Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Om du tisser i dusjen eller i badekaret: Tror du at du vil merke det? Og tror du ikke da at du vil merke om det lekker eller strømmer mengder med vann ut av kroppen din?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 jeg tror ingenting, det er derfor jeg spør..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 jeg tror ingenting, det er derfor jeg spør.. Beklager at jeg var flåsete For å svare skikkelig: Ja, du vil nok merke det. Kanskje ikke om det kun siver litt, men ellers så vil du merke det. Er en god posjon med vann som skal ut
2 hjertegull :) Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 (endret) Har aldri opplevd det. Jeg merka ikke når de tok vannet på sykehuset under fødselen. Men du vil i allefall merke det når du reiser deg fra badekaret, for det vil fortsette å renne litt.. Slik jeg har forstått det på jordmor.. Ja det er en god porsjon som skal ut, som anonym sier, men alt kommer ikke på en gang. Barnets hode blokkerer utgangen slik at det meste blir der inne og kommer ut litt etter litt og sammen med barnet. Endret 24. april 2012 av 1hjertegull+junispire
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 jeg tror ingenting, det er derfor jeg spør.. Beklager at jeg var flåsete For å svare skikkelig: Ja, du vil nok merke det. Kanskje ikke om det kun siver litt, men ellers så vil du merke det. Er en god posjon med vann som skal ut helt i orden men er det også sånn at vannet ikke bør være for varmt? også leste jeg nettopp om infeksjonsfare... ikke lett dette
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #7 Skrevet 24. april 2012 jeg tror ingenting, det er derfor jeg spør.. Beklager at jeg var flåsete For å svare skikkelig: Ja, du vil nok merke det. Kanskje ikke om det kun siver litt, men ellers så vil du merke det. Er en god posjon med vann som skal ut helt i orden men er det også sånn at vannet ikke bør være for varmt? også leste jeg nettopp om infeksjonsfare... ikke lett dette Vannet bør ikke være for varmt i 1. og i 3.trimester, pga. barnet og fare for overoppheting av barnet i magen. Når slimproppen har gått så bør man unngå svømmebasseng pga. bakterier og fare for infeksjoner. Eget badekar er jeg litt usikker på. Kanskje noen andre vet? Og jo, alt vannet kan komme med en gang. Jeg lagde selv et mindre svømmebasseng på gulvet i ambulansen. Det var ikke rent lite som kom ut Hilsen Flåsa (#2 og #4)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #8 Skrevet 24. april 2012 hm... hva er for varmt da ? er i uke 34
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #9 Skrevet 24. april 2012 Jeg spurte faktisk jordmor om det i går, da jeg synes det er helt fantastisk å ta meg et langt, varmt bad når jeg er sliten. Hun sa at det bare er å bade i eget kar som jeg selv ønsker. Om vannet går mens du bader vil du merke det når du står opp fordi det fremdeles vil komme vann. Når det gjelder temperaturen sa hun at så lenge du ikke har ubehag ved at det er for varmt og blir opphetet er det ingen fare for babyen. Jeg bader 39-39,5 grader og det er helt fint.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #10 Skrevet 24. april 2012 Du vil mest sannsynlig merke det hvis vannet går mens du ligger i badekaret. Om du skjønner det er noe annet Jeg lå i badekaret på sykehuset når vannet mitt gikk og jeg kjente definitivt at det skjedde noe, men ettersom vi ikke så noen ting i vannet regnet vi med at det ikke var det som skjedde. Verken jeg eller samboeren min ante at fostervann virkelig er like klart som vanlig vann, for det var virkelig ikke mulig å se noen ting. Det var ikke uklart i det hele tatt, ikke mer "rusk" i vannet, ingenting. Først når jordmor sjekket en stund etterpå og så at vannet hadde gått skjønte vi at det var det som hadde skjedd.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #11 Skrevet 24. april 2012 Her gikk også vannet i badekar på sykehuset, og jeg kjente det -var absolutt ingen tvil!! Som om noe renner ut av deg... Og hodet var godt festet, så kom nok ikke volsomme mengder Var ikke mer grums i vannet, men etter en stund (var 8-9cm og mye nedpress) så kom noe blod og "gørr" også. Men det trenger jo ikke å skje hvis ikke du har rier. -Uansett så vil vannet fortsette å gå når du går ut av karret, fordi du stadig produserer nytt. Så spesielt ved bevegelse og kynnere/rier, så vil det komme større eller mindre mengder hele tiden -Trust me! hehe.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #12 Skrevet 24. april 2012 ...og du... man kan fint bade selv om slimpropp har gått og man har åpning, så lenge vannet ikke har gått. (i offentlig basseng) Spurte både JM på sykehuset og "spør jordmødrene" her, fordi jeg drev med bassengtrening og fikk åpning tidlig
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #13 Skrevet 24. april 2012 du vil nok merke det ja, for selvom vannet da renner ut i badevannet så merkes det inni kroppen også. Det føltes som et slags "plopp" synes jeg. På en måte som om en vannballong sprakk inni meg liksom. Og dessuten så fortsetter vannet å gå hele tiden, det er ikke sånn at det kommer en liten skvett og så blir det tørt, men det pipler litt og litt, så du vil nok merke det når du kommer opp fra badekaret også!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #14 Skrevet 24. april 2012 Dette er veldig individuelt. Med meg har begge fødsler startet på natta ved vannavgang. Den første våknet jeg sekundet før vannet gikk og andre gangen var jeg fortsatt våken, men skjønte det rett før vannet gikk. En jeg kjenner stod i dusjen da vannet gikk og merket det ikke. Hun reiste på sykehuset senere pga smerter i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå