Gå til innhold

Reise til Egpyt. Vaksinering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker å reise til Egpyt til høsten, men så kom jeg til å tenke på vaskinering av ungene.

Mannen og jeg har vært der før, og vi er begge vaskinert av andre årsaker fra før.

Jeg satt en dose med påfyll av Hepatitt på mannen før vi dro, og jeg var ferdigvaskinert 2 mndr før. Vi tok også ducoral før vi reiste.

MEN, hva gjør jeg med unga?? Vi var absolutt ikke syke når vi var der sist, og det var ingen på hotellet som var syke heller. Var i Tyrkia i fjor med eldste ungen, og vi ble ikke syke da heller (selvom mange frarådet oss det pga at "alle" ble syke i Tyrkia)

Skal jeg droppe vaskinering, drikke ducoral og ta med en bøtte idoform? Vi skal jo ikke akkurat langt inni jungelen og spise mat som har blitt slakta med henda :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært i Egypt to år på rad på høsten, og ikke tatt noe vaksiner i den forbindelse nei.. Og har heller ikke hatt behov for det.

I fjor når vi var der i 2 uker så tok vi idoform begge to, men jeg måtte slutte etter noen dager, ble såååå treg i magen.... :-P

Vi var også ute å spiste på ulike restauranter hver kveld, ikke noe problemer.

Hvor i Egypt skal dere da?

Skrevet

Vi har vært i Egypt to år på rad på høsten, og ikke tatt noe vaksiner i den forbindelse nei.. Og har heller ikke hatt behov for det.

I fjor når vi var der i 2 uker så tok vi idoform begge to, men jeg måtte slutte etter noen dager, ble såååå treg i magen.... :-P

Vi var også ute å spiste på ulike restauranter hver kveld, ikke noe problemer.

Hvor i Egypt skal dere da?

Takk for svar :)

Ja, når bare mannen og jeg var der spiste vi aboslutt alt og. Var på turer i ørkenen og fikk servert mat der (dog, det var jo fraktet fra byene i svære bakker, haha, men beduinene grafsa jo på maten før vi fikk den). Spiste også alt som var, både på hotellet og ute. Var tilogmed så dristiig at vi spiste is som ikke var pakket inn, hehe. Kanskje vi bare tåler en hel del?!

Hehe, ja kanskje en ide å ikke overdrive idoformen og ;)

Vi tenker Sharm, hotell med all inclusive og det er abosolutt ikke noe planer om å dra på utsiden av hotellet. Dette er en ferie for å slappe av, ungene skal bade hele dagen, og sove hele kvelden ;)

Skrevet

Første året var vi i sharm og hadde all inclusive.. Veldig kjekt!! :-D

Slipper å gå med penger på seg, bare å gå å hente seg i baren hvis man er sulten/tørst... :-)

Var ikke utenfor hotellområdet i hele tatt for å spise. Kun for å se oss litt rundt..

Var på Hilton Waterfalls vi, kanskje ikke det mest egnet for barnefamilier kanskje... De var veldig flinke til å variere menyene på buffeene sine...

Skrevet

Jeg hadde ingen vaksiner, og tok ingen idoform.. Jeg bodde hos en lokal mann (var sammen med ham, da..), og spiste mat som han tilberedte, ble ikke syk. Jeg spiste frukt og drakk vann fra springen.. Gikk bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...