Gå til innhold

Slutte med bleier på toåringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min i det siste sagt til toåringen hver gang han har skiftet bæsjebleier på han, at om han bæsjer i do neste gang skal han få en stor is

Ikveld ville han ikke sove, og plutselig stod han i senga å ropte: Bææsje - dooo!

Så satte jeg han på do, og der bæsja han jaggu til stor jubel fra pappaen. Hvor på han etterpå forlangte en is! Heldigvis hadde vi en is i frysen.

Men nå lurer jeg på....... tror dere han er klar for å prøve å slutte med bleier til helgen? (det er jo langhelg!)

Må muligens fylle opp fryseren med småis.....haha

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott da :) Mamma fortalte meg at når vi var små var det en "skam" om ungene ikke var tørre til de var to år,så jeg er inspirert til å skal gjøre min kar bortimot bleiefri til han er to år :)

Kunne de før i tiden så kan man gjør det nå også :)

Masse lykke til,der er bare å kjøre på så lenge ungen syns det er gøy å sitte på do og faktisk gjør noe der også :) kjempebra :)

Skrevet

Det er helt sikkert fullt mulig å avvenne han å bruke bleie nå, men da må dere nok regne med å bruke mye tid på det fremover. Når de er så små og slutter med bleie, så er det oftest ikke så lenge de klarer å holde seg fra de sier de må på do, så man må løpe med en gang. I tillegg er det lett at de blir distrahert fra å huske på at de må huske på å gå på do, så man må spørre dem evt følge dem ofte uansett og i tillegg regne med en del uhell.

Skrevet

Fullt mulig det. Jenta mi sluttet på eget initiativ mnd før hun fylte to. Så om barnet er klart, kjør på!!

Skrevet

Da jeg var liten var det også en "skam" at ungene ikke var tørre ved 2-års alder, men det var fordi en pakke bleier kostet godt over 100,- og det var dårlig økonomi å la ungene gå lenge med bleier. Da var det bedre at det gikk i buksa for vaskemiddel var ikke riktig så dyrt ;)

Skrevet

En eldre dame jeg kjenner har 7 barn, og alle var bleietørre da de var 1 år...

Er fult mulig ja :-)

Skrevet

Niesen min sluttet med bleier tre måneder før hun fylte to. Hun var skikkelig sta og nektet å ha på bleie fra den dagen hun oppdaget potta. Det er helt klart mulig så lenge ungen har en indre motivasjon.

Skrevet

Begge mine barn har sluttet med bleie når de fylte 2. Den ene hadde en del uhell, den andre har aldri hatt det. Lykke til, jeg tror det går bra med en så motivert kar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...