Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 - Spiser dere aldri vanlig godis? - Hvor ofte spiser dere dessert? Hva med denne desserten, er den ok å spise et par ganger i uka? : 3 egg 1dl fløte 100 g 70% sjokolade. Dette deles inn i 4 posjoner. Så 1 porsjon er 25g 70% 0,25 dl fløte og i underkant av 1 egg. (Dette blir en fantastisk god sjokolademousse. Med litt bringebær eller litt krem) - Drikker dere innimellom brus, og i såfall drikker dere light eller ikke light? - Hvilken sjokolade er best å bruke? Noen generelle shoppingtips eller enkle, gode retter/desserter/snacks eller lignende ? Har levd sånn i ca 5 uker og er masse jeg kan lære. Er forferdelig sliten i dag, kvalm og har vondt i hode- vet ikke om det er overgangen eller om jeg bare har reagert på noe etc. Setter pris på svar
Gjest Skrekkøgla Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Hei! Jeg spiser mørk sjokolade, og tyrkisk yoghurt med litt kremfløte, sukrin og bær nesten hver dag. Nøtter av og til. Ellers så spiser jeg det jeg får servert av søtt når jeg er borte, men kanskje ikke så mye. Her er en link til en side med mye godt Har prøvd fromasjene derfra, knallgode! Inspirerende, pluss at du kan søke på ingredienser. http://lchf-bloggen.blogspot.com/ Suksessterte (den gule med mandelbunn) kan enkelt tilpasses lavkarbo ved å bruke sukrin/ sukrinmelis istedet for sukker. Jeg drikker mest vann og te/kaffe, men hvis jeg drikker brus foretrekker jeg den med sukker, synes den smaker best. Spanderer på meg et glass innimellom. I det daglige blir det en del eggevarianter, laks på boks, avokado, ost og spekemat, litt majones, creme fraiche. Jeg liker best rein mat, er ikke så opptatt av å erstatte alt mulig. Bakte lavkarbobrød fra Idun bakemiks i stad, har ikke smakt det ennå, men er litt skeptisk. sorry for rotete svar!
shewolf Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Hei! Jeg spiser mørk sjokolade, og tyrkisk yoghurt med litt kremfløte, sukrin og bær nesten hver dag. Nøtter av og til. Ellers så spiser jeg det jeg får servert av søtt når jeg er borte, men kanskje ikke så mye. Her er en link til en side med mye godt Har prøvd fromasjene derfra, knallgode! Inspirerende, pluss at du kan søke på ingredienser. http://lchf-bloggen.blogspot.com/ Suksessterte (den gule med mandelbunn) kan enkelt tilpasses lavkarbo ved å bruke sukrin/ sukrinmelis istedet for sukker. Jeg drikker mest vann og te/kaffe, men hvis jeg drikker brus foretrekker jeg den med sukker, synes den smaker best. Spanderer på meg et glass innimellom. I det daglige blir det en del eggevarianter, laks på boks, avokado, ost og spekemat, litt majones, creme fraiche. Jeg liker best rein mat, er ikke så opptatt av å erstatte alt mulig. Bakte lavkarbobrød fra Idun bakemiks i stad, har ikke smakt det ennå, men er litt skeptisk. sorry for rotete svar! Går du fortsatt ned selvom du spiser sjokolade/tyrkisk youghurt med bær osv?
Gjest Skrekkøgla Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 Hei! Jeg spiser mørk sjokolade, og tyrkisk yoghurt med litt kremfløte, sukrin og bær nesten hver dag. Nøtter av og til. Ellers så spiser jeg det jeg får servert av søtt når jeg er borte, men kanskje ikke så mye. Her er en link til en side med mye godt Har prøvd fromasjene derfra, knallgode! Inspirerende, pluss at du kan søke på ingredienser. http://lchf-bloggen.blogspot.com/ Suksessterte (den gule med mandelbunn) kan enkelt tilpasses lavkarbo ved å bruke sukrin/ sukrinmelis istedet for sukker. Jeg drikker mest vann og te/kaffe, men hvis jeg drikker brus foretrekker jeg den med sukker, synes den smaker best. Spanderer på meg et glass innimellom. I det daglige blir det en del eggevarianter, laks på boks, avokado, ost og spekemat, litt majones, creme fraiche. Jeg liker best rein mat, er ikke så opptatt av å erstatte alt mulig. Bakte lavkarbobrød fra Idun bakemiks i stad, har ikke smakt det ennå, men er litt skeptisk. sorry for rotete svar! Går du fortsatt ned selvom du spiser sjokolade/tyrkisk youghurt med bær osv? Ja, det gjør jeg. Men jeg spiser jo ikke i store mengder. Typisk 3-4 ruter sjokolade som mellommåltid, og fire gode skjeer yoghurt med noen ss fløte og en neve bær som froskost/lunch. Det snodige med meg er at jeg kan kjøre LCHF som kur over en periode, for så å gå tilbake til vanlig kost og beholde vekta. Har kvitta meg med 10 kg etter fødselen (mest etter ammingen var ferdig), nå skal de tre siste til pers. Men jeg har lest at det varierer veldig om man tåler bær og meieriprodukter, noen må kutte det helt for å gå ned. Kan forresten anbefale kokeboka til Sten Sture skaldemann, mye god mat der
shewolf Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Hei! Jeg spiser mørk sjokolade, og tyrkisk yoghurt med litt kremfløte, sukrin og bær nesten hver dag. Nøtter av og til. Ellers så spiser jeg det jeg får servert av søtt når jeg er borte, men kanskje ikke så mye. Her er en link til en side med mye godt Har prøvd fromasjene derfra, knallgode! Inspirerende, pluss at du kan søke på ingredienser. http://lchf-bloggen.blogspot.com/ Suksessterte (den gule med mandelbunn) kan enkelt tilpasses lavkarbo ved å bruke sukrin/ sukrinmelis istedet for sukker. Jeg drikker mest vann og te/kaffe, men hvis jeg drikker brus foretrekker jeg den med sukker, synes den smaker best. Spanderer på meg et glass innimellom. I det daglige blir det en del eggevarianter, laks på boks, avokado, ost og spekemat, litt majones, creme fraiche. Jeg liker best rein mat, er ikke så opptatt av å erstatte alt mulig. Bakte lavkarbobrød fra Idun bakemiks i stad, har ikke smakt det ennå, men er litt skeptisk. sorry for rotete svar! Går du fortsatt ned selvom du spiser sjokolade/tyrkisk youghurt med bær osv? Ja, det gjør jeg. Men jeg spiser jo ikke i store mengder. Typisk 3-4 ruter sjokolade som mellommåltid, og fire gode skjeer yoghurt med noen ss fløte og en neve bær som froskost/lunch. Det snodige med meg er at jeg kan kjøre LCHF som kur over en periode, for så å gå tilbake til vanlig kost og beholde vekta. Har kvitta meg med 10 kg etter fødselen (mest etter ammingen var ferdig), nå skal de tre siste til pers. Men jeg har lest at det varierer veldig om man tåler bær og meieriprodukter, noen må kutte det helt for å gå ned. Kan forresten anbefale kokeboka til Sten Sture skaldemann, mye god mat der Takk Denne desserten lager jeg og har blitt veldig glad i (hehe) 3 egg (del plommer og hviter. Pisk hviten stiv og gulen luftig) Smelt 100g mørk sjokolade og bland inn i gulen. Så hvitene og til slutt 1 kremfløte som er vispet til krem. Deles i 4 skåler eller glass og i kjøleskapet i noen timer. mmm.. sjokolademousse. God med litt krem eller bær. Du har sikkert prøvd den men den er bare så lett og god. 1 kvelds porsjon er bare 25g. Tror du det er farlig i ny og ne? Er så redd for å gå opp. Jeg skal ned 20 kg, har igjen 16kg ca.
Gjest Skrekkøgla Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 Hei! Jeg spiser mørk sjokolade, og tyrkisk yoghurt med litt kremfløte, sukrin og bær nesten hver dag. Nøtter av og til. Ellers så spiser jeg det jeg får servert av søtt når jeg er borte, men kanskje ikke så mye. Her er en link til en side med mye godt Har prøvd fromasjene derfra, knallgode! Inspirerende, pluss at du kan søke på ingredienser. http://lchf-bloggen.blogspot.com/ Suksessterte (den gule med mandelbunn) kan enkelt tilpasses lavkarbo ved å bruke sukrin/ sukrinmelis istedet for sukker. Jeg drikker mest vann og te/kaffe, men hvis jeg drikker brus foretrekker jeg den med sukker, synes den smaker best. Spanderer på meg et glass innimellom. I det daglige blir det en del eggevarianter, laks på boks, avokado, ost og spekemat, litt majones, creme fraiche. Jeg liker best rein mat, er ikke så opptatt av å erstatte alt mulig. Bakte lavkarbobrød fra Idun bakemiks i stad, har ikke smakt det ennå, men er litt skeptisk. sorry for rotete svar! Går du fortsatt ned selvom du spiser sjokolade/tyrkisk youghurt med bær osv? Ja, det gjør jeg. Men jeg spiser jo ikke i store mengder. Typisk 3-4 ruter sjokolade som mellommåltid, og fire gode skjeer yoghurt med noen ss fløte og en neve bær som froskost/lunch. Det snodige med meg er at jeg kan kjøre LCHF som kur over en periode, for så å gå tilbake til vanlig kost og beholde vekta. Har kvitta meg med 10 kg etter fødselen (mest etter ammingen var ferdig), nå skal de tre siste til pers. Men jeg har lest at det varierer veldig om man tåler bær og meieriprodukter, noen må kutte det helt for å gå ned. Kan forresten anbefale kokeboka til Sten Sture skaldemann, mye god mat der Takk Denne desserten lager jeg og har blitt veldig glad i (hehe) 3 egg (del plommer og hviter. Pisk hviten stiv og gulen luftig) Smelt 100g mørk sjokolade og bland inn i gulen. Så hvitene og til slutt 1 kremfløte som er vispet til krem. Deles i 4 skåler eller glass og i kjøleskapet i noen timer. mmm.. sjokolademousse. God med litt krem eller bær. Du har sikkert prøvd den men den er bare så lett og god. 1 kvelds porsjon er bare 25g. Tror du det er farlig i ny og ne? Er så redd for å gå opp. Jeg skal ned 20 kg, har igjen 16kg ca. Så flink du er! man merker godt 4 kg ned! Hørtes kjempegodt ut! Kos deg med god samvittighet! Du kan jo f.eks redusere noe på fettet til et annet måltid istedet, slik at det går opp i opp. Noe annet jeg kom på i farta er at hvis du ikke spiser nok fett, så vil kroppen gå i overlevelsesmodus fordi man ikke får nok kalorier, og da går man ikke ned så mye. Les mer her: http://lenabeatrice.net/lavkarbo-ofte-stilte-sporsmal/ http://lenabeatrice.net/ofte-stilte-sporsmal/hvor-mye-fett-proteiner-og-karbohydrater/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå