Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Landforeningen SingelSammen melder om at det er flere enn 1 million single i Norge per i dag. Hva synes dere om dette, og hva tror dere kan være grunnen? Jeg synes det er skremmende at flere og flere velger bort kjærlighet, forhold osv for å kunne ha flere partnere eller for å kunne dyrke seg selv.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Jeg tror primært dette bunner i at de fleste er økonomisk uavhengige, altså klarer seg på sin egen lønn. Det er de færreste som blir nødt til å bli i et dårlig forhold fordi det er den eneste mulighet for å overleve (satt på spissen). Ellers tror jeg også at "zapperkulturen" med alskens muligheter for underholdning er en medvirkende årsak - man trenger ikke å kjede seg idag, man skifter bare kanal. Dette gir folk mindre tålmodighet i forholdene sine, er jo ikke noe problem å flytte ut og finne en ny.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Problemet er vel at det finnes flere grupper single, også de som ikke ønsker å finne noen, eller som ønsker å pule rundt, noe som dessverre blir vanligere og vanligere. Tar bare eksempel fra denne delen av fylket der en god del menn puler rundt til de er 45, og deretter henter ei 20-åring fra østen som skal produsere barn til dem.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 jeg syns ikke det gjør noe. akkurat som at det ikke gjør noe at andelen menn som blir fedre går ned, mens de som blir fedre oftere får flere kull med flere damer. at noen er i stand til å reprodusere seg, ved at de er bra nok folk, og noen ikke er det fordi de ikke ønsker, ikke finne noen som de mener er bra nok osv. er en del av den moderne verden. vi har valgmuligheter, og tar derfor andre valg en det vi gjorde når vi ikke kunne velge i likestor grad. jeg tror heller ikke det er noe problematisk i seg selv å vokse opp hos bare en forelder i dag. fordi dette jo er relativt vanlig og derfor ikke stigmatiserende. jeg var 27 år før jeg fikk min første kjæreste. det var det riktige for meg. andre velger andeledes
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Er ikke alle som er frivillig single. Jeg syns det høres flott ut med en gruppe for de som faktisk øNSKER å finne seg en partner. Jeg har blitt dumpa av to menn, begge har jeg elsket og ønsket å tilbringe livet sammen med. men når de har søkt lykken andre steder, så må jo jeg også gjøre det beste ut av det.
☆☆☆ Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 Noen er single fordi de ønsker det, andre fordi de ikke finner en de ønsker å leve med. Begge gruppene er så forskjellige innad at det rett og slett er umulig å generalisere. For eksempel er bestemoren min en del av singelstatistikken. Hun er 80 år og enke. Hun ble sammen med bestefar da hun var 15, forlovet seg som 17-åring og giftet seg da hun var 19 år. Da han døde da hun var 76 år hadde hun ikke noe ønske om å finne seg en ny. Hun er altså singel helt frivillig (en annen sak er at det er labert utvalg i hennes aldersgruppe, og at om hun hadde ønsket seg en ny partner ville hun sansynligvis hoppet over i kategorien ufrivillig singel).
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #7 Skrevet 24. april 2012 Men likevel, hver 5. innbygger i landet singel? Synes det blir for drøyt... Og ja, mange er ufrivillig single. For de er ingen fotomodeller, eller lignende. Veldig mange menn, til og med over 50, vil ha yppige 18-åringer, som i tillegg er smarte, suksessfulle og samtidig gode husmødre. Ikke rart de ikke finner noen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå