Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Tror dere han kan synes at det er vanskelig i ettertid? Mannen reiser muligens vekk tre uker før termin og blir borte i èn uke, hvis jeg skulle føde mens han er borte så skal eksen min (faren til mine to første barn) være med på fødselen. Min nåværende mann sier at det er helt greit, men jeg er redd for at han kanskje kommer til å angre på det i ettertid hvis det faktisk blir sånn at jeg føder når han er borte. Hva tror dere? Kan det bli vanskelig å takle at det var min eks som så barnet hans for første gang og at han selv muligens ikke fikk se barnet før etter noen dager? Jeg har skikkelig angst for å føde alene og eksen er den eneste som jeg isåfall kan tenke meg å ha med, mannen min sa selv at hvis eksen min ikke kan være med meg på fødselen så reiser han ikke...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Kommer jo helt an på hvordan mannen din er skrudd sammen.. Dette er du den beste til å svare på.. Folk er forskjellige!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Mhm, men han vet ikke selv hvordan han kommer til å reagere. Han har ikke barn fra før så han vet vel egentlig ikke hva han går glipp av... Er det andre som har mannfolk som ikke har vært med på fødselen? Noen av dem som har synes at det har vært vanskelig i ettertid? Eller har det bare vært helt greit? Mvh HI
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 Hvis han har mulighet til å la være å reise (høres jo sånn ut) så ville jeg absolutt rådet han til å bli hjemme og være med på fødselen. Det handler vel ikke bare om hva han vil? men også om at du (kjæresten hans) trenger støtte! Jeg synes faktisk det høres ganske egoistisk ut av han.. å være med på sitt første barns fødsel betegnes av mange som en av de største og mest følelsesladde opplevelser i livet. Hvorfor vil han gå glipp av det? Er dette en måte han distanserer seg på? Hvordan vil det bli etter barnet er født da? vil han fortsette å distansere seg? Jeg mener at han som far har ansvar for å være med på dette!
Gjest Heartbroken Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Hvis han har mulighet til å la være å reise (høres jo sånn ut) så ville jeg absolutt rådet han til å bli hjemme og være med på fødselen. Det handler vel ikke bare om hva han vil? men også om at du (kjæresten hans) trenger støtte! Jeg synes faktisk det høres ganske egoistisk ut av han.. å være med på sitt første barns fødsel betegnes av mange som en av de største og mest følelsesladde opplevelser i livet. Hvorfor vil han gå glipp av det? Er dette en måte han distanserer seg på? Hvordan vil det bli etter barnet er født da? vil han fortsette å distansere seg? Jeg mener at han som far har ansvar for å være med på dette! å blås!!! Det må da gå an å ha to tanker i hodet samtidig. Selv om han syns det er viktig å ta denne reisen, betyr da ikke det at han distanserer seg og ikke vil stille opp som far i ettertid. Det får da være måte på dramaqueen! Hi virker som en fornuftig og oppegående dame, så hvis hun syns det er greit at mannen tar denne reisen, så får vi nesten stole på at det faktisk er greit, eller hva? Selvsagt er en fødsel en stor opplevelse, og noe de fleste gjerne vil være med på. Men så er det jo sånn da, at livet dessverre ikke stopper opp fordi om det nærmer seg termin, så noen ganger må man inngå kompromiss. Det viktigste for mannen til HI virker å være at hun er trygg, og så lenge de begge føler at det er en god løsning at eksen er med, er ingenting bedre enn det. Jeg tror ikke at mannen din kommer til å slite med dette i ettertid, så lenge han er så bevisst på at det kan skje. Men dette er det jo egentlig bare dere som kan svare på.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 Han er verdens beste kjæreste og "stepappa", han gjør absolutt alt for meg! Men, han har en sjanse til å få en av drømmene hans til å gå i oppfyllelse, er derfor han kanskje skal reise vekk èn uke.. Han har ventet på denne muligheten i flere år. Pga. at han alltid er der for meg og gjør alt for meg, så hadde jeg fått dårlig samvittighet hvis jeg ba han om å være hjemme. Er ikke Så stor mulighet for at jeg føder 3 - 2 uker før termin, men det kan jo skje... Han er ikke egoistisk i det hele tatt, hvis jeg hadde bedt han om å være hjemme så hadde han vært hjemme! Jeg blir ikke alene uansett i og med at jeg kan ha med eksen, men det er selvsagt litt kjedelig å ikke ha med pappaen til babyen på fødselen... :/ Han må vel bare finne ut hva som er hans aller største drøm.... Mvh HI
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 24. april 2012 #7 Skrevet 24. april 2012 Jeg har to barn fra før og da den siste kom rakk ikke pappa`n fødselen. Det påvirket han ikke i ettertid. Denne gangen jobber pappa`n turnus og kommer ikke hjem før 2 dager etter termin, men han står som i beredskap og får reise med en gang noe skjer. Uansett vil han trolig ikke nå fødslen om han ikke er hjemme. Men vi kan jo heller ikke ta fri uten lønn på han itilfelle fødselen skal starte... Men jeg som mor hadde nok ikke tatt med faren til mine to første på denne fødselen. Enten kommer jeg til å føde kun med hjelp av jordmødrene som sist (helt fortreffelig, de vet hva de gjør) eller så hadde jeg tatt med mor eller ei venninne om jeg følte behov for at noen andre skulle vært med. Dette er noe dere to må finne ut av. Det har vært løst på forskjellige måter og vi er alle ulike Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #8 Skrevet 24. april 2012 Hvis han har mulighet til å la være å reise (høres jo sånn ut) så ville jeg absolutt rådet han til å bli hjemme og være med på fødselen. Det handler vel ikke bare om hva han vil? men også om at du (kjæresten hans) trenger støtte! Jeg synes faktisk det høres ganske egoistisk ut av han.. å være med på sitt første barns fødsel betegnes av mange som en av de største og mest følelsesladde opplevelser i livet. Hvorfor vil han gå glipp av det? Er dette en måte han distanserer seg på? Hvordan vil det bli etter barnet er født da? vil han fortsette å distansere seg? Jeg mener at han som far har ansvar for å være med på dette! å blås!!! Det må da gå an å ha to tanker i hodet samtidig. Selv om han syns det er viktig å ta denne reisen, betyr da ikke det at han distanserer seg og ikke vil stille opp som far i ettertid. Det får da være måte på dramaqueen! Hi virker som en fornuftig og oppegående dame, så hvis hun syns det er greit at mannen tar denne reisen, så får vi nesten stole på at det faktisk er greit, eller hva? Selvsagt er en fødsel en stor opplevelse, og noe de fleste gjerne vil være med på. Men så er det jo sånn da, at livet dessverre ikke stopper opp fordi om det nærmer seg termin, så noen ganger må man inngå kompromiss. Det viktigste for mannen til HI virker å være at hun er trygg, og så lenge de begge føler at det er en god løsning at eksen er med, er ingenting bedre enn det. Jeg tror ikke at mannen din kommer til å slite med dette i ettertid, så lenge han er så bevisst på at det kan skje. Men dette er det jo egentlig bare dere som kan svare på. Takk for svar. Eksen min rakk ikke å være med på min første fødsel, jeg slet en del med det i ettertid for jeg ville så gjerne delt det med han... Det største problemet var vel egentlig at jeg var alene (hadde selvsagt jordmor/lege på sykehuset) og ikke hadde noen som kunne fortelle meg om fødselen i ettertid... Jeg var i dårlig form og husket veldig lite av hva jeg hadde gått gjennom. Hvis jeg skulle føde uten mannen til stede så håper jeg at verken jeg eller mannen får noe problemer med det i ettertid. Jeg får bare krysse fingrene og håper at ungen seg inne til nærmere termin. Mvh HI
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #9 Skrevet 24. april 2012 Jeg har to barn fra før og da den siste kom rakk ikke pappa`n fødselen. Det påvirket han ikke i ettertid. Denne gangen jobber pappa`n turnus og kommer ikke hjem før 2 dager etter termin, men han står som i beredskap og får reise med en gang noe skjer. Uansett vil han trolig ikke nå fødslen om han ikke er hjemme. Men vi kan jo heller ikke ta fri uten lønn på han itilfelle fødselen skal starte... Men jeg som mor hadde nok ikke tatt med faren til mine to første på denne fødselen. Enten kommer jeg til å føde kun med hjelp av jordmødrene som sist (helt fortreffelig, de vet hva de gjør) eller så hadde jeg tatt med mor eller ei venninne om jeg følte behov for at noen andre skulle vært med. Dette er noe dere to må finne ut av. Det har vært løst på forskjellige måter og vi er alle ulike Lykke til!! Takk for svar. Jeg har tenkt gjennom alle familiemedlemmer og venner som jeg har, er ingen jeg kunne tenkt meg å hatt med. Eksen min har sett meg føde før, så jeg har ingen problem med å ha han med. Etter første fødsel som eksen min ikke rakk å være med på så syns jeg det var ganske vanskelig i ettertid, er derfor veldig redd for å gå gjennom dette alene en gang til. Finner ut senere i dag om mannen skal reise eller ikke, er veldig spent! Uansett utfall så tror jeg nok at dette kommer til å gå bra. Lykke til til deg også! Mvh HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå