Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 En liten ettertanke til dere som er irriterte på strekkmerker og hengepupper etter graviditet. Så heldige dere er, ja det mener jeg av hele mitt hjerte! Jeg fikk graviditetsmasken etter fødsel. Sakte men sikkert da sola ble sterkere ble jeg bare mer og mer flekkete. Først forsto jeg ikke hva det var, og trodde det kom til å gå bort. Flere lag med sminke måtte til for å dekke flekkene, mer lik en klovn til tider. Verst under øynene og i pannen, men spredd i hele ansiktet. Flekkete monster, ser verre ut en dere kan tro. Jeg grodde på meg 10 år i løpet av to-tre mnd, ifølge artikkel på klikk.no. Nais:P En kraftkur måtte til, Obagi. Jeg ble absolutt hvitere, men ikke bra. I tillegg kostet den 5000 kr for 18 uker. Eneste ordentlige plusset var at rynkene forsvant:) Minuset at man ble irrød og stadig skiftet hud = være hjemme 24 t i døgnet. Men når sola tittet fram igjen i år var det påen igjen.. Masken kommer snikende tilbake. Jeg har vært hos hudlege på sykehuset og jeg sitter igjen med inntrykket av at dette blir jeg aldri kvitt. Jeg må bleke meg flere ganger i året over mange uker med spesialmiddel og være rød og irritert i huden. Samtidig bruke 30 i solfaktor hele året. Sola er blitt min fiende nr 1, og jeg vil helst være inne. Vær glad dere "bare" fikk strekkmerker og hengepupper, det kan iallefall dekkes av lekre klær;)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Graviditetsmaske? Har aldri hørt det ordet før, men regner med det er pigmentflekker du mener? Jeg har også pigmentflekker i ansiktet etter mine svangerskap, men ikke så ekstremt at jeg føler jeg må gjøre noe med det annet enn å bruke høy solfaktor så det ikke blir værre. Er det en form for ekstreme pigmentflekker du har fått da? Utrolig hvor mye rart hormoner kan gjøre med kroppen vår...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Jo det er pigmentflekker. Den kommer i en karismatisk maske rundt øynene fortrinnsvis. Nesten som en C rundt øyet. Hvis man har mørk hud slik som jeg har, (ikke utenlands men bare mørkere) blir man mørkebrun hvis man lar det gå sin gang. Et eksempel, men denne damen er veldig mørk i huden i utgangspunktet, og jeg har mer under øynene og flekkene i pannene er satt litt mer på siden av pannen.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 Det ser litt ut som fødselsmerke på denne damen. Tror likevel ikke jeg hadde tenkt så mye over det om jeg møtte henne, mulig fordi hun i utgangspunktet er brun og pen. Du har all min sympati absolutt!! Men jeg tror at dine nærmeste ikke vil "se" flekkene dine etterhvert. Min veninne har fødselsmerke i halve ansiktet, men jeg legger ikke lengre merke til det, det gjør ikke andre som kjenner henne heller. (prøver ikke å gjøre promlemet ditt mindre, for du har absolutt min sympati altså)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 De pigmentforabdringene har jeg og. Surt! Andre blir fresh og fin av en dag i solveggen. Jeg derimot...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 Jeg skjønner hva du mener.... MEN Til ettertanke til dere som kan spise nudler hver dag og får trygd. Dere er Så heldige. Det er større fattigdom andre steder rundt i verden. Og til dere med en mann som har vært utro. Tenk å ha en mann som voldtar deg eller ødelegger fjeset ditt med syre. Og til dere med en 10 år gammel stasjonær pc og nokiamobil uten fargeskjerm. Tenk på de som ikke har pc og mobil i det heletatt! Til dere som har så slitsomme hverdager med utdanning.. Tenk på de som ikke har mulighet til utdanning.. Blablabla. Ja, det er sånn det er. Det er alltid urettferdighet. Men det DU har, er det noen som ikke har. Det du mangler, har noen andre. Sånn er det. Vi strever alltid etter noe mere, og det perfekte. Du syntes vi uheldige med hengepupper og strekkmerker er heldige som ikke har de flekkene du har i trynet. De som har fått annsiktet knust i en ulykke syntes du er heldig. De som har knekt foten er misunnelige på de som kan gå uten krykker. De som sitter i rullestol er misunnelige på de som i detheletatt kan gå med krykker. Catch my drift?? At du har flekker i trynet hjelper ikke på min selvfølelse ovenfor mine slappe pupper med et stygt arr, den slappe magen min som er full av strekkmerker som er 1 cm i bredde og 15 cm i lengde.. Så beklager at du har flekker, men jeg har noe som plager MEG, og som jeg skal få lov til å være missfornøyd med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå