Gå til innhold

Du vet selv hva som er best for ungen din...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner at det utsagnet provoserer meg litt. Det er jo helt tydelig at ikke alle vet hva som er best for ungen sin, med tanke på hvor mye barnevernet har å gjøre.. Og å si det til en man faktisk ikke vet noe om, annet enn et innlegg på en nettside...

Jeg kunne fint sagt det til en venninne som jeg visste at var rett skrudd sammen, men anonymt på en nettside.. No way!! Det er mye rart der ute!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men stort sett så vet jo foreldrene hva som er best for sitt barn. Hvis man hele tiden skal høre på hva andre har å si (forum, tanter, besteforeldre, venner osv) så gjør man nok det fordi man tviler på sin egen evne som mor/far, skaper usikkerhet, og gjør ting som egentlig strider mot sin egen magefølelse. Er det nødvendigvis noe bedre enn det man tenker selv? Det er som regel en selv som kjenner sitt eget barn best. Venninnene mine som ser barnet mitt 4 timer per mnd, bestemor som bor fire timer unna, eller dere her inne på forumet har mye dårligere forutsetning for å "treffe" på det riktige valget ved råd når jeg spør tenker jeg. Men kjekt å få innspill fra andre når man står helt fast eller lurer på noe man er veldig usikker på. Eller få bekreftet at det man gjør er rett.

Så må man heller stole på at barnevernet gjør jobben sin og griper inn der foreldrene faktisk ikke vet det beste for sitt barn.

Skrevet

Delvis enig. Men samtidig er det ganske mange som trenger å se at det de selv gjør ikke nødvendigvis er det eneste riktige for alle familier og alle barn.

Skrevet

Helt enig med deg HI.

En ting er at vi foreldrene ofte kjenner barnet bedre enn venner og annen familie, men de fleste av oss har godt av å lytte til andre også.. Fagfolk som leger, helsesøstre, lærere ol vet oftere hva som er bra for barna våre på sine fagfelt enn vi selv gjør. I tillegg har venner og familie fordelen av å se familien vår utenfra og vurdere oss mer nøytralt enn vi selv kan. Vi har alle sterke og svake sider og vi ser langt fra alle disse hos oss selv.

Skrevet

Husk det at det aller, aller meste av barnevernets arbeid, skjer fordi foreldre selv ber om hjelp. Det er vel å vite barnets beste, er det ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...