Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Er det verdt det? Jeg er tynn som en strek og unner meg mye sjokolade. Og gidder ikke droppe min store kjærlighet uten resultat hehe..
Gjest thricane Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Du må kutte ut hvetemel og stivelse også. Ellers er nok det å kutte sukker ganske bra for de fleste.
Heada Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Jeg merker det veldig godt på huden når jeg har spist snop. Kvisene hopper fram. Har aldri hatt et kviseproblem, men det kommer en og en hvis jeg spiser mye sjokolade.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Jeg merker ingen forskjell. Har hatt kviser siden jeg var 11, og blir straks 30. I tenårene spiste jeg så å si ikke sukkerholdige varer siden vi ikke hadde råd til det. Begynte ikke å drikke cola før jeg var 20-22 år. Så her er det ett fett hva man spiser.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 (endret) Merker det veldig godt på huden! Kvisene forsvant sammen med sukkeret. Og på energinivået, faktisk. Sukkerkick er skikkelig ubehagelig synes jeg, og så går jeg helt i kjelleren etterpå. Uten sukkerinntak så holder jeg meg i en jevn steam og får en mye mer produktiv dag uten å føle meg som en oppvridd vaskefille om kvelden. Holder meg også unna kunstig søtning, for det har omtrent samme effekt på meg, pluss at jeg får et utrolig søtsug og føler meg som jeg har fått en skikkelig koffeinoverdose. Du kan jo kjøpe sunn sjokolade hvis du er villig til å legge litt mer penger i det. Helsekost har ren sjokolade, eller du kan lage selv, med akkurat det du ønsker å ha i av søtt, nøtter, frukter osv. Veldig enkelt og kan spises med 100% god samvittighet Se her: http://www.okosjokolade.no/ Endret 25. april 2012 av Mentha & Junior
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Merker det veldig godt på huden! Kvisene forsvant sammen med sukkeret. Og på energinivået, faktisk. Sukkerkick er skikkelig ubehagelig synes jeg, og så går jeg helt i kjelleren etterpå. Uten sukkerinntak så holder jeg meg i en jevn steam og får en mye mer produktiv dag uten å føle meg som en oppvridd vaskefille om kvelden. Holder meg også unna kunstig søtning, for det har omtrent samme effekt på meg, pluss at jeg får et utrolig søtsug og føler meg som jeg har fått en skikkelig koffeinoverdose. Du kan jo kjøpe sunn sjokolade hvis du er villig til å legge litt mer penger i det. Helsekost har ren sjokolade, eller du kan lage selv, med akkurat det du ønsker å ha i av søtt, nøtter, frukter osv. Veldig enkelt og kan spises med 100% god samvittighet Se her: http://www.okosjokolade.no/ Går du på lavkarbo eller kun sukkerkutt? For er egentlig litt motstander av generell lavkarbo. Men vurderer som sagt å prøve å kutte ut sukker. Hi
Gjest Mentha & Junior Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 Jeg har bare kuttet ut sukker. Ikke noe lavkarbo nå, selv om jeg har gått på det før.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #9 Skrevet 25. april 2012 Jeg har bare kuttet ut sukker. Ikke noe lavkarbo nå, selv om jeg har gått på det før. Hvilken sjokolade lager du og hvilket søtningstoff?
Gjest Mentha & Junior Skrevet 25. april 2012 #10 Skrevet 25. april 2012 Lenge siden jeg har laget det nå, men jeg har laget med agavesirup og sukrin. Egentlig ikke så glad i sukrin, men i små mengder går det greit. Har lyst til å prøve med honning for det synes jeg høres godt ut, men det blir jo mer sukker igjen da Men kokosblomstsukker skal jeg kjøpe, det har jeg lest masse bra om, samt at det visstnok smaker veldig godt. Brukte basisoppskriften jeg (den første her: http://www.okosjokolade.no/oppskrifter.html ), og tilsatte vaniljepulver og litt fløte oppi. Det er bare å prøve seg fram, og det ligger også mange gode oppskrifter ute på sidene deres Bare husk at du ikke må tilsette noe væske etter at du har smeltet kakaoen, da blir konsistensen ødelagt. Sjokoladen må også oppbevares i kjøleskap når den er laget så den holder seg hard. Men sjokolade er uansett best kaldt synes jeg
Gjest Mentha & Junior Skrevet 25. april 2012 #11 Skrevet 25. april 2012 ...sorry, jeg mente yaconsirup, ikke agavesirup.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #12 Skrevet 25. april 2012 Takk. Dette skal jeg jammen prøve :-)
Gjest Mentha & Junior Skrevet 25. april 2012 #13 Skrevet 25. april 2012 Det kan hende det tar et par forsøk å få sjokoladen perfekt, men det fine med dette er at du kan eksperimentere i det uendelige - og det er bare sunt! Og til syvende og sist kan du lage sjokoladen akkurat som du vil ha den - en favorittbit hver eneste dag Skal jammen bestille meg et nytt parti med råvarer selv, nå ble jeg inspirert jeg og Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå