Gå til innhold

Dere som har romslig økonomi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Mannen min bruker mye penger på klær, Armani, Tiger, Ralph Lauren osv. Jeg har mange dyre smykker og vesker. Kjører ny Audi, mannen Jaguar. Vi har hus på 300m2 som snart er totalrenovert, vi har en nøktern hytte, og vi reiser på dyre ferier som f.eks cruise i Karibien i penthouselugar. Tror få eller ingen av våre venner ser på oss som veldig velbemidlet av den grunn, da vi ikke har behov for å flashe penger eller snakke om slikt i hverdagen."

Og dere flasher ikke penger?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vel romslig økonomi? Det vil si jeg jobber 50%, og har bare 13 000 kr i måneden da. Men min samboer tjene fra 40 tusen til 70 tusen hver måned.

Vi handler på salg, rema 1000, klær kjøpes i billige butikker, men bruker en goood del på småhandling.

Ellers dra vi på litt aktiviteter som kino, lekeland osv, og reiser til utlandet 1-2 ganger per år, kanskje mer uten barn.

Sløser ikke, tenker over ALT vi kjøper hva det koster!!!

Skrevet

Vi har romslig økonomi og bruker penger på litt av hvert. ;) Blant annet bruker vi en del på hus og hjem, oppussing ute og inne, brostein, asfalt, terrasse osv. Nå skal vi kjøpe oss hver vår sykkel i 10 000 kroners klassen, per sykkel altså. Ellers liker vi å bruke en del penger på ferier, både med barna og weekendturer til oss to. Vi bruker også en del penger på trening og treningsutstyr. Bruker også penger på god mat og vin i helgene, kjøper gjerne litt dyrere viner. Mannen handler ikke så ofte klær, men når han handler så blir det gjerne av de litt dyrere merkene. Jeg handler oftere klær til meg selv enn han, men til gjengjeld handler jeg på billigbutikkene som vero moda, H&M, osv. Uteklær bruker vi mer penger på, kjøper av de litt dyrere merkene. Jeg går sjeldent til frisør, og bruker lite penger på dyre hudpleietimer, kunne vært flinkere til å unne meg litt velvære i hverdagen. :)

Pengene flyr, men vi får de ikke med oss i grava så hvorfor ikke bruke de. ;)

Skrevet

Vi har vel helt normale lønninger, ca 55000 eller noe utbetalt totalt, men sitter godt i de fordi vi har gjort det svært bra i boligmarkedet. Ikke så mye huslån, og to nyere biler. Bruker mye penger på sunn mat, som av en eller annen grunn skal være dyrere enn usunn... Ellers er de lite shopping, og når vi handler er det stort sett til hus, hage og barn.... Sløser ikke i det hele tatt. Bruker ganske mye på ferier, da vi liker en viss standard.... Så er det veldig godt å ha muligheten til å kjøpe noe man virkelig faller for, selv om det koster litt. Har selvfølgelig ikke alltid vært sånn, men er godt å ha kommet seg dit hvor man ikke har spaghetti med ketchup på til middag hver dag;-)

Skrevet

Kan si at vi har romslig økonomi. Men vi er på det stadiet at vi holder på å kjøpe hus, så da går alle sparepengene til egenkapital. Ellers er det ganske dyrt med to biler som man Må ha, unger med en del aktiviteter. Vi spiser sunn og god mat, ikke first price-dritet, så vi sparer ikke på kvalitet i forhold til matvarer. Klær på Cubus og Lindex synes jeg ikke noe om, siden jeg er under 30 og ikke vil gå i kjerringklær fra 50-tallet, så her tyr man til litt dyrere Vero Moda, Only og lignende. Mannen kler seg i det første han finner på den første butikken :D

Har også 2 fadderbarn gjennom SOS barnebyer.

Eh, er ikke only og vero moda nøyaktig samme prisklasse som lindex og cubus?

Litt dyrere her jeg bor. Bukser på Cubus ligger på 200-300 kr, på Vero Moda på 600-700.

Måtte smile litt nå. Du fikk plutselig Vero Moda til å høres ut som Chanel... Mens det i realiteten er en billig "drittkjede" hvis man bruker slike termer.

Skrevet

Vi tjener tilsammen ca 1 mill i året og har vært heldige med boligkjøp slik at vi bare har lån på ca halvparten av huset vårt til 5 mill.

Vi har stort, flott hus. Kjøper det vi ønsker oss (innen rimelighetens grenser), reiser på èn to ukers familieferie om sommeren til utlandet, reiser bare min mann og jeg på minst èn storbyweekend i året, jeg kjøper litt dyre klær, mannen kjøper dyrt sportsutstyr, vi spiser og drikekr godt, ungene får det de trenger og litt til.

Vi gir fast beløp til 3 ulike organisasjoner hver mnd.

