Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 jeg tåler ikke epidural kan spinalbedøvelse da være ett alternativ under fødsel??? Eller har det samme "bivirkninger"??
peanutts82 Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 okiiiiii har aldri hørt om dette... jøss så mye folk vet om fødsel her inne... hehehe.. finns det en bok som heter graviditet og fødsel for idioter??? loool
MammaMia=) Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 jeg tåler ikke epidural kan spinalbedøvelse da være ett alternativ under fødsel??? Eller har det samme "bivirkninger"?? Epiduralen kan de fylle på etterhvert som man har behov for det. Da har du et kateter i ryggen, og har mulgihet til å røre deg osv. Ved spinalbedøvelse så får du en sprøyte med dette i ryggen , som lammer deg fra livet og ned.. Jeg hadde epidural første gangen, gjennom rier, og ble benyttet som bedøvelse under KS. 2.gangen fikk jeg hastesnitt og spinalbedøvelse. Kunne ikke røre beina på 2 timer.
Godgutten 07 Junispire :-D Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Tror ikke man kan føde med spinalbedøvelse :-/. Brukes ved KS...du blir "lam" fra livet og ned liksom :-/
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Nei:( jeg spurte om det var mulighet til å gjøre dette på sykehuset. Og da babla legen om at det var mye bedre og gjøre det hjemme.de hadde så god erfaring med det. Der og da var jeg fremdeles I sjokk så jeg godtok det. Huff dette er så leit.. hadde liksom forventa å se en sprellende baby. Selvom jeg har følt meg dårlig I de siste ukene så har jeg følt meg gravid. Magen har vokst huff er så lei meg Kan ikke svare helt på spørsmålet ditt, men det er mulig å føde med spinalbedøvelse. Det brukes f eks hvis fødselen er kommet for langt til at man kan gi epidural. Spinal varer i et par timer, så ingen vits i å gi dette tidlig i forløpet av fødselen. Om du kam bruke det kommer bl a an på hva slags komplikasjoner du har hatt før
2,5barn+1engel Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 Jeg fikk spinalbedøvelse, og ble ikke lammet.. var oppe og gikk hele tiden. og den funka også under fødselen.. jeg ville egentlig ikke ha noe "ekstra" utennom lystgass, men da vesla satt fast og måtte bli tatt med tang så ble det spinalbedøvelse. Man blir ikke lammet av den, men slipper det vondeste uner fødselen. eneste ubehag jeg fikk av den var jeg jeg begynte og klø.. men glemte fort det da jeg plutselig måtte presse for livet... Det tok ca 2 timer fra de satte spinalbedøvelsen til den begynte å gå ut igjen.. tok ca 10 min fra de satte sprøyta til den begynte å fungere også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå