Gå til innhold

Når gikk du ut etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange dager tok det før du følte deg klar for første trilletur, tur til butikk, besøk o.l?

Er fire dager siden jeg fikk gutten og skulle vært på amme shopping men kjenner at det enda blir noen dager til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi reiste hjem fire timer etter fødselen sist (født kl 4 på natten). Samme dag var vi på skolestartsamtale hos helsesøster med eldstemann, og på café etterpå. Var i knallform, fremdeles full av endorfiner og hadde en rask og fullstendig ukomplisert fødsel, uten så mye som et pyntesting :) Håper det går like bra denne gangen :)

Skrevet

Ammeshopping? Var ute en liten tur etter et par dager hjemme, men hadde aldri i livet tatt med en fire dager gammel baby med på shopping! Gikk litt tid før ammingen var på plass, så da holdt vi os hjemme - hadde ikke lyst å sitte å utstille meg på cafe. Ugen brukte jo en time på å spise... Bekkenet mitt klarte heller ikke noe særlig tur ti å begynne med.

Skrevet

Nå er det snart 7 år siden jeg fødte min datter men jeg var i byen samme dag som jeg ble skrevet ut fra sykehuset, altså 3 dager etter fødselen. Så klart følte jeg meg ikke på topp med verdens største bind i trusa, øm i underlivet å slapsete mage.. hehe.. Men jeg tok små turer ut, tok bilenå kjørte til kjøpesenter å handlevogna er god å ha å støtte seg til :)

Skrevet

Fødte kl 11, reiste hjem kl 21 og var på café og handletur dagen etterpå.

Skrevet

To uker tok det før jeg var ute.. var i relativ sliten form... :P

Skrevet

To uker tok det før jeg var ute.. var i relativ sliten form... :P

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Fødte onsdag, kom hjem på lørdag og var i butikken med vogna samme dagen. Ville at alle skulle titte på lille gullet som lå i vogna og sov og var bare 3 dager gammel :)

Skrevet

Var ute og gikk tur samme dag som vi kom hjem fra sykehuset med eldste - altså da hun var 3 dager. Var på besøk hos noen venner samme kveld. Men ser i ettertid at jeg heller burde brukt litt mer tid hjemme - da ammingen gikk rett på dynga etter noen dager. Jeg var nok for aktiv med alt annet.

Med nr 2 måtte jeg kjøre til sykehuset dagen etter at vi kom hjem, inn for å ta blodprøver av han. Dette tok hele dagene mine den første uken - så jeg gjorde ikke så mye annet. Men da han ble utskrevet fra sykehuset, ikke bare på permisjon 11 dager gammel - reiste vi på campingtur. Hadde han vært frisk fra dag 1 hadde vi reist tidligere. For formen min var fin.

Mitt råd er: ta det rolig til ammingen er i boks og du er i god form. Om du ikke får vært ute og shoppa eller gjort verken det eller det så er du og barnet det viktigste. Du har vel noen som kan hjelpe deg med å få brød og melk til deg, bind og bleier i hus - og resten kan komme etterhvert.

Lykke til :-)

Skrevet

Måtte bli to netter på sykehuset pga høyt bt. Men da jeg fikk reise hjem var jeg på mini-trilletur. Mamma og pappa var på besøk og mamma kommenterte at det var jo fantastisk at jeg var ute og trilla allerede. Men herregud, da, tenkte jeg. Det var jo bare rundt i nabolager. Men har skjønt at mange ikke er i form til det så tidlig. Amming fikk fint fra starten av, så i var ute på småturer med vogn eller bil hver dag. Før det hadde gått en uke var vi på liten handletur på kjøpesenter, tror kanskje hun var 4 dager gammel. Hun sov jo for det meste, så ser ikke noe galt i det.

Skrevet

Jeg var oppe og gikk samme dag, tok meg en dusj noen timer etter fødsel og reiste hjem dagen etter:) To uker etter fødsel tok jeg den første trillturen, men var på kafé og handlerunde ca en uke etter fødsel. Formen var helt fin og jeg kunne nok gjort disse tingene tidligere, men jeg følte mest for å være hjemme og kose meg med babyen :)

Skrevet

Seks dager etter fødsel tok vi en kort trilletur ute og inn på et kjøpesenter.

Syntes det var greit å bli kvitt de største bindene først, før jeg gikk ut, iallfall. Men faren var med på trilleturen.

Skrevet

Jeg fødte på en torsdag, søndag kom vi hjem. Og på tirsdag var vi i byen på helsestasjonen for måling og veiing. (Han var liten ved fødsel, og måtte legge på seg kjapt og ikke gå ned de 10%, så da måtte vi ned så fort, var enten det, eller bli lengre på sykehus) Så var vi i butikken etterpå.

Første trilleturen ble tatt torsdagen eller fredagen tror jeg.

Var på hs hver 3dag de første ukene, så var mye ute.

Skrevet

En uke etter fødsel. Syns det var ekkelt å gå ut når jeg var i renseperioden :P Måtte ut, så var ikke frivillig :/

Vi trilla første tur 8 dager etter fødsel og da ble jeg sliten i bekkenet så ble en kort tur :)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Med første fødte gikk det ca 1 mnd og en uke, hadde mistet mye blod, hadde en blodprosent på 3,4 dagen etter fødsel, den var på 4,3 6 dager etter fødselen, da jeg enderlig fikk hjem. Men tok en mnd før jeg var utenfor huset etter jeg kom hjem, klarte så vidt å bevege meg fra senga og ned på do ol. Var veldig svimmel og utslitt.

Denne gangen var jeg ute av sykehuset ca 30 timer etter fødselen, og samme dag tok vi en handletur, og besøkte svigerforeldrene mine i noen timer, dagen etter var jeg på første trilletur med ungene :)

Skrevet

Ta det når du føler for det, ikke stress! Jeg stresset litt med førstemann, men var veldig sliten, alt var nytt og syntes det var kjempeekkelt å amme offentlig etc. Alt var mye bedre med nummer to, men da var det 15 minus ute, så det drøyde før jeg tok henne med ut.

Med tredjemann fødte jeg søndag kveld og hentet de to eldste i barnehagen på tirsdag. Var på vennebesøk, butikken etc etc. I to uker før han fikk kolikk og vi holdt oss mest inne...

Skrevet

Reiste hjem samme kveld. Var i daglig drift på butikken o.l. dagen etterpå. På shopping var vi på mandagen, fødte fredags ettermiddag. Hadde en grei fødsel.

Skrevet

Dagen etter jeg kom hjem var jeg i bhg og hentet storebror og på butikken. Var på sykehuset i to dager. Var i storform fra første minutt ungen var ute, en befrielse etter et jævlig svangerskap.

Men ved første svangerskap så var jeg mye mer sliten og tok vel litt over en uke.. 11 dager.

Skrevet

Med 1. mann ammet jeg offentlig etter 1mnd. Hadde ks, så tok litt tid før jeg kom meg ut av huset. Og hadde problemer med ammingen, så hadde lite lyst til å sitte på cafè med illsint sulten baby. Synes du skal ta det i ditt tempo. Det er ingen hast å shoppe og drikke kaffe med venner, det får du gjort nok av etterhvert. Lykke til!

Skrevet

Første gang var vi i bryllup etter tre dager og andre gang var jeg vel på senteret med poden etter to-tre dager. Trengte nye bukser, for det var ingen som passet... :/

Skrevet

Jeg var i butikken etter 4 dager. Kunne vært ute før, men følte ikke behov for det.

Trilletur var jeg ikke på før etter ca 3 mnd. Det var vinter, snø og glatt. Bekkenet mitt tålte rett og slett ikke å dytte vogna. Skulle jeg noe sted jeg ikke kunne kjøre måtte jeg bære ungen.

Skrevet

7-8 dager tror jeg. Var 5 dager på sykehuset. Den første "trilleturen" var på et par 100 meter, da orket ikke bekkenet mitt mer... I tillegg kjentes det ut som hele livmoren m.m skulle falle ut, så jeg trengte nok å trene litt knipeøvelser ja!

Skrevet

"Hvor mange dager tok det før du følte deg klar for første trilletur, tur til butikk, besøk o.l? "

Første trilletur: 4 uker

Tur til butikk: 3 uker

Første sykehusbesøk: 3 dager

Første hjemmebesøk: 6 dager

Ble haste ks, baby lå på nyfødtintensiven i 5 dager.

Jeg hadde ryggsmerter og bekkenløsningssmerter i flere uker etter fødsel. Jeg stressa ikke med å ut, babyen min led ingen nød fordet om :)

Skrevet

Reiste hjem 1 døgn etter fødselen, og dro rett til butikken da:)

Skrevet

Reiste hjem 12 timer etter fødsel. Mye bedre hjemme!

Samme dag tok vi en tur på senteret for at storesøster skulle få plukke seg ut en gave, altså før han var et døgn gammel.

Det var kun for storesøster sin del da, så vi ble der jo bare i en kort stund. Masse basselusker på sånne steder, så..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...