad for at jeg er 34 år og snart skilt MED 2 barn, enn om jeg skulle ha vært 34 år og snart skilt UTEN 2 barn. Da hadde jeg vært rimelig stresset fordi jeg minimum vil ha 2 barn :)

Skrevet (endret)

Jeg ELSKER også å være gravid! Jeg vet hvor heldig jeg er fordi jeg har kjent på følelsen å kanskje ikke kunne oppnå det. Prøvde 10 mnd før vi ble gravide med min sønn. Og så 4 år før denne graviditeten var et faktum.Det å kjenne at kroppen min er bra nok til å kunne forplante seg og bære frem et lite barn, det er en helt fantastisk følelse! Kjenne brystene som gjør seg klare til å amme, magen som vokser frem og kroppen som klargjør seg til en fødsel. det er et under, intet mindre!

Endret av barmfager
Skrevet (endret)

Ja, den tar jeg i dag!

Nå har det gått en tråd her en stund om hvor ille noen synes det er, men jeg synes det er på tide å se på det som er deilig og positivt også mellom all denne bekkenløsningen, dårlige plassen i kroppen og vanvittige halsbrannen!

Jeg begynner...

Jeg elsker virkelig å få lov til å gå gravid, bære frem eget barn, få lov til å føde eget barn!

Jeg synes klærne sitter så pent på meg for tiden, det vises ikke at jeg hadde noen kilo for mye før graviditeten, de sitter alltid på magen og nå er den bare stram og fin. :)

Jeg elsker å kjenne barnet bevege seg der inne selv om det til tider er skikkelig ubehagelig.

Jeg elsker å være gravid selv om søvnen er redusert til dogåing og det å finne halsbrannlindrende stillinger og drikker...

Hva med deg? :)

Det synes jeg er fantastisk, at du synes det er flott å gå gravid. Det syntes jeg også i svangerskap nr. 2, selv om jeg la på meg 30(!) kilo, hadde bekkenløsning fra h.. osv.

Denne gangen liker jeg det IKKE. Og hadde et stort behov for å dele det med likesinnede når jeg satt her lørdags kveld og grein og følte meg urasjonell og misfornøyd.

Jeg syntes det var fantastisk å høre at jeg ikke var alene, og koset meg med de humoristiske innleggene. Og for meg hjalp det å høre at andre også hadde det sånn, og letta litt på svartsinnet :)) Det var akkurat det jeg trengte å høre, og det hadde ikke hjulpet en døyt om noen prøvde å forklare meg det positive oppi det hele der og da. Jeg er sikker på at jeg ikke førte noen ut i uføret med å gå fra å elske graviditeten sin til å hate den bare ved å lese innlegget mitt, så jeg tror ikke noen tok noe skade ;)

Som du mener med ditt innlegg her at det kan være godt for andre å lese, mener jeg det samme om mitt :) det sa også mange, at det var godt å kunne blåse ut litt, og det følte jeg også, og for meg var det hvertfall superdeilig

Jeg går jo ikke rundt og hater hele dagen, og ligger på sofaen med svartsinn osv. Men graviditeten medfører for meg en del uønskede plager og ustyrbar personlighet, noe jeg misliker sterkt, og sånn er det.

Lykke til videre med siste etappe. Jeg gleder meg vilt!! til å se lille tullemor i magen, har tre gutter fra før og venter jente, så det blir en hyggelig avslutning på barnekarrieren :)

Endret av 3 prinser prinsesse på vei
Skrevet

Jeg elsker også graviditeten! Føler meg i kjempeform,og sover som en stein om natten:-) Og er man sliten og lei en dag,så kan man bare skylde på at man er høygravid og vips så tar folk all verdens hensyn! Helt genialt synes jeg;-) 3 uker til termin!!

Skrevet

NÅ BLE JEG GLAD!!

Dette er en trÅd for oss som bare nyyyyter graviditeten :D :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...