Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 jeg har 400 000 i egenkapital. han har kanskje 100 000. han tjener 700 000 og jeg 400 000. når vi da får lån, hvordan sikrer jeg min egenkapital på 300 000 mer en han. slik at jeg får med meg den ut igjen om det blir slutt? jeg føler det blir litt feil å si at jeg skal eie mer en han også... han tjener jo mer. men vi kommer til å betale like mye inn på regningskontoen. så han få i prinsippet egentlig bare mer lommepenger en meg, men det drysser jo sikkert på meg det også. for han spiser jo ikke biff mens jeg spiser pasta
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Hvis dere bare er samboere, får du igjen det du hadde ved eventuelt brudd.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Hvis dere bare er samboere, får du igjen det du hadde ved eventuelt brudd. ja, vi er bare samboere. så jeg slipper å skrive noen kontrakt eller noe? så om vi kjøper til 2 000 000 nå. og den stiger til 2 600 000. så får han 300 000 + 100 000 (hans egen kap) mens jeg får 300 000 + 400 000? også eventuelt det vi har betalt ned? da slipper jeg jo å tenke på det hva vis vi gifter oss da? det kan jo hende at han frir en gang
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 hvis dere gifter dere, beholder dere det dere hadde før ekteskapets inngåelse med mindre dere inngår avvikende ektepakt. Og verdistigning vil jeg tro deles på 2 når man er oppført som eier av halvpart hver i offentlige registre.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 hvis dere gifter dere, beholder dere det dere hadde før ekteskapets inngåelse med mindre dere inngår avvikende ektepakt. Og verdistigning vil jeg tro deles på 2 når man er oppført som eier av halvpart hver i offentlige registre. supert da slipper jeg å virke smålig, ved å ta det opp... hehe.. det bekymret meg litt. for han deler alt han har med meg hele tiden. men jeg har virkelig spart og levd på lite igjennom studiene for å få den egenkapitapen. så den har en verdi ut over pengesummen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå