Gå til innhold

Ikke feriepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man ikke tar ut ferie i år.

Får man uansett feriepenger i juni? (Jobber i staten, sykehuset innlandet).

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ja, selvfølgelig får du feriepenger. De kommer i juni.

Arbeidsgiver kan dessuten pålegge deg å ta ferie i løpet av arbeidsåret, om du jobber på Sykehuset Innlandet eller på et kontor. ;-)

Skrevet

Jeg har søkt om å ikke ha ferie og fått innvilget det :)

Ok, jeg leste om det på et forum på nettet at man ikke får.

Synes det var rart:) Stoler på dere her inne:)

Skrevet

etter nye regler få vi ingen feriepenger uten ferie :(

ferie pengene blir delt opp slik at en får like mangen % penger så en tar ut av ferien. om du ikkje bruker hele ferien er det ikkje sikkert du får ut alle pengene uten og søke.

tik 4 uker i fjor og da holdt di gjenn ferie penger til 1 uke som eg fekk når eg brukte resten av ferien min.

Skrevet

Feriepenger er jo noe man har tjent opp fra året før. Spiller jo ingen rolle om man skal ha ferie eller ikke da vel? Man får vel kun feriepenger i juni, ikke lønn. :)

Skrevet

[Feriepengene blir utbetalt i juni og samtidig vil du bli trukket for 30 dagers ferie slik du får lønn mens du har ferie. Det er din leders oppgave å sørge for at alle avviker sin ferie. Om ikke du avvikler ferie i år kan du søke om å få utbetalt en uke og overført resten til 2013. Du vil ikke få de utbetalt etter de nye regler.

Hilsen meg som jobber med din lønn

Skrevet

Alle arbeidstakere skal avvikle ferie og det er arbedisgiver plikter å sørge for at dette blir gjort jfr ferieloven. Det er kun ved langtidssykemelding og dersom man ikke har opparbeidd rett til feriepenger at man kan la være å ta ut ferien eller deler av den. Man kan søke arbeidsgiver om å overføre inntil 2 uker av årets ferie til neste år.

Skrevet

Arbeidsgiver har plikt til å sørge for at du tar ferie og du har plikt til å ta ferie. Hvis det ikke blir gjort overføres ferien til neste år.

Hvis grunnen til at du ikke får tatt ferie er sykdom eller foreldrepermisjon skal du ha feriepengene utbetalt i januar.

http://www.arbeidsti...n_ikke_avvikles

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...