Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Ser ut til at vi må kjøpe ny bil da den gamle streika. Hadde tenkt å kjøpe ny neste år uansett, når jeg forhåpentligvis hadde gått fra 80 til 100% stilling (tror nok jeg gjør det uansett) og fått litt mer inntekt. Nå har bilen gått dundas, og det vil koste hvertfall 30.000 å få den istand skikkelig. Så da lurer jeg på, hvor vanskelig er det å få billån? Sånn ifht hvor mye annet lån vi har? er det lettere enn å få forbrukslån f.eks? Regner med at de kan ta bilen vi allerede har i innbytte, men vet ikke hvor mye de ville gitt for den. Bilen vi så på ligger i overkant av 200.000
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Er ikke noe ekspert jeg altså, men tror jeg ville holdt meg LANGT unna forbrukslån. Rentene er jo som regel hinsides.. Hvis dere får avslag på søknad om billån, er det jo gjerne for at dere antageligvis vil få problemer med å betjene det.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Er ikke noe ekspert jeg altså, men tror jeg ville holdt meg LANGT unna forbrukslån. Rentene er jo som regel hinsides.. Hvis dere får avslag på søknad om billån, er det jo gjerne for at dere antageligvis vil få problemer med å betjene det. Ja, joda. Forbrukslån er ikke aktuellt, men det er jo som regel en smal sak å få. Så mener jeg at jeg leste her inne at man gjerne fikk billån uansett, siden man hadde pant i bilen. et forbruksslån på 210tusen kommer jo på nesten 4000 kr i mnd, og det går ikke Men det billånet vi så på koster 2700 i mnd, og det kan gå. Vi lever ikke noe luksusliv nå, og har et stramt budsjett, men sitter alikevel igjen med litt over 6000 kr til "fjas og kjas". Så om vi hadde brukt 2700 av de ¨på billån så hadde vi nok klart oss.
n74 Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 Et billån gis mot pant i bilen, derfor har den lavere rente enn ett forbrukslån. Anbefaler IKKE forbrukslån.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Et billån gis mot pant i bilen, derfor har den lavere rente enn ett forbrukslån. Anbefaler IKKE forbrukslån. Ja, jeg vet det. Men som sagt, er det enklere å få det fordi det er pant i bilen? Enn et forbrukslån, som ikke har pant i noe?
lille-my-april Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 Samme hva som er enklest å få vel? Hadde styrt unna forbrukslån for alt i verden!! Det er veldig enkelt å søke om billån på nettet. Bare å prøve det vel. Gjort på 5 min... Når det er sagt, så synes jeg det er litt morsomt med dette med lån... Vi har akkurat bestilt oss ny bil, og vi synes vi har mye i lån pga vi eier to hus. Vi leier ut det ene, og bor i det andre (nybygg) der vi også leier ut underetasjen. Men vi har 4.3 mill i lån. Med vår inntekt på ca.900000, så synes jeg det er litt mye (fordi om vi har veldig romslig økonomi). Men vi bor i Rogaland på en plass der prisnivået er mye lavere enn det er i Oslo. Og det er nettopp i Oslo hun som bestemmer om vi skal få billån sitter. Og i Oslo er det da helt normalt med såpass i lån..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #7 Skrevet 24. april 2012 Samme hva som er enklest å få vel? Hadde styrt unna forbrukslån for alt i verden!! Det er veldig enkelt å søke om billån på nettet. Bare å prøve det vel. Gjort på 5 min... Når det er sagt, så synes jeg det er litt morsomt med dette med lån... Vi har akkurat bestilt oss ny bil, og vi synes vi har mye i lån pga vi eier to hus. Vi leier ut det ene, og bor i det andre (nybygg) der vi også leier ut underetasjen. Men vi har 4.3 mill i lån. Med vår inntekt på ca.900000, så synes jeg det er litt mye (fordi om vi har veldig romslig økonomi). Men vi bor i Rogaland på en plass der prisnivået er mye lavere enn det er i Oslo. Og det er nettopp i Oslo hun som bestemmer om vi skal få billån sitter. Og i Oslo er det da helt normalt med såpass i lån.. Nei, det var jo ikke det at vi skulle ha forbruksslån som var greia da Men om det er enklere å få billån nettopp fordi man har pant i bilen Vi bor ikke i Oslo, heldigvis...Vi skal ned å prate med de hos bilforhandleren etterpå, når jeg skal hente bilen min som står der ødelagt og forlatt. Buhu Vi har totalt 2.9 i lån, og er så usikre på om vi får billån oppå dette. Iløpet av neste år kommer vi til å kutte bhg/sfo og da får vi 4000 kr mer hver mnd....
lille-my-april Skrevet 24. april 2012 #8 Skrevet 24. april 2012 Du får svar veldig fort på om du kan få billån eller ikke. Ta med deg selvangivelsene til bilforhandleren. Kjedelig å gå å lure på om det går i orden eller ikke.. Jeg jobber hos bilforhandler da... så mulig det ble litt annerledes for oss.. Lykke til! Det går nok helt fint
lille-my-april Skrevet 24. april 2012 #9 Skrevet 24. april 2012 Har dere vurdert ny bil forresten? Altså helt ny? Det svarer seg ofte! (sorry, er litt ekstra gira på ny bil for tida da vi nettopp har bestilt oss ny selv, og det er så gøy) Jeg er forresten ikke bilselger.. jobber på delelageret..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #10 Skrevet 24. april 2012 Har dere vurdert ny bil forresten? Altså helt ny? Det svarer seg ofte! (sorry, er litt ekstra gira på ny bil for tida da vi nettopp har bestilt oss ny selv, og det er så gøy) Jeg er forresten ikke bilselger.. jobber på delelageret.. Det er ingen umiddelbar fare for at vi har råd til NY bil...
Prøverpåentil Skrevet 6. april 2013 #11 Skrevet 6. april 2013 Forbrukslån er ikke så ille hvis du gjør litt research. denne tråden er fra ifjor
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #12 Skrevet 6. april 2013 Ser ut til at vi må kjøpe ny bil da den gamle streika. Hadde tenkt å kjøpe ny neste år uansett, når jeg forhåpentligvis hadde gått fra 80 til 100% stilling (tror nok jeg gjør det uansett) og fått litt mer inntekt. Nå har bilen gått dundas, og det vil koste hvertfall 30.000 å få den istand skikkelig. Så da lurer jeg på, hvor vanskelig er det å få billån? Sånn ifht hvor mye annet lån vi har? er det lettere enn å få forbrukslån f.eks? Regner med at de kan ta bilen vi allerede har i innbytte, men vet ikke hvor mye de ville gitt for den. Bilen vi så på ligger i overkant av 200.000 Så lenge du kjøper bil som er ti år eller nyere, får du billån. Skal du ha eldre bil blir det forbrukslån som har ovdr dobbelt så høy rente! Så kommer det an på økonomien deres, hvor mye dere får i billån. Anonym poster: aa2f410347b600bbdfbaf83d4222a6cf
Gjest Kira Skrevet 27. november 2014 #13 Skrevet 27. november 2014 Reklame er fjernet fra tråden. Kira Brukermoderator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå