Gå til innhold

Noen eksperter på jern/jerntabletter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lavt jernlager, og lav blodprosent, så jordmor syntes jeg skulle prøve meg på jerntabletter igjen nå mot slutten av svangerskapet. Er i uke 34.

Problemet mitt er at jeg blir så utrolig klein i magen av det. Skikkelig magesjau og ikke minst mageknip. Prøvde Hemofer forrige gang, og de skal jo være rimelig skånsomme for magen.

Men kjøpte nå en ny boks (Ferro-Retard) og tok de to første tablettene i 15 tiden i dag, og allerede nå i kveld er avføringen min blitt helt svart, det tar helt av i tarmene, og diareen har meldt sin ankomst. Var ikke det veldig fort? Kan ikke huske at det har gått så fort før..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferro Retard er depottabletter som virker ved at jernet frigjøres litt og litt. Det skal sies at denne har veldig høy dose med jern.

Så det er nok derfor du reagerte så fort. Prøv Hemofer igjen, hvis du synes den var bedre sist.

Skrevet

Jeg regarer på samme måte av jern, har aldri klart å ta det mer enn noen få dager.

Men fant tilslutt ett merke som kroppen min taklet. Det heter noe så fint som Slow Release Iron, men problemet er at jeg fant det på et apotek i USA.

Men du kan jo spørre apoteket om de kan ta inn noe lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...