Vi har det godt:)

Skrevet

"Mannen min bruker mye penger på klær, Armani, Tiger, Ralph Lauren osv. Jeg har mange dyre smykker og vesker. Kjører ny Audi, mannen Jaguar. Vi har hus på 300m2 som snart er totalrenovert, vi har en nøktern hytte, og vi reiser på dyre ferier som f.eks cruise i Karibien i penthouselugar. Tror få eller ingen av våre venner ser på oss som veldig velbemidlet av den grunn, da vi ikke har behov for å flashe penger eller snakke om slikt i hverdagen."

Og dere flasher ikke penger?????

Nei, jeg synes ikke det. Mannen sine klær har liten eller ingen logo som oftest, jeg kjøper klær på kjedebutikker som hm og vero moda. Smykkene og veskene ser du som regel ikke at er dyre hvis du ikke vet det, det er ikke store og flashy ting med store logoer det heller.

Når det gjelder bil, så har jeg en ny Audi A6, men er det så flashy da? Kjenner mange som kjører samme type bil. Mannen kjører Jaguar pga interesse. Er nesten ingen som har lagt merke til at det er Jaguar en gang hvis man ikke kommer i snakk om hva man kjører..

Vi legger ikke ut om ferieturer til andre, og skryter aldri om hva vi har kjøpt eller hvor vi har feriert på f.eks FB, det ser jeg mange andre gjør. Mulig vi er flashy i din verden altså, men nå var dette en tråd om romslig økonomi og hva vi bruker penger på. Når man har råd til fin bil og stort hus osv, kjøper man jo ofte heller det en en gammel dårlig bil og en liten leilighet.

Jeg mener allikevel at det ikke er å flashe penger. I vår omgangskrets er det de som alltid forteller om hvor mye alt har kostet, som har store logoer på klær, og som alltid må kjøpe hakket bedre enn naboen som blir ansett slik.

Skrevet

Vi har romslig økonomi, men vi sparer mye, så vi har ikke særlig stort forbruk i hverdagen. Vi drømmer om hytte, og sparer til dette. Vi har også alltid en stor bufferkonto i tilfelle noe skulle skje... (minimum 200 000)

Skrevet

Vi bruker mye penger på reising. Vi elsker å reise,så bruker nok i snitt 100.000 i året på rundt 3 reiser. 1 stor og 2 små...

Ellers liker vi å leve godt i hverdagen uten å tenke på om vi har råd til det vi vil ha. Men bruker lite på huset. Klær når jeg har lyst på.

Vi har nytt hus på 300 km2,men lite lån og 2 nye biler.. Så trenger ikke å bruke penger på dette.

Er takknemlig for livet jeg har :)

Vi er da altså motsatt av mange andre. Sparer veldig lite,bruker det vi har. Det er nå jeg lever livet-vet ikke hvor lenge jeg har det.

Nå¨har jeg helsen,interessen og tiden til å reise så da gjør jeg det ;)

Skrevet

Vi har en veldig romslig økonomi, hadde samlet over 3 mill i inntekt i fjor. Vi gjorde for noen år siden en stor investering, så en del går til nedbetaling av lån utover de vanlige avdragene, og ganske mye til nye investeringer. Så vi har ikke så mye høyere forbruk enn folk flest tror jeg. Vi har to biler, en 97 modell og en 07 modell, begge Toyota, så ikke noen luksus. Handler klær for det meste på vero moda og jack & jones. Kjøper kjøtt på tilbud :-) Reiser kanskje mer enn gjennomsnittet, og kjøper nok ganske dyre klær til barna. Men ellers helt normalt forbuk vil jeg tro :-)

Skrevet

Har romslig økonomi fordi jeg ikke har sløst og har tenkt meg om før jeg bruker penger. Det samme gjelder mannen min. Vi tenker ikke så mye på det lengre, men det går litt på autopilot etter mange år - trenger jeg dette, kommer jeg til å bruke dette osv.

Bruker heller ikke overmåte mye penger på bil osv. Har en rimelig modell som ikke er helt ny og skifter til noe tilsvarende, men nyere når den begynner å dra ordentlig på åra.

Har stort hus da.

Skrevet

Blir litt irritert over at mange mener de har god økonomi fordi de er så flinke. Så vi andre er tydeligvis mindre flinke. Hovedgrunnen til at jeg har dårlig råd er at jeg alltid har vært singel, aldri hatt noen å dele utgifter med. Det er dyrt å ha utgifter til hus, bil etc alene. Samtidig har jeg valgt å få barn på egen hånd, noe jeg selvsagt ikke angrer på, men det kostet penger å få barna siden de ikke ble laget på gammeldags måte og det koster å ha dem alene uten barnebidrag etc. Så uansett hvor "flink" jeg er med penger, vil det være trangt for oss da vi må leve på en inntekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...